U Hrvatske željeznice neće se ulagati novac iz proračuna jer to nije ostvarivo niti bi bilo dobro, nego isključivo iz fondova Europske unije. Mora se nastaviti I restrukturiranje te modernizacija toga javnog poduzeća iz kojeg se uz otpremnine sprema odlazak još tisuću ljudi. Ustvrdio je to danas ministar prometa Božidar Kalmeta nakon trosatne sjednice Gospodarsko-socijalnog vijeća posvećene upravo željeznicama. HŽ-u se moraju još više smanjiti subvencije iz proračuna, mišljenja su članovi GSV-a, a Kalmeta dodaje kako je moderan i brz prijevoz, pa tako i željeznički, jedan od stupova konkurentnosti.
Ministar je ustvrdio kako su Hrvatske željeznice zastario i okoštao sustav u koji se nije godinama ulagalo, ali i priznao da HŽ nije pripremio dokumentaciju potrebnu za kandidiranje projekata fondovima Europske unije. Zbog toga je dio novca izgubljen, ali je, kako tvrde u HŽ Infrastrukturi, većina svote ipak preusmjerena za izradu dokumentacije za projekte koji će se predložiti EU. Ivica Mudrinić, predstavnik poslodavaca u GSV-u istaknuo je pak kako je nužno povezati riječku luku s regijom, što više smanjiti proračunska izdvajanja za HŽ te da u ulaganju u željezničku infrastrukturu bitnu ulogu moraju imati hrvatski kooperanti. Željeznica, dodao je Mudrinić, mora odgovoriti na zahtjeve za bržim prijevozom, ali potrebno je izraditi i novi vozni red kako bi se ukinule nerentabilne linije. Kalmeta je ponovio kako će se novi vozni red izraditi do rujna, odnosno nove školske godine.
KALMETA Y krimos žešći... kaže treba više love?! Pa naravno...usfalilo malo je je kriza pa da se nešto pkrade... 1000 otpustiti? ajde i da to vidim...na kraju kada bude 500 000 ljudi nezaposleno će reći da su sami radnici krivi za gubitak posla?! nevjerojatno...nadam se da će više doći do građanskog neposluha i drmanja pravnog poretka...