Trgovački lanac Lidl Hrvatska planira do kraja 2019. godine iz asortimana isključiti artikle od plastike za jednokartnu upotrebu, izvijestili su u četvrtak iz tog trgovačkog lanca.
"Lidl Hrvatska će u svih 95 trgovina u zemlji do kraja 2019. godine odustati od prodaje jednokratnih plastičnih artikala poput slamčica, jednokratnih šalica i čaša, tanjura, pribora za jelo i štapića za uši s plastičnom drškom", ističu iz Lidla.
Proizvode od plastike za jednokratnu upotrebu, kako navode, postupno će zamijeniti alternativni artikli od održivih materijala koji se mogu reciklirati, a na razvoju kojih Lidl proaktivno surađuje sa svojim dobavljačima.
"Našom strategijom protiv plastike slijedimo jasan pristup koji glasi - izbjegavati – smanjiti – reciklirati. Izdvajanjem artikala od plastike za jednokratnu uporabu iz asortimana izbjegavamo korištenje proizvoda od plastike i na taj način dajemo svoj doprinos poboljšanju aktualnog stanja“, istaknuo je član Uprave nabave i marketinga Lidla Hrvatska Bojan Vuković.
Lidl Hrvatska planira rasprodati određene količine proizvoda koje su već otkupljene te potom postupno prijeći na održivije materijale. Na taj način, kako navode, kupci će moći posegnuti za ekološki prihvatljivijim alternativama proizvoda na koje su se navikli. Lidl Hrvatska aktivno djeluje u smjeru oblikovanja i provođenja novih projekata i inicijativa u svrhu smanjenja uporabe plastike.
"Radimo na različitim konceptima te ćemo kupce postupno obavještavati o novostima i preinakama. Postoje mnoge mogućnosti, posebice u području pakiranja, koje trenutačno još ispitujemo, a koje mogu činiti pravu razliku“, kazao je Vuković.
I Kaufland povlači odabrane plastične artikle
Trgovački lanac Kaufland planira u svim zemljama do kraja 2019. povući odabrane plastične artikle iz asortimana, a do 2025. smanjiti uporabu plastike za najmanje 20 posto te osigurati mogućnost recikliranja ambalaže vlastitih robnih marki do 100 posto, izvijestili su u četvrtak iz Kauflanda.
"Već danas radimo na smanjenju uporabe različitih vrsta plastične ambalaže. Plastične ambalaže naših vlastitih robnih marki u potpunosti će prijeći na materijale koji se mogu reciklirati, moći ćemo sirovine vratiti u reciklažni ciklus te tako značajno smanjiti opterećenje okoliša“, objasnio je direktor Nabave u Kauflandu Philipp Maximilian Sohler.
U artikle koji će se povući iz asortimana do kraja 2019. ubrajaju se, primjerice, plastični štapići za uši koji će u svim zemljama biti zamijenjeni alternativnim rješenjem. Isto vrijedi za plastične slamke i jednokratno plastično posuđe vlastite robne marke.
Okoliš prosječnog Hrvata nezanima nego priče o 5500 eura u Njemačkoj kao limar.