Opći zaključak koji se mogao izvući iz rasprave “mladih lavova” hrvatskog biznisa jest da je faza restrukturiranja koja se temeljila na otkazima i rezanju troškova iza nas. U panelu na Weekend media festivalu istaknuli su da se fokusiraju na nove prihode za svoje tvrtke. Konzum konsolidira Mercator u svoju mrežu, a paralelno odrađuje zadatke koje su im nametnule agencije zadužene za zaštitu natjecanja u zemljama u regiji. Trgovine u Hrvatskoj, njih stotinjak, prodat će u roku od šest mjeseci, nada se Darko Knez, predsjednik uprave Konzuma. U Srbiji moraju prodati 30-ak trgovina.
– Zainteresirane su strane tvrtke i manji privatni trgovci, a nešto je manji interes velikih trgovačkih lanaca koji postoje na tržištu – kazao je Knez. Ipak preuzimanje Mercatora, iako je riječ o jednoj od najvećih akvizicija viđenih u regiji, nije kraj širenju Konzuma i Agrokora. Kad ustabile poslovanje namjeravaju ostvariti stare ambicije izlaska na tržišta Rusije i Turske.
Nove prihode traži i Croatia Osiguranje koja nakon promjene vlasničke strukture prolazi proces restrukturiranja koji će završiti za otprilike godinu dana. Novi predsjednik uprave kompanije Sanel Volarić koncentriran je na jačanje osiguravatelja za kojeg vjeruje da će biti regionalni lider. Paralelno s restrukturiranjem jača se regionalna pozicija, a Volarić, koji će u svom mandatu morati dijeliti i otkaze, ističe da mu je cilj u koji vjeruje da se može ostvariti da za dvije godine Croatia osiguranje pojača broj zaposlenih u odnosu na trenutačnu situaciju. Iznaći prostor za nove prihode mora i Davor Tomašković, predsjednik uprave Hrvatskog telekoma koji priznaje da prihodi od osnovne djelatnosti telekoma padaju te da treba otvarati nova područja poput električne energije ili mobilnih banaka.
Tomašković ističe da je budućnost Hrvatske u izvozu i stvaranju “pameti” te da u visokokvalificiranim ljudima i razvoju IT industrije vide prostor za ekonomski rast. Tu pamet treba i dobro platiti i u javnom i u privatnom sektoru, drži prvi čovjek T-HT-a.
Tomašković poziva političare da napuste populizam te da shvate da pristup politici plaća u javnom sektoru i porezna politika prema dohotku uzrokuje pad konkurentnosti Hrvatske, zbog čega nas zaobilaze investicije i ne otvaraju se radna mjesta.
>>Cijela regija na putu prema Rovinju
>>Na Weekend Media Festivalu o padu PR-a i usponu humorističkih portala