Sajam CIIE

Burilović: Kinesko tržište više nije rezervirano za najhrabrije

Burilović: Kinesko tržište više nije rezervirano za najhrabrije
07.11.2019.
u 12:02
Predstavljanje hrvatskoga gospodarstva i turizma na uvozom sajmu
Pogledaj originalni članak

Na ovogodišnjem sajmu CIIE koji se održava u Šangaju od 5. do 10. studenoga u sklopu hrvatskog nacionalnog paviljona održan je Hrvatski dan, susret hrvatskih tvrtki s brojnim kineskim partnerima, u organizaciji Hrvatske gospodarske komore i Hrvatske turističke zajednice.

„Kinesko tržište više nije rezervirano samo za najhrabrije, vrata kineskog tržišta otvorena su za cijeli svijet, a to je prilika koju ne smijemo propustiti. I ovaj je sajam dokaz da se Kinezi okreću uvozu i smanjenju trgovinskog suficita i važno je da smo ovdje kontinuirano prisutni. Naš je izvoz na kinesko tržište samo lani rastao za 25 posto, što veseli jer je dokaz da možemo konkurirati na ovako velikom tržištu. Na krilima ovih dobrih pokazatelja, ali i dobrih političkih odnosa, vrijeme je za još konkretnije rezultate“, rekao je Luka Burilović, predsjednik Hrvatske gospodarske komore, koja je jučer organizirala i Hrvatsko-kineski gospodarski forum u zajedničkim prostorijama HGK i HTZ-a, koje će od sada biti na raspolaganju i hrvatskim tvrkama zainteresiranima da se okušaju na kineskom tržištu.

Kinesko hrvatski forum u Šangaju

„Prošlogodišnji je sajam CIIE nadmašio očekivanja, ugovoreni su poslovi dosegnuli vrijednost od 50,8 milijardi dolara, stoga se nadamo se da će se i naše tvrtke izboriti za svoj dio kolača“, dodao je predsjednik HGK Luka Burilović, koji je posjetio hrvatske tvrtke koje na sajmu izlažu svoje proizvode: Degenija, Intereuropa, Megajoule i AMP Net.

„Odlučili smo se na ovaj korak zbog više razloga. Prvi je veličina tržišta, drugi, smatramo da možemo naći kupce jer nemaju slične proizvode na svom tržištu pa možemo ponuditi nešto inovativno, a i čuli smo da ih privlači sve zdravo i prirodno, a naši se proizvodi temelje na biljkama s Velebita pa se nadamo da će im se svidjeti“, rekla je Irena Miškulin te otkrila kako su iskustva nakon prva tri dana iznenađujuća, interes velik, a na pomolu su već i prvi poslovi.

„Kina je jedno od najatraktivnijih tržišta koje za Podravku predstavlja velik budući potencijal. Zasad smo prisutni ovdje, ali imamo velik prostor za napredak. Inicijative gospodarske diplomacije ovakvog oblika Podravka je uvijek podržavala. Prisutnost na sajmu CIIE prilika je za održavanje i produbljivanje postojećih poslovnih kontakata na ovom velikom tržištu. U posljednje dvije godine Podravka je promijenila poslovni model obrade tržišta Kine te smo nedavno ponovno prisutni u Šangaju putem suradnje s distributivnim partnerom, a radimo i na projektima razvoja suradnje u budućem razdoblju“, rekao je Vedran Kelek, direktor Podravke za nova tržišta.

„Uz izlaganje na sajmu ITB China na kojem smo sudjelovali u svibnju ove godine i osvojili nagradu za hrvatski turizam, ovo je drugo naše veliko predstavljanje na nama iznimno važnom kineskom tržištu u 2019. godini. U dosadašnjem dijelu godine s ovog tržišta ostvareno je 24 posto više dolazaka i noćenja u odnosu na isto razdoblje lani, čime Kina zauzima drugo mjesto top dalekih tržišta s kojih se u Hrvatskoj ostvaruje najveći turistički promet. Prema Chinese National Tourism Administration, očekuje se kako će putovanja Kineza u inozemstvo u 2020. biti na razini od 200 milijuna, pa u skladu s time očekujemo rast potražnje prema Europi i Hrvatskoj brojnih kineskih ljubiteljima putovanja“, izjavio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić, naglasivši kako su u ovoj godini 483 kineska turistička agenta uspješno završila online trening o hrvatskoj kulturnoj, prirodnoj, gastronomskoj i pustolovnoj turističkoj ponudi.

Predstavljanje na sajmu direktor HTZ-a iskoristio je za susrete s najvažnijim kineskim partnerima poput Shendi grupe i Ctripa, s kojima se razgovaralo o budućoj zajedničkoj suradnji. Ctrip je najveća kineska online turistička agencija, odnosno druga najveća turistička agencija na svijetu koja je najveći oglašivač hotela i smještaja u Kini, čije usluge koristi više od 300 milijuna ljudi u više od 220 zemalja. Shendi grupa je najpoznatija po izgradnji i upravljanju Shangai disney resortom u Šangaju te djeluje kao tvrtka za izgradnju objekata zabavnog sadržaja. Tematski park otvoren je 2016. godine, a riječ je o jednom od šest Disneyland parkova u cijelom svijetu.

Inače, ovogodišnji je sajam CIIE drugi, a njegovo osnivanje i prvo prošlogodišnje izdanje predstavlja važan potez kineske vlade u liberalizaciji i otvaranju tržišta, koje je drugo u svijetu po uvozu, a vodeće po potrošnji. Na sajmu sudjeluje više od 150.000 kupaca uz izlagače iz više od 100 zemalja i regija svijeta. S obzirom na to da je Kina najmnogoljudnija zemlja svijeta te stoji uz bok SAD-u kao svjetski gospodarski div, kineska vlada ulaže iznimne napore kako bi CIIE postao nezaobilazno okupljanje u kalendaru događanja na međunarodnoj razini. Posebna je vrijednost sajma CIIE u brojnim poslovnim sastancima, sastancima na visokim političkim i diplomatskim razinama, predstavljanju gospodarskih i turističkih potencijala različitih zemalja te međusobnoj razmjeni iskustva i znanja.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.