Dokapitalizacija pri kraju

Branša na nogama: Zašto Bajs lobira za privatnu Adriaticu.net

Foto: Ivana Ivanović
Branša na nogama: Zašto Bajs lobira za privatnu Adriaticu.net
11.12.2009.
u 19:00
“Neprimjereno je proglašavati jednu skupinu turističkih agencija trgovačkim društvima od posebnog državnog interesa.", reagirala je Udruga hrvatskih putničkih agencija koje pita mogu li svi računati s povlaštenim tretmanom kakav dobiva Adriatica.net.
Pogledaj originalni članak

Konačan scenarij sanacije posrnule grupacije Adriatica.net još se do kraja ne zna, ali u turističkoj branši o jednom nemaju dvojbi: to nisu državna posla. Nedavna potvrda ministra Damira Bajsa onoga o čemu se dugo šuška, da će državne tvrtke sudjelovati u spašavanju Adriatice ”zbog njezina velikog značaja za hrvatski turizam” izaziva, stoga, niz kritika. Ministar Bajs prvi je iz Vlade objavio da je postignut načelan sporazum o dokapitalizaciji u kojoj će prije svega sudjelovati privatne tvrtke (HUP Zagreb, Agrokor, Jolly i Saponija, strani ulagač Terme Čatež), ali – i Croatia osiguranje i ACI u državnom vlasništvu.

A sloboda tržišta?

U Adriatici.net, pak, i jučer su ostali pri šturu priopćenju otprije tjedan dana. “Finaliziran je sporazum o dokapitalizaciji Adriatica.net grupe. Započela je priprema dokumentacije za provedbu dokapitalizacije.” No, sve skupa, za domaće putničke agencije više je nego dovoljno. “Neprimjereno je proglašavati jednu skupinu turističkih agencija trgovačkim društvima od posebnog državnog interesa. I to onih koje su u lošem stanju odlukama vlastite uprave. Ministarstvo turizma i Vlada ne bi smjeli pritiskati trgovačka društva u pretežitom državnom vlasništvu da se uključe u ovaj proces, jer to otvara sumnje u transparentnost i slobodu tržišnog natjecanja”, reagirala je Udruga hrvatskih putničkih agencija koje pita mogu li svi računati s povlaštenim tretmanom kakav dobiva Adriatica.net.

Domaći organizatori putovanja osporavaju i važnost koja se pridaje poslovanju Adriatice.net.

Samo 600.000 putnika

– I sam je ministar precijenio rezultate Adriatice.net. Govori o 10-postotnom udjelu u turističkim rezultatima Hrvatske, što bi značilo da Adriatica dovodi 1,2 milijuna putnika. A realnost je maksimalno 600.000 putnika. Pritom, agencije posreduju u dovođenju 3,5 milijuna naših gostiju, od ukupno njih 12 milijuna – kaže Ivan Pukšar, direktor agencije Kompas.

Ni direktor agencije Gulliver Travel, koja pripada najvećem svjetskom turističkom sustavu TUI Travel PLC, ne nalazi opravdanja za državno upletanje.

– Ne mogu vjerovati da je naš resorni ministar, poslije niza dobrih poteza, upao u zamku lobiranja u korist jedne privatne tvrtke. Adriatica.net jest u problemima, ali to je i 90 posto hrvatskih putničkih agencija – kaže direktor Gullivera Goran Hrnić. Branši je, osim spašavanja privatne tvrtke državnim novcem, antipatičan i koncept oslanjanja na jednog nacionalnog organizatora putovanja u koji bi ojačana Adriatica.net trebala izrasti. A na mogućnost da država bilo kojeg organizatora putovanja preferira, poprijeko zasigurno gledaju i strani organizatori putovanja. Dodatan je, pak, uteg u priči netransparentnost koja Adriaticu.net prati od samih početaka. Dugo je bila maglovita i sama vlasnička struktura, a sad je bez jasnog odgovora i kako je zapravo gubitak od minimalno 50, a možda i 80 milijuna eura, kolike su procjene o dugovima, zapravo nastao.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

Avatar drInternet
drInternet
09:02 13.12.2009.

Ministar lobira za Adriaticu jer je sebi tutnio u džep pola svote od 14.000.000EU koje je kao lani uplaćeno za Google (uplaćeno je samo 750.000). Istina je da nema pojma o turizmu ali je zato fino podmazan da glumi smotanka

BT
bili-tartuf
19:11 11.12.2009.

Radmila je zaboravila navesti,...\"na Jadran pun morskih pasa\"..., a mozda se sjeti pred Turisticku sezonu,...(kada njoj turnu $olde iz konkurencijskih drzava)...

DU
Deleted user
19:08 11.12.2009.

koji je udio Bajsa u navedenoj agenciji ??