OKRUPNJIVANJE

Na tržištu luksuza opstaju samo veliki

Foto: Vanja Zubčić/Vecernji list
Na tržištu luksuza opstaju samo veliki
10.03.2011.
u 16:06
Prema ugovoru, čelnik Bulgarija Francesco Trapani i njegova obitelj, koja će postati drugi dioničar po veličini s udjelom od 3,3 posto, dvije godine ne smiju prodavati svoje dionice. Manjinski dioničari mogu odmah prodati udjele
Pogledaj originalni članak

Louis Vuitton i ostali veliki proizvođači luksuzne robe sve će više preuzimati primat na globalnom tržištu luksuza – najavio je čelnik talijanskog Bulgarija Francesco Trapani, koji je ovaj tjedan objavio prodaju tvrtke Vuittonovoj grupaciji LVMH. LVMH će, zajedno s preuzimanjem duga, platiti 4,3 milijarde eura da bi kupio slavnog proizvođača nakita, trećeg u svijetu, iza švicarskog Richemonta i američkog Tiffanyja. Nastavit će investirati u draguljarsku kuću kako bi joj osigurao stabilan rast. Trapani prognozira progresivan rast teškoća u poslovanju neovisnim kućama koje nisu dovoljno velike.

– Kad ne udovoljavate ekonomiji razmjera, možete nešto postići, ali to postaje sve teže – imate hendikep – kaže Trapani, čija je obitelj većinski dioničar tvrtke.

LVMH je, prenosi Bloomberg, pristao preuzeti 50,4 posto udjela u Bulgariju za 1,87 milijardi eura u dionicama, a dat će ponudu i za preostale dionice.

Prema ugovoru, Trapani i njegova obitelj, koja će postati drugi dioničar po veličini s udjelom od 3,3 posto, dvije godine ne smije prodavati svoje dionice. Manjinski dioničari, pak, mogu odmah prodati udjele. Akvizicija će smanjiti LVMH-ovu zaradu po dionici za oko jedan posto prije realizacije kupoprodaje, dok je Bulgarijeva dionica u siječnju i veljači rasla 25 posto, a broj naloga za kupnju se udvostručio. Trapani će nakon transakcije postati voditelj proizvodnje satova i nakita u LVMH i zamijenit će Philippea Pascala, koji odlazi u izvršni odbor tvrtke. Tvrdi da čelnika LVMH Bernarda Arnaulta vidi kao partnera i da ga ne doživljava kao nekoga tko bi obitelj koja je utemeljila Bulgari istisnula iz posla. Prema podacima iz obje kuće, odjel satova i nakita ostvario je lani prodaju u iznosu od 2,05 milijardi eura na tzv. pro forma osnovi, što je dvostruko više od postojećeg LVMH-ova poslovanja. Grupacija je odlučila tako mnogo uložiti u Bulgari jer je zvijezda među brendovima i daje im šansu da promijene svoj status upravo u segmentu satova i nakita.

Bulgari je 1884. godine utemeljio Sotirio Bulgari. Trapani, koji vodi tvrtku od 1984., član je obitelji. Na Milanskoj burzi dionice im kotiraju od 1995. godine.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

ZT
zorana trifunović
20:18 14.03.2011.

ma i ti dragulji i ostale gluposti pogledajte film blood diamond