Tek je svaki peti turist prvi put u Hrvatskoj. Ostali, valjda zadovoljni, tu ljetnu pustolovinu ponove barem još jednom. Unatoč natprosječno brojnim 'ponavljačima', turizam s puno neizvjesnosti ulazi i u sezonu 2015. Mediteranska konkurencija zaoštrava bitku niskim cijenama, famozna srpanjska rupa zahvatit će i dio lipnja, najveći europski putnici Nijemci još oklijevaju s bukingom, a sjeverni Jadran je, povrh svega, i u strahu od reprize lanjske serije kiša. Nesigurnost u turističkim zemljama sjeverne Afrike ili Turske, koja trpi zbog susjedstva sa Sirijom, Hrvatskoj ne odmaže, ali ni to nije jamstvo uspješne sezone.
– Turizam Tunisa, Egipta, Turske, pa i Grčke, počiva na all inclusive aranžmanima, mi toga nemamo toliko pa zapravo i ne ciljamo na te goste niti na njih računamo – kaže predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija Boris Žgomba, koji najveće probleme najavljuje u tjednima od sredine lipnja do polovice srpnja.
Od skorog Uskrsa ne očekuje se previše jer pada prerano da pokrene masovne dolaske, svibanj će puniti Slovenci, koji tradicionalno stižu za 1. svibnja, te Austrijanci i Nijemci koji dolaze za blagdan Duhova i Spasovo. No, nakon toga, sve do same špice sezone, kalendar praznika u najvažnijim emitivnim zemljama je prazan i sve je manje-više na umješnosti samih domaćina.
– Nažalost, većina će to, po starom običaju, pokušati riješiti samo sniženjem cijena. Neki su već počeli, a ne isključujem ni val paničnih sniženja u zadnji trenutak. Međutim, to više nije dovoljno da bi se privuklo razmaženog europskog gosta i mogli bismo se svi skupa ugledati, recimo, na Austriju. Tamošnji domaćini za razdoblja kad nema praznika i masovne potražnje smišljaju posebne pakete za ciljane skupine, obitelji s predškolskom djecom, mlade, umirovljenike... Istina, i oni daju atraktivnije cijene, ali u aranžmanu je uvijek i neka dodatna vrijednost; besplatne ulaznice za vodeni park, muzej, besplatan izlet ili slično – upozorava predsjednik Zajednice obiteljskog smještaja Nedo Pinezić.
Unatoč svim izazovima koji su u 2015. pred domaćinima, turistički čelnici vjeruju u dobru sezonu, čak i koji postotak bolju od rekordne lanjske. Sigurna i nedaleka Hrvatska, kako rekosmo na početku teksta, ima svoju vjernu publiku, a otvaraju se i nova tržišta. Iako, pojedini mjeseci predsezone neće biti mjerilo zbog drukčijeg rasporeda praznika nego lani i prava će se slika znati, napominju u Ministarstvu turizma, tek koncem lipnja.
Daleko smo mi od pravoga turizma... da je ovo prava država-s pravom Vladom koja ne pljacka vlastiti narod, bio bi ovdje turizam tijekom cijele godine a ne samo 3.mjeseca... veceras cujem na dnevniku NOVA TV da su najneljubazniji turisticki djelatnici u Istri... a to je istina.. ali u biti.. ne mozes covjeku uzet za smjestaj 100€ na dan u spici sezone a da mu ne ponudis uslugu za taj iznos nego mu ponudis puno manje... nama se neda ulagat u turizam.. samo da uzmemo pare turistu i ko te j..e. Zalosno ali Grcka i Turska pod pojmom TURIZAM su daleko ISPRED nas. Da se mene pita, ukinuo bih vize za Rusiju.