prodaja

Na Lidlovim policama osvanuli i mliječni proizvodi Vindije

Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Na Lidlovim policama osvanuli i mliječni proizvodi Vindije
16.05.2015.
u 19:15
Lidl želi natjerati domaće proizvođače da mu se što više prilagode, a dotad gradi dobar PR u regiji, smatra konzultant Drago Munjiza
Pogledaj originalni članak

Rast prihoda Lidla za čak 271 milijun kuna u lanjskoj godini, na 3,3 milijarde kuna, čime se tijesno približio Plodinama, te dobit od 108,6 milijuna, gotovo jednaka kao uvjerljivog maloprodajnog lidera Konzuma, vjerojatno su najbolji razlog što ga nijedan od najtvrdokornijih hrvatskih proizvođača – Vindija – više ne zaobilazi. Ovih je dana na Lidlove police ulistano 10-ak mliječnih brendova varaždinske kompanije.

Prema mišljenju analitičara, u situaciji pada kupovne moći, gubitka tržišta Cefte i sve većeg uvoza proizvoda iz EU, Lidl postaje nezaobilazan partner lokalcima. To su već shvatili i proizvođači poput Zdenke, Atlantica, Gavrilovića... koji preko tog njemačkog diskontera izvoze i na druga tržišta, 1,3 mil. eura u prva tri mjeseca 2015.

– Lidl mliječne proizvode, čak i zemlju za cvijeće, dovozi iz Poljske i Češke, što je totalno neisplativo. Logično bi bilo da te proizvode kupuje u RH ili barem u regiji pa želi natjerati domaće proizvođače da mu se što više prilagode, a dok traje taj proces, pokušava imati dobar PR u regiji. Ipak, nerazmjer između količina koju dovozi u RH i odvozi enorman je – tvrdi konzultant Drago Munjiza, nekadašnji čelnik Konzuma. Poslovni koncept Lidla (uz dm i Müller) apsolutno je prilagođen uvjetima koji vladaju u maloprodaji hrane u Europi i RH te konceptu kupnje u manjim formatima u stambenim kvartovima. Kada tome dodamo kampanju s hrvatsko/slovenskim kuharima te prosječne neto plaće, vidi se da je to sa sestrinskim Kauflandom "najopasnija" (za konkurenciju) grupacija u maloprodaji hrane u svijetu – smatra Munjiza, koji ranije neulistavanje Vindije na Lidlove police vidi kao bezrazložan gubitak prometa u zadnjih 5-6 godina. Smatra da je Lidl prijetnja Tescu, Carrefouru i Metrou. Konzum je za njega zasad "mali" igrač. – No ako Agrokor uspije integrirati Mercator te napraviti kvalitetan IPO, i on će biti opasan takmac Lidlu u ovome dijelu Europe – kazao je Munjiza

>> Istražili smo! Plaća trgovca dm-a 5500 kuna viša nego u Studencu, prosjek 3200 kuna 

>> Tko su najpoželjniji poslodavci u Hrvatskoj i koji su razlozi njihove atraktivnosti?

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

R0
R00kie
21:04 16.05.2015.

uvoz dorektno smanjuje BDP, a Lidl je najveci uvoznik, domace proizvode mozete nabrojat na prste jedne ruke

RA
Rad
21:37 16.05.2015.

Lidl me neće vidjeti dokle god me ponižava kao Hrvata ne stavljajući naše proizvode na svoje police već forsira njemačke proizvode. A što poduzima npr HGK, ministar gospodarstva ili ministar poljoprivrede po tom pitanju?

ZO
zoom
07:55 17.05.2015.

Lidl je zakon...njihovi proizvodi na policama,bez obzira od kuda dolaze,su najbolji omjer cijene i kvalitete....pa dragi moji,kupujte Todorićevo Srpsko smeće....barem 2 puta skuplje