Potrošački savjetnik

Ako trgovac negativno odgovori na vašu reklamaciju prijavite ga ministarstvu

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Ako trgovac negativno odgovori na vašu reklamaciju prijavite ga ministarstvu
21.01.2014.
u 12:56
U slučaju materijalnog nedostatka imate pravo na reklamaciju po Zakonu o zaštiti potrošača i Zakonu o obveznim odnosima.
Pogledaj originalni članak

Pitanje: Sredinom listopada lanjske godine prijavio sam kvar na perilici za rublje koja je pod garancijom. Serviser je bio u dva navrata, ali perilica nije popravljena. Imam li kao potrošač ikakvih prava prema zakonu? Imam li pravo na zamjenski uređaj dok se moja perilica ne popravi?

Odgovor: U slučaju pojave materijalnog nedostatka u roku od 6 mjeseci od kupnje proizvoda imate pravo na reklamaciju, prema čl. 5. Zakona o zaštiti potrošača te čl. 400. Zakona o obveznim odnosima, uz predočenje računa. Prema čl. 410. Zakona o obveznim odnosima, kupac-potrošač koji je pravodobno i uredno obavijestio prodavatelja o nedostatku može po svom izboru:


1) zahtijevati od prodavatelja da nedostatak ukloni, 


2) zahtijevati od prodavatelja da mu preda drugu stvar bez nedostatka, 


3) zahtijevati sniženje cijene,


4) izjaviti da raskida ugovor – povrat novca
.

Savjetujemo da napravite pismenu reklamaciju (mailom, poštom preporučeno na trgovca ili urudžbiranjem kod trgovca – pritom zatražite potvrdu primitka na kopiji prigovora), pozovite se na navedene članke Zakona o obveznim odnosima i Zakona o zaštiti potrošača. Reklamaciji priložite kopiju računa, objasnite kronologiju događaja te priložite radni nalog servisera u kojem je vidljivo postojanje materijalnog nedostatka. Trgovac je dužan odgovoriti u roku od 15 dana. U slučaju negativnog odgovora, trgovca prijavite pomoću internetske stranice Centralnog informacijskog sustava zaštite potrošača Ministarstva gospodarstva: https://prijava.mingo.hr/CD/webObrazac.do ili pisanim putem istom ministarstvu, Ulica grada Vukovara 78, Zagreb.

Pitanje: S telekomunikacijskim operatorom 2010. sklopila sam ugovor o pretplati na dvije godine. Usluge navedenog operatora korištene su neko vrijeme, a nakon nekog vremena našla sam se u situaciji da nisam mogla podmirivati svoje obveze, što je dovelo do tužbe. Tužbom su utuženi neplaćeni računi, naknada za troškove odvjetnika itd., a nakon što sam dugove uspjela podmiriti u cijelosti, tužitelj je povukao tužbu. No operator mi do danas nije uključio uslugu (broj je bio deaktiviran od pokretanja tužbe). Koje su moje mogućnosti s obzirom na to da je ugovorna obveza istekla u 2012. te da nikad nisam nastavila koristiti njegove usluge?

Odgovor: S obzirom na to da je dugovanje po rješenju o ovrsi potpuno namireno, ukoliko i dalje želite koristiti usluge teleoperatora, obratite mu se pismeno te zatražite uključenje. Teleoperator vam je dužan odgovoriti u roku od 15 dana prema čl. 8. Zakona o zaštiti potrošača.

Igor Vujović, savjetnik Društva Potrošač

>>U roku od 6 mjeseci možete reklamirati manjkav proizvod

>>Ako niste zadovoljni proizvodom, a nisu vam odgovorili, javite to ministarstvu

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

LU
lutomirski
13:17 21.01.2014.

sta je vama, kakvom ministru, ja idem odmah kod predsjednika....

OS
osica
18:05 21.01.2014.

" kakva efikasnost i brzina za potrošača- sve uministarstvo." Davno , u mladosti kupila sam jednog popodneva "bež sandale", došla doma i vidjela da se razikuju u nijansi boje - reklamiram trgovcu, ni čuti,zadnji par, treba slati u tvornicu..... ali dežurao je poslijepodne tržišni inspektor, Nazovem ga i odmah riješava stvar - povrat novca ili izlazi na teren i kažnjava trgovca. Da je to danas nebih mjesecima imala ni para ni sandala. Eto , efikasnoast i brzina zaštite potrošaca su stvarno napredovali od onda jer bi danas za takvu stvar riješiti trebalo nekoliko mjeseci, uz ministarstvo, zaštitu potrošača i tebe malog potrošača , koga nitko ne šmirgla. "