Najstarija hrvatska tražilica proizvođača domaće hrane Finoteka.com tvrtke HR-Koncept, koju je 2008. osnovao OPG istog vlasnika Hrvoja Kolmana iz Nedelišća postala je društveno poduzeće koje će ubuduće najmanje 75% dobiti reinvestirati u oglašavanje domaćih proizvoda te edukaciju i osposobljavanje domaćih poljoprivrednika.
Riječ je o projektu Razvoj tržišta domaće hrane kroz društveno poduzetništvo vrijednom 1,2 mil. kuna, kojega se 85% sufinancira iz Europskog socijalnog fonda, a provodi se u suradnji s LAG-om Vallis Colapis iz Ozlja. Kolman kaže kako je cilj da tražilica, putem koje se danas nude proizvodi više od 3000 hrvatskih poljoprivrednika, postane središnje mjesto tržišta najkvalitetnije domaće hrane u Hrvatskoj i susjednim zemljama te da domaći proizvođači postanu njezini suvlasnici, odnosno da sami upravljaju sustavom preko kojeg će prodavati svoje proizvode i dostavljati ih izravno na adrese krajnjih kupaca.
– Naša je specifičnost to što smo fokusirani na voće i povrće više nego na druge vrste hrane iako je u ponudi cijeli segment domaćih proizvođača. Imamo izuzetan web sustav koji nam omogućava velik protok robe u jedinici vremena. Proizvode ne skladištimo nego sve ide po principu “s polja do stola u roku od 24 sata”, uz isključivanje prekupaca i uvoznika – istaknuo je.
Portal Finoteka.com lani su, dodaje, bez ikakve naknade, ponudili na raspolaganje i Ministarstvu poljoprivrede, no ono ih je odbilo i nekoliko tjedana kasnije pokrenulo, ne baš uspješan, svoj. Lani je na početku pandemije koronavirusa i lockdowna potražnja za domaćim na tražilici eksplodirala te rasla i 500%, a danas taj rast iznosi solidnih 50%.
Prema riječima voditelja LAG-a Milana Medića, kroz edukacijske aktivnosti u projekt će biti uključeno 120 dugotrajno nezaposlenih osoba iz općina Žumberak, Ribnik i Sveti Martin.
– Tako će stanovnici seoskih zajednica dobiti mogućnost stavljanja neiskorištenih kapaciteta u službu samozapošljavanja kroz povezivanje s aktivnostima novog društvenog poduzeća – rekao je. Najnoviji trendovi pokazuju da industrija hrane i pića brzo stiže tempo kojim napreduje ukupna e-trgovina pa se tako očekuje da će on line tržište namirnica u Europi do 2023. porasti za 66%.