GORDANA BRLEK

Čelnica autoindustrije uživa u padobranstvu i sushi akademiji

Foto: PR
Čelnica autoindustrije uživa u padobranstvu i sushi akademiji
07.01.2015.
u 17:00
"Za moj posao treba puno odricanja, ali i obitelj koja zna da on traje 24 sata dnevno 7 dana u tjednu"
Pogledaj originalni članak

Iako ta predrasuda danas već zvuči otrcano, žene se i dalje smatraju iznimkama u tzv. muškim poslovnim područjima, a automobilska industrija svakako je jedno od područja koje muškarci vole svojatati.

No, moćne žene sve češće i sve snažnije zabljesnu među automobilima, a svojim postignućima na vodećim pozicijama redovno dokazuju da se tu nisu našle slučajno, ali i da uz zahtjevan posao imaju i vremena i volje – da budu žene. Baš je takva žena Gordana Brlek. Do studenoga 2014. godine bila je na čelu marki Citroën i DS za Hrvatsku, a tada je, sa 42 godine, postala generalnom direktoricom marki Peugeot, Citroën i DS, za koje u Hrvatskoj radi oko 40 ljudi. Na novom je poslu zadužena za globalnu strategiju ovih brendova u Hrvatskoj, za komercijalne i financijske rezultate svih triju marki u prodaji vozila, rezervnih dijelova i usluga, a Peugeot, Citroën i DS zajedno na hrvatskom tržištu osobnih i lakih gospodarskih vozila drže udjel od 15 posto.

Koliko vam se promijenio život, u kojoj vam se mjeri ovim promaknućem opseg posla povećao?

Opseg posla se u najvećoj mjeri povećao preuzimanjem još jednog brenda, a kada se to rasporedi u radno vrijeme, tada je strategijsko planiranje, organiziranje i koordiniranje preuzelo veći dio vremena.

Je li istina da žena mora uložiti dvostruko više truda da se dokaže u poslu?

Žena ne mora uložiti više truda ako je napornim i predanim radom došla do menadžerske pozicije, kao i svaki menadžer. Žena se jedino mora boriti s predrasudama da ženama nije mjesto na tim pozicijama.

U našem društvu je to, na žalost, još uvijek uvriježen način razmišljanja.

No, kakva je situacija u vašoj branši? Dovoljno je čuti što neki muškarci misle o ženama za volanom, a kamoli što misle o ženi na visokom, rukovodećem položaju u autoindustriji?

Ne bi sada bilo lijepo citirati neka od tih mišljenja, ali unatoč onome što ljudi misle, u automobilskoj industriji radi jako puno, jako sposobnih žena.

Treba imati najbolji tim

No, ta se pila može okrenuti i naopako. Ima li prednosti biti žena u tzv. muškom poslu?

Ima, muškarci i žene razmišljaju drugačije, ali su zato komplementarni. Žena unosi više emocija u posao i njezin način razmišljanja omogućuje drugačiji pristup brojnim problemima. Primjerice, muškarcima je kod automobila važna snaga, dizajn, brzina i dinamičnost, dok su žene više okrenute prema vrijednostima kao što je udobnost, praktičnost, detalji, interijer i sl. Činjenica je da vozilo čini i jedno i drugo i da se jedan i drugi pristup dopunjuju.

Mobitel je nužno zlo, ali moram priznati da nisam toliko ovisna o novim tehnološkim gadgetima

Što biste savjetovali ženama koje žele uspjeti u poslu?

Puno rada i truda, okružiti se najboljim timom ljudi u kojem su i žene i muškarci.

Je li ženi na tako zahtjevnom položaju moguće uskladiti posao i privatni život?

Nije jednostavno jer takva pozicija zahtijeva puno odricanja, s jedne strane, a s druge, obitelj koja razumije da takav posao traje 24 sata dnevno i sedam dana u tjednu.

Imate li uopće vremena za obitelj, prijatelje, kakav hobi?

Svaki slobodan trenutak koristim za ljude koji su mi dragi, koji me usrećuju i nasmijavaju. Obožavam kuhati, volim tečajeve gastronomije, ali isto tako volim unijeti i adrenalina u svoj život, pa sam tako nedavno skočila s padobranom. Prošli vikend išla sam u sushi akademiju u japanski restoran.

Volite li više kuhati jednostavna i brza jela ili ona malo kompliciranija?

S obzirom na to da sam odrasla u Francuskoj, zemlji gastronomije par excellance, kao i svako francusko dijete, bila sam jako brzo educirana po pitanju hrane i vina. To je jednostavno način života koji ne možete izbjeći kada živite u Francuskoj. Danas volim kombinirati francusku i hrvatsku kuhinju.

Kako volite provoditi godišnji odmor i nosite li posao sa sobom i na odmor?

Volim otkrivati nova mjesta, puno putujem. Koristim svaki godišnji odmor za otkrivanje novih destinacija, dok ljeti volim odmor provesti u Dalmaciji, u svojoj vikendici na Murteru.

Citroën je već dulje vrijeme sponzor hokejašima, pa ste često na utakmicama. Jeste li tamo samo zbog posla ili i privatno volite hokej? Koji vam je najdraži sport?

Na početku suradnje s KHL Medveščak moram priznati da ništa nisam znala o hokeju. Tijekom vremena uvukao mi se pod kožu, danas mi je odlazak na utakmicu s jedne strane poslovna obaveza, a s druge strane djeluje opuštajuće. Pogotovo me ispuni pozitivna atmosfera na tribinama.

Maserati iz snova

Dopustimo si ovdje i malo maštanja. Idealan način da se provede dan za vas je...

Otići iz grada u prirodu, na more ili skijanje. Svaki takav trenutak, ma koliko rijedak bio, za mene je kao mini godišnji odmor.

Gasite li ikada mobitel?

Mobitel je nužno zlo, ali moram priznati da nisam toliko ovisna o novim tehnološkim gadgetima.

Kakav ste vozač?

Zahvaljujući poslu, imam priliku voziti najbolje, najbrže automobile, pa moram priznati da nekad volim uživati u svim karakteristikama koje takvi automobili daju.

Koji automobil vozite?

Vozim novi Peugeot 508 Allure s novim BlueHDi 180 motorom koji savršeno odgovara mojoj funkciji.

Sjećate li se svog prvog automobila i kakav je bio osjećaj prvi put sjesti za volan vlastitog automobila?

Tata mi je poklonio prvi automobil. Bio je to rabljeni Renault 5, još dok sam studirala u Parizu. Bio je to sjajan odabir jer kako nije riječ bila o novom automobilu, nisam se trebala previše brinuti o mogućim ogrebotinama i malim oštećenjima koje mogu učiniti mladi vozači, posebno vozeći kroz metrpopolu kakva je Pariz.

Da niste generalna direktorica Citroëna i Peugeota, koji biste automobil vozili?  

Automobil mojih snova je Maserati.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

ZA
zagreb1701
13:01 09.01.2015.

pogledajte rezultate prodaje Peugeota i Citroena.....pa onda objavite clanak koliko je ta baba uspjesna ili NE

KP
karlo.petrik
16:33 08.01.2015.

Svaka cast ali gospodja ne radi u Auto industriji vec u Auto prodaji mislim da to nije isto.

Avatar Dia.SLOW.a
Dia.SLOW.a
17:48 09.01.2015.

Umjesto placenog intervjua pravo pitanje za ovu menadzericu je koliko zaposlenih ima danas u firmama koje vodi u odnosu na brojku prije 6 mjeseci? I koliko ce ih biti tu za 6 mjeseci? I gdje vidi sebe nakon toga?