Istra je izišla iz minusa. Mršavi svibanj toj je regiji donio ponajveći podbačaj na obali, a Nijemaca je bilo nezapamćeno malo. Lipanj je, međutim, bio odličan, turista je 11%, noćenja čak 17 posto više nego lani, a i njemački turisti su se vratili u velikom stilu. S plusom računaju i na Kvarneru i u Dubrovačko-neretvanskoj županiji, a za Zagreb i Dubrovnik, recimo, već se zna da su ugostili sedam, odnosno 11% više gostiju nego u lanjskom lipnju. Podaci za cijelu obalu, koji se očekuju s naročitim nestrpljenjem zbog lošeg svibnja, bit će poznati početkom idućeg tjedna, a u Ministarstvu turizma nemaju dvojbi.
– Za precizniju ocjenu moramo pričekati te podatke. Međutim, prema ovome što sam vidio i čuo obilazeći posljednjih dana Istru, Zadar, Šibenik, Dubrovnik... za prvih šest mjeseci možemo očekivati lagani porast turističkog prometa u odnosu na lani. Lipanj je, pritom, bio odličan i, generalno gledano, nema straha za ovogodišnju turističku sezonu – jasan je ministar turizma Darko Lorencin.
Uvjeren je da nakon turbulentnih prvih pet mjeseci, koje je domaćem turizmu najvećim dijelom priskrbio raspored blagdana, slijedi stabilnije razdoblje. Za statistiku možda, ali za hotelijere stres traje do zadnje minute. Iz tjedna u tjedan prisiljeni su korigirati cijene i akcijskim ponudama puniti manje tražene termine.
– Tako je bilo i nakon rata, kad se sedam dana na našem moru prodavalo za 50 eura i sad kad se prodaje za 500 eura. Samo 30 posto aranžmana proda se po kataloškim cijenama, a sve ostalo na sniženjima. To je uobičajeno svuda na Mediteranu – kaže Ivan Pukšar iz Kompasa. Stoga, mudro je pratiti akcije, a i cijene su idućih tjedana dvadesetak posto niže nego u špici.
Disney World, Orlando godisnje posjeti 17 milijuna ljudi a samo dnevna ulaznica je 89 dolara.