NEW EUROPE MARKET

Facebook i Twitter iz temelja mijenjaju svijet oglašavanja

Foto: ''
Facebook i Twitter iz temelja mijenjaju svijet oglašavanja
10.04.2013.
u 20:22
Na skupu u Dubrovniku, od 8. do 11. svibnja, Alec Brownstein će odgovarati na pitanje je li vrijeme gerila marketinga završilo
Pogledaj originalni članak

Mladi ste kreativac i pokušavate pronaći posao u najpoznatijoj marketinškoj tvrtki u New Yorku, a nemate još gotovo nikakve reference? Zahtjevan zadatak, no upravo to je uspjelo Alecu Brownsteinu, danas vodećem kreativnom direktoru u oglašavačkoj industriji. Dok je još bio posve nepoznat, 2010. godine je, zahvaljujući svojoj domišljatosti i budžetu od samo 6 dolara za Google kampanju, zaokupio pažnju šefova glavnih marketinških tvrtki u New Yorku. Namjestio je svoj oglas koji bi se pojavio na vrhu pretrage na Googleu kada bi netko od tih šefova krenuo pretraživati svoje ime u tražilici. Zaposlio ga je kreativni direktor marketinškog diva Young and Rubicam, a s vremenom je pokupio sve moguće nagrade za kreativno oglašavanje.

Alec Brownstein bit će jedan od predavača na konferenciji New Europe Market u Dubrovniku (od 8. do 11. svibnja), najvećem regionalnom skupu televizijskih i medijskih profesionalaca, te marketinške industrije.

Na panelu će Alec Brownstein odgovarati o izazovima oglašavanja na društvenim mrežama i kako ono utječe na gerila marketing.

– Snažna upotreba Facebooka, Twittera i Pinteresta sasvim mijenja svijet oglašavanja. I to utječe na kreiranje reklame na svim medijskim platformama. Kako se mediji i posebno TV kanali sve više fragmentiraju i specijaliziraju, standardne reklame često se ignoriraju. Da biste se danas izborili za pažnju korisnika, morate razmišljati izvan dosad ustaljenih pravila i kroz sve platforme. A da biste to postigli, sigurno ćete morati zadržati elemente gerila marketinga – poručuje Brownstein, kojem će ovo biti prvi posjeti Dubrovniku, ali i Hrvatskoj.

– Jako se radujem što ću konačno posjetiti Hrvatsku!

Je li netko probao vašu pažnju zaintrigirati na sličan način i tražiti posao.

- Neki doista jesu kreirali oglase koji bi se aktivirali kada sam se googlao. No, ipak je bilo to drugačije u odnosu na moje takve akcije jer ovi što su to kreirali za mene nisu jasno izrazili što uopće od mene žele. Također, nisam ni bio u poziciji da nekome dam posao, mislim da su me samo htjeli pozdraviti, a u tome su uspjeli.

Nedavno je jedan TV voditelj iz Hrvatske Ivan Šarić napravio svoju zanimljivu akciju zabavnim videom "Zaposli me Jon Stewart". Jeste li vidjeli taj video?

- Nisam vidio tu snimku dok mi niste je poslali, ali odličan je video! Posebno mi se sviđa dio u kojem priča o liku koji se moli da osvoji dobitak na lotu, a nikad nije kupio listić, i da za njega taj video prestavlja lutrijski listić. Video je vrlo kvalitetan, zabavan je i vrlo kreativan. Da sam ja Jon Stewart, dao bih mu šansu. No, ja nemam pojma kako Jon Stewart inače unajmljuje svoje dopisnike pa ne znam hoće li mu ovo doista i uspjeti. Nadam se da hoće!

Koliko ste dugo ostali u Y&R-u i zašto ste na kraju odlučili otići i postati freelancer?

- Tamo sam proveo 2,5 godine. Odlučio sam otići jer su otišli neki ljudi zbog kojih sam uopće i htio doći tamo. To je bilo također i vrlo turobno vrijeme za agenciju, a ja nisam radio projekte kojima sam se nadao. Odlučio sam poći svojim putem kako bih imao slobodu baviti se projektima koji me zanimaju. Sada radim kao freelancer već dvije godine i mogu reći da mi je to bila jedna od najboljih odluka što sam ih ikad donio. 

Kreativnost i nove ideje vas očito jako motiviraju. No, mora li reklamna kampanja biti provokativna ili ponuditi nešto sasvim novo da bi bila uspješna?

- Uspjeh je relativan pojam. Mislim da je kampanja uspješna ako nekako dosegne zeitgeist. To se nekada može dogoditi ako je reklama provokativna, ali puno češće se dogodi kada reklama pogodi istinu i ljudsku zbilju i prezentira je na jednostavan način. Danas se svi natječu za našu pozornost, Facebook, Twitter, stotine TV kanala, obitelj, prijatelji i tako dalje. Sigurno neću zastati da bih pokušao shvatiti TV rekamu. Zato uspješna reklama mora biti jednostavni, dojmljiva i - istinita.

Radili se na brojnim projektima i kampanjama. Koji su bili najzahtjevniji? Je li Super Bowl svojevrsni Oscar svih reklama.

- Super Bowl sigurno ima najveći status u oglašavanju i najbolju poziciju. To je jedna od onih prilika kada gledatelji jednako pozorno gledaju i reklame i program koji te reklame prekidaju. Svi volimo gledati reklame na Super Bowlu jer znamo da su to jako skupe reklame i da će biti odlične, tada ćemo se radovati reklamama. Zamislite kad bi brandovi svaku reklamu tretirali kao da će je emitirati na Super Bowlu. Tada bismo uvijek gledali svaku reklamu!

Kako gledate na oglašavanje tvrtki na Facebooku. Da li se to tvrtkama doista isplati?

- Preporuka prijatelja ima veću težinu nego bilo koja poruka koju brand sam emitira. Ako vaš prijatelj ili član obitelj preporuči neki proizvod, veća je vjeorjatnost da ćete ga i vi probati. To je vrijednost i potencijal i društvenih medija. Mnoge tvrtke koriste društvene mreže kao još jedno mjeste gdje će krcati svoje reklame. Ali, ako će objavljivati nešto što će poboljšati moj status kada podijelim to sa svojim prijateljima, recimo da ispadne duhovit ili pametan, to ću svakako podijeliti na svom zidu.

 >>Novo na Facebooku: Šaljite poruke slavnima za desetak funti

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.