Američki proizvođač luksuznog nakita Tiffany razmatra ponudu LVMH-a za preuzimanjem vrijednim oko 14,5 milijardi dolara.
Obje kompanije su potvrdile da je došlo do ponude, a Tiffany trenutno ne želi komentirati hoće li pristati.
LVMH, u vlasništvu najbogatijeg čovjeka u Francuskoj, Bernarda Arnaulta, poznata je po brendovima Christian Dior, Givenchy i Bulgari, a preuzimanje Tiffanyja bilo bi drugi najveći potez modnog diva nakon kupovine branda Bulgari 2011. godine za 5,2 milijarde dolara.
Rano u ponedjeljak, LVMH priopćio je da 'potvrđuje da je održao preliminarne rasprave u vezi s preuzimanjem Tiffanyja' dodajući da ne ništa još nije sigurno, prenosi BBC.
Nekoliko sati kasnije kompanija s 128 godina tradicije izlistana je na njujorškoj burzi uz kratko priopćenje da je 'dobila neželjeni, neobvezujući prijedlog od LMVH' u vrijednosti od 120 dolara po dionici u gotovini.
- Pokušaj LVMH-a da stavi 14,5 milijardi dolara vrijedan prsten na Tiffany vjerojatno će dovesti do bitke s najbližim suparnikom Richemontom, koji posjeduje Cartier, i pomoći će LVMH-u pa zauzme veći dio američkog tržišta - kazao je Michael Hewson, glavni tržišni analitičar u CMC Markets UK.
Nedavno je LVMH otvorio tvornicu na jugu Teksasa, a na otvaranju su prisustvovali američki predsjednik Donald Trump i njegova kćer Ivanka.
Globalna potražnja za LVMH-ovim proizvodima posljednjih je godina u porastu, ali to se ne može reći i za Tiffany, koja bilježi pad prodaje.
Analitičari navode da je Tiffany, kao i nekoliko drugih luksuznih tvrtki, 'oštećena' sporom između SAD-a i Kine te povećanjem carina.
Međutim, i dalje stoji činjnica da je 'Tiffany najveći plijen i jedini američki luksuzni brend'.