Kupci savjetuju kupce

Ne srljajte u Crni petak bez popisa i s dugovima na kreditnim karticama

Foto: Reuters/PIXSELL
Shoppers reach for television sets as they compete to purchase retail items on Black Friday at a store in Sao Paulo Shoppers reach for television sets as they compete to purchase retail items on Black Friday at a store in Sao Paulo, Brazil, November 24, 2
Foto: Peter Nicholls/REUTERS/PIXSELL
Black friday
Foto: Peter Nicholls/REUTERS/PIXSELL
Black friday
Foto: Reuters/PIXSELL
black friday, crni petak
24.11.2017.
u 08:10
Riješite se svih dugova na kreditnim karticama ili barem vodite računa da ćete sve ono što “ispeglate” kad-tad platiti
Pogledaj originalni članak

Iako zvuči poput petka 13., tradicionalni šopingholičarski fenomen Black Friday Amerikancima je već oteo i “puricu” koju su blagovali dan prije. Trend ludila ‘crnog petka’ u mnogim trgovinama u SAD-u počinje, naime, već i dan prije, na njihov nacionalni Thanksgiving Day (Dan zahvalnosti), a iako se i u Hrvatskoj trgovci trude da se riješe nagomilanih zaliha i od Black Fridaya naprave dobar biznis, popusti za koje vrijedi satima stajati u redu, skinuti se do gola, laktariti, svađati, pa možda i potući, u nas su još daleko od slike tisuća koje izbezumljeno trče lijevo-desno po dućanima kao da je kraj svijeta.

U nekoliko dana rasprodaje, koja završava još jednim trgovačkim štosom – Cyber Mondayem – očekuje se da će se u SAD-u spiskati više od 50 milijardi dolara, a u Velikoj Britaniji, primjerice, 10,1 milijardu funti, dovoljnih za kupnju novog PlayStationa 4 svakom muškarcu, ženi i djetetu u Velikoj Britaniji i Sjevernoj Irskoj.

Foto: Peter Nicholls/REUTERS/PIXSELL
Black Friday groznica u SAD-u

Ništa bez planiranja

Potrošači koji u nas paze na svaku kunu primijetit će kako niz trgovaca artikle koje su i nedavno imali na akciji, vikend i sličnim rasprodajama, sada prodaju pod izlikom Black Fridaya – i ni kunu jeftinije. No bilo da ih privuče rasprodaja određenih komada namještaja u Harvey Normanu, Jysku, Lesnini, Primi... i do 70%, dekorativnih predmeta do 90, Nike asortimana za 40, ili high street brendova Bershke, Pull&Beara, H&M-a, Stradivariusa, Zare, Manga, Pepe Jeansa... od 20, 50 ili još uvijek tajnih XX posto, iz potrošačkih udruga savjetuju građanima da “stanu na loptu”, dobro isplaniraju, naprave listu i promisle što im uopće treba, provjere cijene i u sličnim trgovinama i obuzdaju se od impulzivnog peglanja kartica.

Čišćenje zaliha

– Najzaštićeniji je potrošač koji je vodio evidenciju o cijenama i sad zna je li ono što želi kupiti doista jeftinije. Prije svakog šopinga dobro je prije informirati se o cijenama i imati plan, a ne otići u dućan po gaće, a izaći sa šest pari cipela i osam odijela – slikovit je Igor Vujović, predsjednik društva Potrošač.

Nezavisni konzultant Drago Munjiza kaže kako se, što je tržište veće, “čišćenje” zaliha tijekom Black Fridaya više isplati, s time da veliki broj Hrvata i ne izlazi iz kuće tih dana nego sve rješava online. U Hrvatskoj će se ovih dana, prema njegovim procjenama, potrošiti oko 500 mil. kuna. No odluče li se na trošenje, od Black Fridaya do Cyber Mondaya, koji su ionako uvertira u još veće, božićno ludilo, može biti i dobra prilika da se već sada kupi i dio darova za pod bor.

HUB: Ne nasjedajte na lažne oglase online!

Zbog porasta prijevara i znatno većeg broja lažnih web oglasa uoči Black Fridaya, HUB i njegove članice – izdavatelji kartica upozoravaju građane da provjere vjerodostojnost oglasa koji ih pozivaju na iznimno povoljnu online kupnju i izlažu ih zloupotrebi i neovlaštenom uzimanju osobnih podataka.

Naime, na stranicama društvenih mreža puno je oglasa za kupnju brendirane obuće, odjeće i drugih predmeta – HOT SALE, 80% OFF, Discount Sale i slično. Otvaranjem poveznice traže se osobni podaci za registraciju korisnika, a nakon odabira plaćanja otvara stranica s početnim slovima “http” umjesto “https”.

Iz HUB-a tvrde kako su to lažne stranice koje služe za prikupljanje i krađu osobnih i podataka o kartici. Robu koju tako naruče kupci ne dobivaju, dok lopovi kartice mogu zloupotrijebiti i podatke iskoristiti za druga online plaćanja na teret prevarenih.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

Avatar dzambo
dzambo
09:55 24.11.2017.

Pa Ameri ionak zive vecinom od kredita....a mi ''gostujuci'' sto smo dosli amo radimo drukcije puno drukcije....I najmanje je ''nasih'' da imaju dug na kreditnim karticama u poredjenju sa Amerima po prosjeku....oni to vec rade...puno...puno god. a kad su nasli dosli amo vecinom oko '90-tih....vidjeli su da je to ludost, kupovati toliko a ne imati ni $1,.000.00 na bankovnom racunu kao sto su banke ovdje vec izjavile da 50% Amera nima ni toliko na svom racunu....a to ti je nesto oko 160-165 miliona Amera....a trenutno SAMO OSOBNI DUG na kreditnim karticama je $1,016,812,905,372....I svake SEKUNDE ta brojka se uvecava za jedno par stotina $$$...I evo dok ja zavrsi ovo dug je narastao na $1,016,815,759,778....pola Amera sto su u dugu ima da zavrsi na cesti il pod mostom....bez igdje icega....jer nemoguce je inters od 20% I vise MJESECNO vratiti ikada...Josp Broz dobar skroz barem nije bilo ovakvog osobnog duga I mirno se spavalo....

MA
Marvin
10:03 24.11.2017.

Svima nam je sve krivo samo ne mi sami , krivi su sistemi , komunisticki je bio super , samo za privilegirane , sirotinje nije bilo svi su imali novaca , sobzirom da se nije imalo usto potrositi , u kapitalizmu opet nevalja , kapitalisti malo placaju , tocno , samo one koji neznaju svoje znanje unovciti , svatko ce ti platiti rad , sjedenje u kaficu nece nitko platiti , danas imas za kupiti sve zivo i mi bi sve htjeli imati i to pod svaku cijenu , najmoderniji i najnoviji mobitel , samo zato kaj ga moja susjeda Barica , moj susjed Stipe ima bmw-a , kak cu ja s mazdom kraj njega , ja kupujem sta mi treba , a ne ono cim bi nekomu imponirao , i sad kad dodem u dugove , ko je kriv , ja sigurno ne , a ja zaboravio sam , imamo predsjednicu .

DO
doktorica
10:03 24.11.2017.

nama je svaki dan crni kad plaćamo račune