Brendovi poput Podravke i Kraša visoko kotiraju, Franck i Zvijezda zamjenjivi

Hrvati i u krizi vjerni Vegeti, kvaliteta i marka ulja i kave nisu nam bitni

Foto: Antonio Bronić/Pixsell
Hrvati i u krizi vjerni Vegeti, kvaliteta i marka ulja i kave nisu nam bitni
16.11.2009.
u 18:00
Logično je i ekonomski opravdano štedjeti na proizvodima koji se puno troše, poput ulja i kave. S druge pak strane na malim se luksuzima poput Vegete ne štedi - kaže Dragan Lukačević, marketinški stručnjak.
Pogledaj originalni članak

Ankete kojima je cilj ispitivanje tržišta postale su način djelovanja svih trgovačkih lanaca koji konkuriraju na domaćem tržištu.

Najjeftinije ulje najbolje
U želji da privuku što veći broj kupaca, lanci su spremni na mnoge stvari, a većina njih nudi i tzv. surogatne proizvode, najčešće zapakirane pod okriljem vlastite robne marke, po osjetno nižim cijenama od originala.

Tu su se na udaru našli i brojni domaći proizvođači koji sve češće imaju minuse u poslovanju. Da bi ispitali kojim su brendovima hrvatski kupci vjerni i u kriznim vremenima, na portalu Supermarket.info pokrenuli su anketu u kojoj je sudjelovalo gotovo tri tisuće građana, a koji su svojim glasovima presudili da je domaći proizvod bez premca – Vegeta, s više od 30 posto osvojenih glasova.

Na drugo mjesto smjestila se Cedevita, a slijede je Čokolino, Bajadera i Gavrilovićeva čajna pašteta.

S druge pak strane, većina građana bez puno razmišljanja zamijenit će Zvijezdino ulje i majonezu, pa čak i Franckovu jubilarnu kavu jeftinijim proizvodima.

– Rezultati ankete samo su na prvi pogled čudni, ali kad pogledate da većina ljudi koristi puno veće količine ulja i kave nego Vegete, logično je da će se nagraditi malim luksuzom, dok će na robi masovne potrošnje pokušati uštedjeti – ističe marketinški stručnjak Dragan Lukačević te napominje – Bitna je i tradicija, marketing i postojanost proizvoda. Ljudi točno znaju što ih čeka kad kupe Vegetu, Cedevitu ili Bajaderu i jednostavno vjeruju da nisu dovoljno bogati da bi eksperimentirali s jeftinijim varijantama.

Upravo tu tezu potvrđuju i građani dodajući kako ih čak iritiraju surogati Vegete, Cedevite ili pak omiljene dječje hrane Čokolina, dok kavu i majonezu stranih proizvođača uopće ne doživljavaju kao surogate, nego samo kao konkurenciju domaćim proizvodima.

Zanimljivo je da među Hrvatima loše kotira i Ožujsko pivo, kojem naruku ne ide ni neodlazak Bilićevih pulena na Svjetsko nogometno prvenstvo sljedeće godine, jer zna se da je potrošnja piva najveća upravo za trajanja sportskih manifestacija.

Pivo više nije hit
Zanimljiv je podatak da je posljednjih mjeseci cjelokupna prodaja piva pala sedam posto, što stručnjaci objašnjavaju lošim i hladnijim vremenom. S druge pak strane, na popularnost Vegete nije utjecala ni činjenica da se sastoji od čak devedeset posto namirnica iz uvoza pa tehnički i nije domaći proizvod.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 9

PU
pulari
00:21 17.11.2009.

Hvala domovini vjeran.

GA
gary1
07:12 17.11.2009.

@wotan ovo kvalitetnog vina, svaka čast, slažem se, i htio bih nadodati, sira i vrhnja i bijeloga luka, jela ispod peke, morske delicije, pa opet malo kvalitetnog crnjaka, uz pokoju domaću rakijicu i formula dugovječnosti i trajnog imuniteta na ove novokomponirane viruse je tu.

IN
Interpol
23:57 16.11.2009.

Uh, kad vam je Vegeta najbolji proizvod, kakvu sve svinjariju vi jedete!