potrošački savjetnik

Ako zbog poledice ne odvoze otpad, ne smiju vam ni naplatiti

Foto: Petar Glebov/PIXSELL
Ako zbog poledice ne odvoze otpad, ne smiju vam ni naplatiti
29.10.2013.
u 13:37
Kažu da zbog konfiguracije terena vozilo ne može zimi do moje kuće i da će nakupljeni otpad odvesti i zbrinuti kad zatopli
Pogledaj originalni članak

Pitanje: Dolaskom zime stižu i moje muke s komunalnim poduzećem koje na našem području odvozi kućni otpad. Živim u naselju u brdovitom dijelu Varaždinske županije, gdje, čim počnu zimski uvjeti, odnosno snijeg i poledica na cestama, jednostavno prestaje odvoz komunalnog otpada. Na moje protestiranje odgovorili su da zbog konfiguracije terena vozilo za odvoz ne može sigurno stići do moje kuće i da će sav nakupljeni otpad odvesti i zbrinuti kad zatopli. Što da učinim jer računi uredno stižu i za period kad otpad ne odvoze ispred moje kuće, u potpuno jednakom iznosu kao da je usluga kompletna cijelo vrijeme. Otpad koji se u ta dva, tri zimska mjeseca nakupi ne stane u kantu, a ako ga odložim pokraj kante, odbiju ga uzeti. (M. K. iz Varaždina)

Odgovor: Zakon o zaštiti potrošača u članku 24. određuje da prodaja javnih usluga potrošačima, gdje je to moguće, mora biti obračunata prema potrošnji. U mjesecima kada vam komunalno poduzeće ne obavlja odvoz i zbrinjavanje otpada tu uslugu ne smije ni naplatiti. I novi Zakon o održivom gospodarenju otpadom predviđa da se korisniku usluga obračunava razmjerno količini predanog otpada u obračunskom razdoblju, a kriterij količine otpada u obračunskom razdoblju je masa predanog otpada ili volumen spremnika otpada i broj pražnjenja spremnika. Obratite se svom davatelju javne usluge odvoza otpada pisanim putem i zatražite dogovor o reguliranju obveza odvoza smeća tijekom zimskih mjeseci. Za periode u kojima se otpad ne odvozi, pismenim prigovorom osporite račune. Trgovac koji pruža javnu uslugu, prema Zakonu o zaštiti potrošača (ZZP), dužan je osnovati povjerenstvo za reklamacije potrošača u kojem trebaju biti zastupljeni predstavnici udruga za zaštitu potrošača. Povjerenstvo mora pisanim putem odgovoriti potrošačima na njihove reklamacije, i to u roku od 30 dana od dana zaprimanja reklamacije. Također postoji mogućnost da od istog komunalnog poduzeća zatražite njihove vreće za prikupljanje otpada u broju koji odgovora zapremnini kante i dinamici odvoza, koje onda, prema dogovoru, u svom ili njihovom angažmanu dopremite do mjesta gdje je odvoz u zimskim uvjetima na cesti moguć, kako bi se osigurao redoviti odvoz i zbrinjavanje komunalnog otpada. Zakon o održivom gospodarenju otpadom predviđa i novčanu kaznu za jedinicu lokalne uprave i samouprave u iznosu od 100.000 do 300.000 kuna ako ne obračunava troškove za obavljanje javne usluge razmjerno količini predanog otpada i broju pražnjenja spremnika. Inspekcijski nadzor obavlja Državni inspektorat.

 U srijedu: Financijski savjetnik

>>Pravo na razvrgnuće suvlasništva nad nekretninama ne zastarijeva

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.