POSLOVNA SURADNJA

Hrvatska proizvodnja i danski konzalting

Foto: Jelenko Topić
Kruno Kaić
Foto: Jelenko Topić
Kruno Kaić
26.08.2015.
u 15:38
Kruno Kaić: Na ovom projektu radio sam više od 20 godina, a kroz njega i na promociji Hrvatske
Pogledaj originalni članak

Strukovno udruženje „Bio-kooperativa Hrvatska“ za primjenu danskog modela kooperativnih organizacija osnovano ovih dana u Zagrebu inovacija je poslovnog koncepta Golden Valley Croatia, koji su pokrenuli Danci u suradnji s požeškim krajem. Na okupljanju predstavnika lokalnih tvrtki, udruga i obiteljskih gospodarstava ponovno se razgovaralo o gospodarskim potencijalima poslovnog koncepta Golden Valley Croatia. Razlog tomu bila je činjenica što je upravo danski poduzetnik Kruno Kaić pokrenuo ovu inovativnu poslovnu inicijativu. Iako već niz godina u Hrvatskoj postoje pravila o osnivanju proizvodnih grupa i proizvodnih organizacija radi udruživanja proizvođača u organizacijske sustave sposobne da samostalno dosegnu nacionalna i međunarodna tržišta, o svemu tome se kod nas malo ili gotovo ništa ne zna izvan uskih krugova struke. I dok Ministarstvo poljoprivrede nastoji potaknuti interes za bespovratne potpore iz fondova za ruralni razvoj EU, danski poduzetnik iz Copenhagena u Zagrebu je okupio inicijativnu grupu poduzetnika koji bi trebali sljedećih godina ojačati do veličine koju je naše resorno ministarstvo već odavno propisalo za strukovne proizvođačke organizacije, a koje je određeno minimalnom veličinom obujma proizvodnje u iznosu od 3 milijuna kuna.  

Na tragu jedne inovacije u kojoj će hrvatsko strukovno udruženje primjenjivati danski model kooperativne organizacije, poduzetnik Kruno Kaić daje novi poticaj i poziva na suradnju lokalne proizvođače diljem Hrvatske. Nastavak je to razvoja poslovnog koncepta Golden Valley Croatia iz Copenhagena, koji se ove godine okrenuo stvaranju konkretnih poduzetničkih alata za potrebe razvoja originalnog hrvatskog branda ekoloških proizvoda. Time ova danska poduzetnička priča dobiva i svoje prvo formalno hrvatsko predstavništvo u obliku strukovne udruge.

- Ciljevi našeg strukovnog udruženja su ojačati lokalnu proizvodnju eko proizvoda. Naš trenutačni interes nije i ne može biti dostizanje kapaciteta proizvodnih organizacija koje propisuje nadležno ministarstvo, ali ćemo sigurno tome težiti kako bi u sljedeće dvije godine ispunili uvjete za razvojem barem jedne vlastite proizvodne organizacije koja će biti izravno povezana s tržištima na kojima posluje brand Golden Valley Croatia – doznajemo od Slavka Vukovića, predsjednika novoosnovanog udruženja „Bio-kooperativa Hrvatska“ (BKH) koji dodaje da imaju razvojni program kojemu je cilj prije svega jačanje na regionalnim razinama manjih ekoloških gospodarstava i njihovo poslovno povezivanje. Slično razmišlja i Kaić, danski poduzetnik hrvatskih korijena.

– Na ovom projektu radio sam više od 20 godina, a kroz njega i na promociji Hrvatske – ističe Kruno Kaić dodajući da  je ova udruga je poluga za promociju i pokretanje uzgoja i proizvodnje ekološke hrane i osnova za pokretanje proizvodnje diljem Hrvatske kako bi proizvodili zdravu hranu, a time otvorili mogućnost lokalnim proizvođačima za povezivanje u sklopu naših robnih marki pod brandom Golden Valley Croatia. Uz poslovne rezultate ovaj pristup će omogućiti brojnim poljoprivrednim gospodarstvima egzistenciju i  blagostanje za njih i njihove obitelj. Očekuju uključenje različitih institucija u ovaj poslovni koncept, i to od malih općina i gradova kako bi zajedničkim snagama omogućili vlastitim poljoprivrednicima da uzgajaju kvalitetne proizvode koji će im donositi dobit, otvarati nova radna mjesta i unaprijediti standarde lokalne proizvodnje. Ovakvim poslovnim potezima stvorit ćemo proizvodna ekološka područja koja ćemo moći prezentirati diljem globalnog svijeta i tako ponuditi  ekoproizvode jer je tendencija u svijetu da se sve više novca troši na zdravu prehranu, što znači da će potražnja za kvalitetnim ekoproizvodima rasti, u čemu vide priliku za hrvatske proizvođače.  

U razvoju projekata udruge BKH, uz razvoj ekoloških robnih marki i sustava kvalitete prema standardima branda Golden Valley Croatia, među glavnim ciljevima će biti i razvoj distributivnih kanala za plasman hrvatskih ekoloških proizvoda.

– Mogućnosti plasmana ekoloških proizvoda su velike jer je Hrvatska turistička zemlja, a gosti su navikli na kupnju ekoloških proizvoda jer im ih u vlastitim zemljama svakodnevno nude – nastavlja Kaić koji je pozvao hotele i restorane da prošire ponudu ekoproizvodima, a na suradnju će pozvati ekoudruge u Danskoj, ali i u čitavoj Skandinaviji radi razvoja proizvodnje ekoloških proizvoda. Tvrdi da su velike mogućnosti plasmana hrvatskih ekoproizvoda u zemlje EU, ali isto tako i zemlje poput Kuvajta, Dubaija i drugih razvijenih arapskih zemalja kojima treba ekološka hrana s Halal certifikatom, jer su to zemlje čiji potrošači mogu platiti višu cijenu ekoloških proizvoda.

Tako se otvara prostor i za razvoj strukovne udruge BKH koja će u suradnji s regionalnim partnerima povezivati lokalne proizvođače ekološke hrane, kao i lokalne sadržaje ruralnog i ekoturizma u cjeloviti poslovni sustav prema standardima kvalitete branda Golden Valley Croatia.

– Cilj Golden Valley Croatia jest da stvorimo što više gotovih proizvoda pod strogom kontrolom ovlaštenih institucija uz certificiranje ekoloških proizvoda sukladno standardima zemalja EU, a posebno prema zahtjevima europskih ekoloških potrošača i s tako pozicioniranom markom osvojiti ciljana globalna tržišta – zaključio je K. Kaić.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.