Hrvatska može biti konkurentna u nekoliko ključnih proizvodnji voća i povrća – jabuka, krušaka, kupusnjača, krumpira, luka i salate, a ne mora biti samodostatna u svima. Potreban nam je novi val investicija u poljoprivredi, jer proizvodnja stalno pada, izjavio je jučer u Donjem Miholjcu Denis Matijević, predsjednik uprave AgroFructus grupe u čijem je sastavu osam tvrtki iz Hrvatske i inozemstva. Grupa povećava otkup voća i povrća, godišnje više od 120.000 tona, uz promet veći od 600 milijuna kuna.
– Najviše otkupljujemo u Hrvatskoj, oko 70 posto, pri čemu je tek oko 1 posto vlastita proizvodnja, a ostatak otkupljujemo od 2000 kooperanata. Uvozimo iz BiH, Makedonije i Srbije – kaže Matijević.
Po njemu, neke sorte već imaju veliku proizvodnju i konkurentne cijene. Nije pametno da se potiče proizvodnja jabuka u cijeloj Hrvatskoj ako je, primjerice, Baranja idealna mikrolokacija. Posljednjih godina AgroFructus imao je veliki investicijski ciklus – u tvrtki Višnja Panonia iz Donjeg Miholjca u modernizaciju staklenika na 3,7 hektara ulažu 7,5 milijuna kuna. Za 10-ak dana plasirat će prvu papriku iz domaćeg uzgoja, očekuje je se 900 t ove godine. Za posjeta novinara AgroFructusu Matijević se pohvalio i modernim uzgojem šampinjona s partnerom Fungus Panonia, koji već proizvodi oko 400 tona, a 2018. planira udvostručiti proizvodnju. Hrvatska troši 2,5-3 tisuće tona šampinjona, potrošači su skloniji sitnijim gljivama, dok su veće za ugostiteljstvo.
Denis Matijević ističe da mu tvrtkama rukovode menadžeri i agronomi mladi po godinama, ali s velikim iskustvom. U slatinskoj Marinadi sprema se veliko ulaganje ako uskoro bude objavljen novi natječaj za fondove ruralnog razvoja. Plan je izgradnja regionalnog skladišta u vrijednosti oko 50 milijuna kuna.