Ivančica izvozi

Cipelice iz Ivanca suvereno gaze europskim tržištem

Foto: Marko Jurinec/PIXSELL
18.05.2010. Ivanec - Pogon ivanecke tvrtke Ivancica, direktorica Nada Zver
Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL
26.04.2014., Zagreb - Kids Fashion Weekend, modne revije za djecu u Hypo centru. Revija Frodo.
Foto: Vjeran Zganec-Rogulja/PIXSELL
20.11.2014., Ivanec - Djecje cipelice Froddo i Bambi osvajaju njemacko trziste.
21.11.2014.
u 16:30
Od ulaska u Europsku uniju Ivančica je udvostručila izvoz
Pogledaj originalni članak

Davne 1946. godine dvanaest ivanečkih postolara udružilo je pamet i alate te osnovalo zadrugu – Ivančicu. Proizvodili su cipele za rudare plitkih ugljenokopa ivanečkog područja, a po potrebi i cipele za Ivančanke i Ivančane. No nisu ni sanjali da će više od pola stoljeća kasnije cipelice koje proizvedu njihovi potomci nositi djevojčice i dječaci u Njemačkoj, Engleskoj, Francuskoj, Ukrajini i još dvadesetak država svijeta.

Veliki zaokret

No upravo se to događa. Dječje marke Froddo i Bambi (koji je došao lanjskom akvizicijom varaždinske tvrtke) tražena su roba u Kölnu, Münchenu, Nürnbergu i drugim njemačkim gradovima u kojima Ivančica godišnje, od ulaska u EU, udvostručuje izvoz.

– Napravili smo veliki zaokret 2000. godine, zaokret prema tržištu i promociji. Krenuli smo na međunarodne sajmove, gdje smo se mogli uspoređivati s drugima i vidjeti u čemu smo konkurentni, a što nam još nedostaje. U posljednjih pet-šest godina trud je urodio plodom – objašnjava direktor prodaje Siniša Zver te dodaje da im je, primjerice za Njemačku, ulazak u EU potpuno otvorio vrata.

Izravno pristupaju običnim, malim kupcima, koje obilazi agent. Predstave im iduću kolekciju (svake godine imaju dvije kolekcije s do 350 artikala), prime narudžbu i ekspresno isporuče tražene količine. Carine više nema, Njemačka im je blizu, a europski proizvođači dječje obuće rijetki. U Njemačkoj trenutačno imaju 73 kupca, no nema svaki samo po jedno prodajno mjesto, a njihov broj raste. Lani su u Njemačku izvezli oko 5000 pari cipelica, ove će godine doseći 14.000, a nagodinu i 25.000!

– I mi postižemo višu cijenu, a i njihovi trgovci imaju više marže pa tako krajnji proizvod u Njemačkoj bude do 20 posto skuplji nego u Hrvatskoj – kaže Zver i objašnjava da Nijemci, kao i Englezi, imaju potpuno drugačiji ukus od roditelja hrvatske djece. Vole veliki izbor boja, ali cipelica koju odaberu mora biti jednostavna, gotovo pa jednobojna, bez ukrasa, mašnica, leptirića, šljokica, natpisa i bilo čega drugog.

Posao s Austrijancima

Ono do čega najviše drže u Ivančici jest činjenica da njihove cipelice ne rade automati nego oko 700 vrijednih radnica. Proizvod je hrvatski iako Froddo i Bambi mnogi percipiraju kao stranu marku. Za svoje cipelice jamče da su od prirodnih materijala, tj. kože, bez kroma 6 i azzo boja, s ljepilima na bazi vode, anatomskim ulošcima...

Godišnje Ivančica proizvede oko 1,2 milijuna pari obuće. Njihov je vlastiti program oko 250 tisuća pari (pola ide u izvoz), a ostalo je lohn posao za austrijski Paul Green. Dodajmo da je Ivančica u vlasništvu malih dioničara. Ukupni prihodi lani su iznosili 83,9 milijuna kuna, dok je dobit nakon oporezivanja bila 3,2 milijuna kuna.

>> 'Zlatne kune' poduzetnicima koji su zapošljavali i izvozili

USUSRET VELIKOM KATOLIČKOM BLAGDANU

Simona Mijoković: 'Djed Božićnjak' sotonsko je djelo, a svoju djecu ne darujem na dan Božića

- Moja djeca ne vjeruju u postojanje "Djeda Božićnjaka". To je sotonsko djelo i sigurno znam da svoj život, roditeljstvo i odgoj želim graditi na stijeni Isusa. Ta stijena neće se nikada srušiti. A kada je nešto sagrađeno na pijesku, na lažima, kad tad će se srušiti. Moja djeca znaju da je "Djed Božićnjak" lažac i da ne postoji. On je čak i kradljivac, uzima sve ono što Božić uistinu jest, rođenje Isusa Krista. Uzima kroz nametnutu kupovinu, a što je lažni privid sreće - istaknula je za Večernji list Simona Mijoković.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.