optimizam

Ljerka Puljić: Srpanjska prodaja mogla bi biti prekretnica u recesiji

Foto: ARHIVA VL
Ljerka Puljić: Srpanjska prodaja mogla bi biti prekretnica u recesiji
04.08.2010.
u 07:00
Turistička sezona i ukidanje dijela kriznog poreza na plaće probudili su samopouzdanje potrošača te bi trgovina godinu mogla proći bez pada.
Pogledaj originalni članak

Vijest da su pojedine članice Agrokora – Konzum, Jamnica i PIK Vrbovec – imale rekordne prodajne rezultate prošla je poprilično nezapaženo, ali je dojam da je posrijedi tako velik rast koji bi mogao upozoravati na oporavljanje povjerenja i samopouzdanja hrvatskih potrošača, pa tako i cjelokupne ekonomske aktivnosti.

Tri rekorda

Konkretno, u srpnju je Konzumova prodaja iznosila više od 1,6 milijarda kuna, što je čak 9 % više nego u istome mjesecu lani. A Konzum nudi možda najbolji presjek ponude robe domaćih proizvođača. Jamnica je prodala više od 60 milijuna litara vode i pića, što je 15 % bolje od bilo kojeg mjeseca u povijesti tvrtke. PIK Vrbovec prodao je više od 4900 tona mesa i mesnih prerađevina, što je godišnje 17 % više.

Ljerka Puljić, potpredsjednica Agrokora, također je uvjerena kako je činjenica da su tri njihove kompanije imale rekordne rezultate pokazatelj da se nešto promijenilo.

– Ovakvo povećanje ponajprije možemo zahvaliti menadžmentu, ali je očigledno da se nešto pokrenulo na tržištu. Pridonijela je turistička sezona, ali moram reći da imamo odlične prodajne rezultate i u unutrašnjosti. Vrlo je važno da su sada ljudi s nižim plaćama oslobođeni plaćanja posebnoga kriznog poreza na dohodak, čini mi se da je to bio vrlo važan potez Vlade. Nije riječ o velikim novcima, 100 – 200 kuna, ali ljudima to mnogo znači – rekla je Lj. Puljić koja se nada novim pozitivnim poticajima hrvatske Vlade. Naime, jasno je da će nakon srpanjskog skoka kolovoz i listopad biti presudni. Ako njih prođe dobro, onda na kraju godine trgovina možda i završi bez pada. Pozitivna nula, reklo bi se.

Svi dobro

Ljerki Puljić čini se da njihovi srpanjski rezultati nisu izuzetak među domaćim kompanijama. U kontaktu je, kaže, s domaćim proizvođačima – mljekarima, konditorima, proizvođačima kave, Podravkom... – i svima je srpanj bio dobar. I svi se nadaju da ih jesen neće sasjeći.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.