„Na listi prepoznatljivih kvaliteta Hrvatske ne smijemo zaboraviti svoj rad, vještinu, kreativnost i svoje znanje koje je pretočeno u vrhunski proizvod ili uslugu. Trebamo biti jednako ponosni na maslinovo ulje i sir te na nogometni zgoditak. Svi znamo kako je teško biti poduzetnik i plasirati bilo kakav proizvod na izrazito konkurentno tržište. Svi ovdje prisutni izlagači, a ima ih više od 300, u tome su uspjeli i mi im od srca čestitamo. Ali ni oni ne mogu naprijed sami, stoga pozivam sve hrvatske građane da postanu ambasadori akcije Kupujmo hrvatsko“, istaknuo je predsjednik Hrvatske gospodarske komore Luka Burilović na otvaranju akcije Kupujmo hrvatsko u Zagrebu, koja se održava danas i sutra na Trgu bana Josipa Jelačića od 9 do 19 sati.
Zamjenica gradonačelnika Grada Zagreba Olivera Majić naglasila je da ova akcija iz godine u godinu promiče domaće znanje inovativnost i trud. „Zahvaljujemo proizvođačima i pružamo im iskrenu potporu, ponajprije kupovinom domaćih proizvoda. Povezivanjem ćemo svojim kupcima omogućiti da imaju što veću dostupnost kvalitetnih hrvatskih proizvoda. Zagreb se etablirao kao turistička destinacija i tu moramo ugraditi što više domaćih proizvoda u stvaranje specifične ponude i slike koju šaljemo u svijet. Naša tradicija, domaća proizvodnja, mirisi i okusi lokalne gastronomije ono su što će nas izdvojiti iz konkurencije“, poručila je Majić.
U promociji kvalitetnih domaćih proizvoda pomogla su i poznata lica glumačke scene poput Zijada Gračića, Kostadinke Velkovske, Siniše Ružića, Roberta Kurbaše, Tare Rosandić, Ines Bojanić, Mirne Medaković, Semente Rajhard i brojnih drugih. U sklopu akcije učenicima osnovnih i srednjih škola dodijeljene su nagrade za literarne i likovne radove.
HGK s ciljem stvaranja vizualnog identiteta kvalitete domaćih proizvoda i usluga dodjeljuje znakove Hrvatska kvaliteta i Izvorno hrvatsko, a proizvodi koji ih nose stoje uz bok svjetskim brandovima. Za promociju znakova HGK je u suradnji s Ministarstvom gospodarstva poduzetništva i obrta osigurala 7,5 milijuna kuna bespovratnih sredstava. To je prilika svim mikro, malim i srednjim tvrtkama da ostvare potporu za stjecanje prava uporabe znakova kvalitete HGK i tako još jače brandiraju svoje proizvode.
Akcija Kupujmo hrvatsko napravila je velik iskorak u osvještavanju važnosti kupovanja domaćih proizvoda. Posljednje istraživanje HGK pokazalo je da 78 posto građana vodi računa o kupnji hrvatskih proizvoda prilikom odlaska u kupnju te je čak njih 86 posto spremno izdvojiti više kuna za kvalitetan domaći proizvod. Akcija se nakon Vukovara, Rijeke i Zagreba nastavlja u Bjelovaru, dok će se specijalizirani projekt „Kupujmo hrvatsko – hrvatski proizvod za hrvatski turizam“ održati u studenome u Zagrebu.