KONFERENCIJA O ŽIVOTNOM OSIGURANJU

Budućnost su personalizirana životna osiguranja s lajtmotivom 'pay as you live'

Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Konferencija "Zagreb financijsko središte"
24.03.2021.
u 15:53
Životna osiguranja trenutačno prolaze transformaciju izazvanu razdobljem niskih kamatnih stopa u kojem klijentima moraju isplatiti zajamčene prinose, ugovorene otprije deset godina, a to jako teško mogu ostvariti
Pogledaj originalni članak

Potrebna je radikalna promjena poslovnih modela što se tiče životnih osiguranja. Svi modeli koji su korišteni do sada su iscrpljeni. U godinama pred nama očekujem da ćemo vidjeti promjenu i pojavu novih proizvoda koji će kombinirati mirovinu, zdravstvenu i staračku skrb. Očekujem da će osiguravatelji koristiti pristup velikom skupu podataka o svojim klijentima i kreirati za njih proizvode po mjeri – istaknuo je Ante Žigman, predsjednik Upravnog vijeća Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga, na konferenciji o budućnosti životnih osiguranja koju je kao regulator organizirao u suradnji s Hrvatskim uredom za osiguranje.

O personalizaciji polica životnog osiguranja govorila je i predsjednica uprave Wiener osiguranja VIG Jasminka Horvat Martinović.

– Klijenti su spremni prikupljati podatke o prehrani, vježbanju, načinu žIvota, zdravstvenim navikama... ako će zauzvrat dobiti personaliziranu policu koja odražava filozofiju „pay as you live“ - istaknula je čelnica Wiener osiguranja.

Šef Hanfe poručio je i da društva za osiguranje moraju redizajnirati svoje proizvode na način da budu sigurni i prihvatljivi klijentima, ali i da danas potencijalnim korisnicima i korisnicima životnog osiguranja nisu poznate sve informacije koje bi trebali imati o proizvodima.

– Mi po prigovorima koje primamo u Hanfi vidimo da ih nemaju – kaže Žigman. Osiguravatelji i regulator podsjetili su da produženi životni vijek kreira svijest o tome da se mora više štedjeti za održanje zadovoljavajuće razine standarda nakon umirovljenja. Očekuju i da će se do 2030. digitalizirati 44 posto procesa u osiguranju.

– Treba nam digitalna transformacija, puno toga odrađivat će umjetna inteligencija. Ali ljudski kontakt postat će još važniji, osobni savjet i stvaranje odnosa između nas i klijenta bit će presudni u zadržavanju postojećih klijenata i pridobivanju novih – naglasila je J. Horvat Martinović.

Životna osiguranja trenutačno prolaze transformaciju izazvanu razdobljem niskih kamatnih stopa u kojem klijentima moraju isplatiti zajamčene prinose, ugovorene otprije deset godina, a to jako teško mogu ostvariti.

- Da budemo iskreni, nema kamate, nema prinosa, imate novac koji negdje stoji. Za to nema jednostavnog rješenja. To je proces prihvaćanja da smo do toga došli, osvještavanja da će trajati možda i 30 godina i traženja rješenja. Još su to samo ideje, unit linked proizvodi, oni s garancijom nula, jer i nula je danas vrlo lijepa garancija, to bankari vrlo dobro znaju – otvoren je Vančo Balen, član uprave Croatia osiguranja.  

U sklopu konferencije prezentirano je i istraživanje o stavovima studenata prema životnim osiguranjima pod nazivom „Pogled generacije Z na životno osiguranje“ koje je organizirao i predstavio Jakša Krišto, profesor s Ekonomskog fakulteta sveučilišta u Zagrebu. Prema tim podacima, 81,4 posto studenata smatra da je životno osiguranje potrebno ili korisno, a nešto više od polovice (55,9 posto) studenata ga kani ugovoriti čim počne ostvarivati stabilne prihode. To su, očekivano, osiguravatelji poudravili, no bilo je i iznenađujućih povratnih informacija.

– Stav studenata da su investicijski fondovi sigurniji od osiguranja je dio na kojem mi kao osiguravatelji možemo raditi. Ugodno je iznenadilo da 68 posto mladih želi policu ugovoriti u uredu osiguravatelja uživo, a ne digitalno; to znači da odnos čovjeka prema čovjeku koji ostaje najvažniji – prokomentrala je predsjednica uprave Grawea Nataša Kapetanović.

Izvršni direktor Privredne banke Zagreb Hrvoje Dajak osvrnuo se na podatak da 75 posto anketiranih studenata informacije o financijskoj industriji dobiva preko weba i portala, a zabrinjava ga činjenica da tek 50-ak posto studenata ekonomije prati financijske podatke.

- Mi kao distributeri moramo raditi na tome da banku kao kanal promoviramo, postotak onih koji banku vide kao kanal brine – zaključio je Dajak.

Direktor slovenske Agencije za zavarovalni nadzor Gorazd Čibej i članica Upravnog vijeća Hanfe Ilijana Jeleč istaknuli su kako je u procesu transformacije životnog osiguranja vrlo važno voditi računa o zaštiti potrošača.

Cijepili su se Plenković, Beroš i Jandroković AstraZenecom: "Svaki cijepljeni pojedinac pridonosi zaštiti populacije"

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.