Kako se ponašati

10 pravila bontona u poslovnom razgovoru

Foto: ilustracija
10 pravila bontona u poslovnom razgovoru
06.10.2014.
u 17:00
U poslovnim razgovorima uz ona standardna treba voditi računa i o nekim specifičnim pravilima ponašanja
Pogledaj originalni članak

Bonton u poslovnom razgovoru ne razlikuje se puno od bontona u ostalim situacijama svakodnevnog života, no treba voditi računa i o nekim specifičnim pravilima ponašanja. 

Donosimo vam neka od pravila koja biste trebali imati na umu prilikom razgovora s poslovnim partnerima, suradnicima, klijentima ili kupcima.

Ne kasnite više od 5 minuta

Uspješni biznismeni zatrpani su obavezama i ponekad im se teško držati rasporeda, no to ipak ne smije biti opravdanje za kašnjenje. U redu, vi ste u gužvi, no u gužvi je vjerojatno i vaš sugovornik i pritom mu sigurno neće pomoći to što vas mora čekati pola sata. Ako znate da nećete stići u dogovoreno vrijeme, možda je bolje otkazati sastanak i dogovoriti novi termin.

Rukovanje i predstavljanje

Ovo ne treba previše objašnjavati. Čvrst stisak ruke pokazuje da ste ozbiljni, samouvjereni i nemate što skrivati. Dolazite li na razgovor s više svojih suradnika, sve ih predstavite svojem sugovorniku, a pri tome prvo predstavite osobe višeg ranga.

Ne pretjerujte s mobitelom

Ako ne očekujete neki prevažan poziv možda je najbolje da potpuno isključite mobitel, pogotovo ako se nalazite s važnim klijentom. Ako se baš morate javiti na telefon ispričajte se i objasnite sugovorniku da se radi o jako važnom pozivu. Tijekom razgovora nemojte držati mobitel, "igrati" se tako da ga prebacujete iz ruke u ruku i slično jer time ostavljate dojam da vam je dosadno i da jedva čekate da razgovor završi. Spremite mobitel u džep i neka tamo dočeka kraj razgovora.

Osmijeh da, cerekanje ne

Lijepo je nasmijati se na šalu koju je ispričao vaš sugovornik, čak i ako nije baš najsmješnija na svijetu. Međutim, ne osjećajte potrebu da se smijete baš svemu što vaš sugovornik kaže. Ispast ćete ulizica i beskičmenjak.

Ne prelazite granicu privatnosti

Lijepo je pitati sugovornika kako mu je obitelj, kako ga služi auto koji je kupio prošli put kad ste ga vidjeli... Takvim stvarima pokazujete da vam je stalo i da tretirate sugovornike kao ljude od krvi i mesa. Ipak, postoje neke granice koje ipak ne biste smjeli prijeći. Počnete li previše gurati nos u privatni život čovjeka s kojim ste (prvenstveno) u poslovnim odnosima ispast ćete nepristojni i naporni.

Ne ogovarajte kolege

Tračanje ne samo da nije lijepo, već vam se može i obiti o glavu. Kako znate da vaš sugovornik nije u dobrim odnosima s osobom koju blatite? 

Izbjegavajte osjetljive teme

Nemojte započinjati razgovore o osjetljivim političkim ili religijskim temama ako baš ne morate. Svjetonazor vašeg sugovornika možda se znatno razlikuje od vašeg i to je njegovo pravo. Presnažnim isticanjem svoje ideologije i mišljenja o nekoj aktualnoj temi možete ga bespotrebno razdražiti.

Ne odugovlačite

Vrijeme je novac - ovo pravilo ima posebnu snagu u svijetu biznisa. Ne morate odmah ići "u glavu", no u jednom trenutku jednostavno morate prijeći na stvar. Ne dopustite da vašem sugovorniku postane dosadno i da misli da nemate što za reći.

Klijent ne plaća

Nalazite li se sa svojim klijentom ili kupcem na večeri ili piću, račun morate platiti vi.

Obrazujte se o lokalnim običajima

Idete na poslovni put u Kinu ili Indoneziju? I to je nezaobilazni dio svijeta biznisa. Neke kulture znatno se razlikuju od naših - ono što je prihvatljivo kod nas može biti neobično ili čak nepristojno u drugim državama. U tom slučaju svakako bi bilo preporučljivo da se raspitate o običajima zemlje ili regije u koju putujete.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.