istraživanje AZTN-a

Hrvatski trgovci lani su zajedno imali više od 31 mlrd. kuna prihoda

Foto: Željko Hladika/PIXSELL
Hrvatski trgovci lani su zajedno imali više od 31 mlrd. kuna prihoda
11.09.2013.
u 20:41
Tržišni udjeli: Deset najvećih trgovaca drži čak 79 posto udjela hrvatskog tržišta
Pogledaj originalni članak

Zahvaljujući rastu tržišnih udjela glavnih konkurenata u 2012. smanjena je razlika između nacionalnog tržišnog lidera Konzuma i njegovih konkurenata, objavljeno je u rujanskom broju elektroničkog “newslettera” AZTN info.

Veći izbor za potrošače

Prema istraživanju tržišta distributivne trgovine na malo mješovitom robom na temelju prihoda i prodajnih mjesta 55 najznačajnijih poduzetnika, članice Schwarz grupe - Lidl i Kaufland - zajedno su, s više od 5,2 milijarde kuna prihoda u 2012., najjači Konzumov rival u Hrvatskoj s tržišnim udjelom 15 do 20%, dok su mu pojedinačno i ove godine najveći konkurent Plodine.

Rast prihoda i tržišnih udjela Konzumovih glavnih konkurenata ne samo da je utjecao na smanjenje njegove dominacije i tržišnog udjela koji je između 25 i 30% nego i na smanjenje asimetrije tržišta trgovine na malo, čime se, tvrde u AZTN-u, smanjuje i opasnost od monopolizacije tržišta ili kartelnih dogovora, dok potrošači imaju mogućnost većeg izbora.

Prihod svih trgovaca u maloprodaji lani bio je 31,1 milijardu kuna, što je, unatoč nastavku potrošačke krize, rast od 2%. Najvećih 10 trgovaca na malo zajedno su uprihodili 24,6 milijardi kuna, što je 3,8% više u odnosu na 2011., kada su imali prihod od 23,7 mlrd. kuna. Konzum, Plodine, Lidl i Kaufland bilježe prihod veći od dvije milijarde kuna, a devet ih je ostvarilo prihod veći od milijarde. Zajednički tržišni udjel 10 najvećih je stabilan, iznosi 79%, od čega prvih pet drži 60%, a tržište je umjereno koncentrirano.

Rast prihoda Plodina, Lidla, Spara i Kauflanda u 2012. iznosio je od 6 do 12%. Najveće nominalno smanjenje prihoda u odnosu na 2011. imali su Kerum, koji je izašao s tržišta maloprodaje, i Mercator-H, čiji su prihodi od maloprodaje manji za oko 15%, što je utjecalo i na daljnji pad njihovih tržišnih udjela koji su lani iznosili manje od 1% kod Keruma, te 5 do 10% kod Mercatora.

Uspješan K.T.C.

Jedna od značajki tržišta maloprodaje je i vitalnost i poslovna uspješnost regionalnih i lokalnih trgovaca koji i u 2012. bilježe rast prihoda i tržišnih udjela po pojedinim županijama. Tako križevački K.T.C. u tri županije (Koprivničko-križevačkoj, Virovitičko-podravskoj i Požeško-slavonskoj) drži najveće tržišne udjele. Na lokalnoj razini ističu se i Studenac, Lonia, Boso, Metss, Gavranović i PPK Bjelovar. Metss iz Čakovca rastao je čak 25%, a Studenac 9%, ponajprije zahvaljujući preuzimanju određenog dijela prodajnih mjesta Keruma.

Trend jačanja lokalnih trgovaca pokazuje i primjer sisačkog trgovca Mlin i pekare koji je lani povećao prihode u maloprodaji za dvije trećine, a maloprodaju je s dvije županije u 2011. proširio na pet županija u 2012.

>> Agrokorova maloprodaja među 250 najvećih u svijetu

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.