Mirsada Kudrić

Još niste ulagačka zemlja

Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
Još niste ulagačka zemlja
28.11.2016.
u 14:40
Gradovi i turizam dobili su pametnim rješenjima priliku koju ne smiju propustiti – osigurati ili barem produljiti održivost
Pogledaj originalni članak

Tvrtka Robert Bosch u Zagrebu će u srijedu na poslovno-tehnološkoj konferenciji predstaviti rješenja na području pametnih gradova, industrija 4.0 i pametnog turizma. O tehnološkim novitetima i planovima na našem tržištu razgovarali smo s Mirsadom Kudrić, direktoricom Boscha za Hrvatsku i Sloveniju.

Kako ste preživjeli krizne godine na našem tržištu? Imate li problema s naplatom?

Kao dio velike međunarodne kompanije, imali smo podršku centrale, što nam je znatno olakšalo razdoblje krize. Posebno se ponosimo što u doba najvećeg pada prometa nismo smanjivali broj djelatnika. Odlučili smo se za neke druge mjere optimizacije troškova koje nisu išle na štetu djelatnika. Što se tiče naplate, situacija je različita, ovisno je li riječ o klasičnoj distribuciji robe ili o projektnim poslovima u kojima su standardno dulji rokovi plaćanja. Potraživanje je segment kojem pristupamo s posebnom pažnjom. Da je to dobar pristup potvrđuje i naš saldo otpisanih i rizičnih potraživanja koji je sveden na minimum.

Ima li šanse da Bosch u Hrvatsku preseli dio proizvodnje?

To me često pitaju i kolege i partneri. Bosch aktivno i kontinuirano ispituje investicijsku klimu i potencijale u određenim zemljama. Nažalost, Hrvatska do sada, sa svojim sveopćim investicijskim okvirom u odnosu na zahtjeve kompanije, nije izabrana kao investicijska destinacija. Međutim, to je kontinuirani proces i nadamo se da ćemo kao zemlja zadovoljiti uvjete za neke buduće projekte kako bismo ipak bili na tom popisu.

Okrećete se “pametnim” rješenjima – što sve obuhvaćaju?

Ne bih rekla samo da se okrećemo jer smo od početka aktivni na području pametnih rješenja. Bio je potreban određen doseg informatičke i komunikacijske tehnologije za njihovu primjenu i to se dogodilo. Jedna smo od rijetkih kompanija koja je prisutna na sve tri razine pametnih rješenja: usluga i aplikacija, platforme i softvera te oblaka za internet stvari, odnosno senzore i uređaje.

Organizirali ste regionalnu poslovno-tehnološku konferenciju. Koji joj je cilj?

Cilj je predstaviti pametna rješenja na području pametnih gradova, industrija 4.0 i pametnog turizma. To su područja za koje smo zaključili da najviše mogu podržati razvoj zemalja za koje smo zaduženi. Ako govorimo o pametnim gradovima, imamo nekoliko razvojnih potencijala kojima možemo doprinijeti rješenjima: od podizanja kvalitete življenja, očuvanja prirodnih resursa do stvaranja radnih mjesta, a za sve to nam stoji na raspolaganju novac iz fondova EU. Govorimo li o industriji 4.0, nije pitanje hoće li ona biti implementirana, već kada. Pametni turizam je tema gdje želimo pokazati naše umrežene proizvode i usluge koji se mogu integrirati u turistička rješenja, uz danas vrlo bitan korisnički faktor zabave.

Kakva rješenja nudite u internetu stvari; za domove, turizam i gradove?

Nudimo rješenje koje je nastalo kao posljedica rastućih trendova urbanizacije i trošenja neobnovljivih resursa koji nas rapidno približavaju granici opstojnosti današnjeg načina života.

Megasustavi, kao što su gradovi i turizam, dobili su pametnim rješenjima izvanrednu priliku koju ne smiju propustiti: osigurati održivost ili je barem produljiti. Razvijamo pametna rješenja kroz upravljanje energijom, dvosmjernu komunikaciju građana, gradske uprave i gradskih službi, pronalaženje punionica električnih vozila, kontrolu transporta robe, upravljanje flotama vozila, inteligentan nadzor proizvodnih linija, daljinsko održavanje...     

>> Povećanje poreza znatno bi usporilo investicije u turističkom sektoru

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

GU
gulogulotasmania
22:51 29.11.2016.

A kako Vaillant može prodavat? Vama fali dobar marketing, a ne investicijska klima.

GL
glupost
18:35 28.11.2016.

nemojte tako prepotentno govoriti da rulja nerazumije, recite kopajte krompir u Slavoniji za eksport i tovite svinje za prsute pa nemorate onda uvoziti nego mozete onda izvoziti prsute kao talijani i spanjolci, nikada jos nisam vidijo ovih 25 godina da pise prodajemo Hrvatski prsut, znaci kad to nemozete napraviti kako cete onda nekakvu industriju smisliti, samo u glavi ????