Grupacija Đuro Đaković je u razdoblju od siječnja do lipnja ove godine ostvarila je ukupne prihode u visini od 189,3 milijuna kuna, a ukupne rashode u visini od 202,6 milijuna kuna, navodi se u izvješću o poslovanju koje su nam dostavili iz Grupacije.
Ostvaren je gubitak iz poslovanja u iznosu od 16,2 milijuna kuna. Od ukupnog rezultata na gubitak od prekinutog poslovanja odnosi se 2,9 milijuna kuna, dok je u redovnom poslovanju ostvaren gubitak od 13,3 milijuna kuna. Istovremeno je ostvaren pozitivan EBITDA u visini od 3,2 milijuna kuna, što čini EBITDA maržu od 1,7 posto.
- Osnovna žarišta gubitaka su u poslovanju ĐĐ Specijalna vozila d.d. i ĐĐ Industrijska rješenja d.d. - kažu u slavonskobrodskoj tvrtki i dodaju:
- Društvo ĐĐ Industrijska rješenja d.d. nakon donošenja odluke o napuštanju proizvodnje teške opreme nalazi se u procesu završetka ranije ugovorenih poslova. Ovaj proces rezultirao je gubitkom i u drugom kvartalu, koji se iz operativnog poslovanja više ne očekuje dovršetkom potpisanih ugovora. Ovo društvo već ima znatno smanjenje broja zaposlenih, a očekuje se i dodatno smanjenje do kraja 2019. godine – navode u Đuri Đakoviću.
U priopćenju stoji i kako su ĐĐ Specijalna vozila d.d. ostvarila ukupne prihode u visini od 149,3 milijuna kuna, od čega je 90,5 posto ostvareno na tržištu EU, ali su poslovala s gubitkom u visini od 9,9 milijuna kuna i ostvarila su negativan EBITDA. Nepovoljan trend rasta cijena repromaterijala i vagonske opreme dodatno je potenciran nepravodobnim isporukama glavnih komponenata vagona.
Poremećaji u isporukama su izravna posljedica neredovitog plaćanja dobavljačima što je u velikoj mjeri uvjetovano neadekvatnim izvorima financiranja projekata, kako u smislu cijene financiranja tako i kroz vremenski nepravovremeno odobravanje financiranja, a što nepovoljno utječe i na nabavne cijene. Dodatno, nedovoljna efikasnost u proizvodnji te povećana razina prekovremenog rada u cilju kompenziranja kašnjenja vagonske opreme imaju za posljedicu veći utrošak sati za proizvodnju, što značajno povećava cijenu koštanja u odnosu na prodajnu cijenu vagona utvrđenu ugovorima sklopljenim u 2018. godini.
Navedene prodajne cijene su uvjetovane ulaskom na tržište ograničeno cijenama konkurencije, a dodatno su opterećene i troškovima razvoja. Kroz ugovore koji ulaze u proizvodnju u drugoj polovici ove godine postignute su značajno više prodajne cijene vagona, što u kombinaciji s internim mjerama vezanim za povećanje efikasnosti u proizvodnji predstavlja dva preduvjeta za promjenu trenda u poslovanju.
Osim navedenog, u procesu je iznalaženje rješenja adekvatnog financiranja proizvodnje koje treba omogućiti smanjenje troškova nabave repromaterijala i opreme te kooperacije. Navedene četiri mjere imat će izravan utjecaj na promjenu trendova poslovanja u narednom razdoblju. Potvrđeni koncept i kvaliteta vagona kao rezultata vlastitog razvoja te intenzivne aktivnosti na tržištu, doveli su ĐĐ Specijalna vozila d.d. u završnu fazu ugovaranja proizvodnje za veliki dio 2020. godine.
Aktivni ugovori manjeg volumena za MORH, Patriju i Kongsberg potvrđuju ispravnost odluke o zadržavanju sposobnosti i relativno velikih kapaciteta u segmentu Obrane iako još uvijek nisu aktivirani značajniji ugovori koji bi s obzirom na bolju profitabilnost ovog dijela poslovanja trebali donijeti i znatno bolje rezultate. Aktualne aktivnosti prodaje trebale bi rezultirati ugovorima na nekoliko potencijalnih poslova.
Preostala dva društva grupacije ĐĐ posluju pozitivno i u skladu s planiranim rezultatima.
- Izvoz ostaje glavni izvor prihoda grupacije, te čini 74,8 posto ukupnih poslovnih prihoda. Očekuje se dodatni rast prihoda od izvoza te viša razina ovih prihoda u odnosu na prethodnu godinu.
Nizak udio vlastitog kapital, odnosno uzimajući u obzir ostvarene gubitke i novo pogoršanje ovog pokazatelja, ostaje i dalje problem koji zahtijeva rješavanje u budućnosti – ističu u Đakoviću.
Mjere koje su provedene u tijeku 2018. godine, kao i mjere koje se trenutno provode pokazuju kako je potrebno nastaviti financijsko restrukturiranje s naglaskom na daljnjem jačanju radnog kapitala, restrukturiranju obveza i povećanju vlastitog kapitala u strukturi izvora poslovanja što će uz rast profitabilnosti dovesti do dugoročno održivog poslovanja cjelokupne grupacije Đuro Đaković, navodi se u priopćenju.
sačekajmo malo dok anemiji završi ovo spašavanje sezone , lagani ulazak u šengen , izbor za povjerenika u eu , pa kad on bubne šakom po stolu namah će se spasiti posrnuli đđ ( đuro đaković ) dd .... spasiti će ga naša vlada kao što je spasila rafineriju sisak , brodogradnju , imunološki , gredelj , brodarski institut , riz odašiljače i ostale uspješne hrske firme ...