Top deset trgovačkih lanaca u maloprodaji u lanjskoj je godini ostvarilo 22,2 milijarde kuna prihoda, što je za 13,2 milijarde manje nego u godini ranije. No nema razloga za paniku. Potrošnja, i s donekle splasnulim optimizmom građana, i dalje raste, već 32 mjeseca zaredom - i svim su trgovcima na ljestvici, osim riječkim Plodinama, rasli ukupni prihodi.
Jedino što među njima nema najvećeg među najvećima - Konzuma, koji je godinu ranije generirao čak 14,9 milijardi kuna prihoda (+11% u odnosu na 2014.), ali za prošlu godinu zbog izvanredne revizije nije podnio godišnje financijsko izvješće Fini. Ispada tako da je, bez Konzuma, potrošnja u maloprodaji top 10 lanaca rasla za oko 2 milijarde, što je za oko 1,4 milijarde kuna manje nego godinu ranije, a na čelu ljestvice Konzumov je najveći suparnik Lidl s 4 milijarde kuna i rastom od 7,7%.
S dobiti od 265 milijuna kuna njemački se diskonter pak još više približio dobiti Konzuma iz preklanjske godine od 295 milijuna kuna, a ni Kaufland, sestrinska tvrtka iz grupacije Schwarz, s prihodom od 3,4 milijarde kuna ne zaostaje puno i krasi treće mjesto ljestvice, iza Plodina s 3,9 milijardi kuna prihoda.
Kaufland i Lidl sada zajedno imaju 7,4 milijarde kuna prihoda. No gleda li se svaki od trgovaca zasebno, prednost Lidlu već u ovoj godini mogao bi oduzeti Spar koji do kraja godine, s akvizicijom Billinih dućana u Hrvatskoj, kao i organskim rastom, planira postati najveći investitor u hrvatskoj maloprodaji. Samo do kraja 2017.
Spar, koji je u lanjskoj godini na našem tržištu utržio 2,6 mlrd. kuna, uz rast od oko 2%, planira investirat će oko 50 milijuna eura. Do kraja mjeseca bit će završen rebranding svih preuzetnih Billinih trgovina, a otvaraju se nove u Sukošanu te krajem ljeta u Lovranu i Umagu.
Kad bi se zbrojili prihodi za 2016., Billa i Spar zajedno su imali 4,3 milijarde kuna prihoda, a u 2017. jurišaju na 5 milijardi i 5000 zaposlenih. Oporavak tržišta maloprodaje i rekordna turistička sezona pogurali su i dobre rezultate Tommyja za 96,8 milijuna kuna, što je rast od 4,27%.
Prihodi omiškog Studenca rasli su još više, 5,6, a križevačkog KTC-a i sesvetskog NTL-a 5,8%. S posrnulim Konzumom i još boljom turističkom sezonom, u ovoj bi godini pak neki neočekivano mogli još više podebljati prihode.
Trgovači lanci Studenac, Tommy,Lidl, Kaufland u Dalmaciji ne žele otkupljivati voće i povrće od domaćih proizvođača (trešnje, višnje,pome, krastavce), nego građanima prodaju uvozno smeće špricano pesticidima i 30 puta...Zato ih bojkotirajte i ne kupujte od njih voće i povrće, jer propašću Konzuma domaći veletrgovci su uvozom ogromnih količina voća i povrća zapljusnuli domaće trgovačke lance....te truju građane koji oboljevaju od malignih oboljenja....Ako želite i dalje kupovati-onda time podržavate uništenje hrvatskih sela, te potičete iseljavanje stanovništva iz RH...Bojkotirajte ove navedene trgovačke lance i širite dalje ove informacije...