GOSPODARSTVENIK GODINE

Nanobitove igrice igra više od 10 milijuna ljudi diljem svijeta

Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Alan Sumina i Zoran Vucinic
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
Nanobit
Foto: Boris Ščitar/Večernji list
Nanobit
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
nanobit
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
03.04.2014., Zagreb - Zoran Vucinic i Alan Sumina, suvlasnici IT tvrtke Nanobit u kojoj zaposljavaju 50-ak mladih strucnjaka.
Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL
12.05.2015., Zagreb - Alan Sumina i Zoran Vucinic osnivaci i vlasnici tvrtke Nanobit d.o.o. koja se bavi izradom mobilnih aplikacija i igrica, na iOS i Android platformama. Tvrka je lansirala 20 igrica te broji oko 60 zaposlenika. Photo: Zeljko Lukunic/P
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
06.04.2017., Radnicka cesta 37b, Zagreb - Alan Sumina i Zoran Vucinic, osnivaci tvrtke Nanobit. Photo: Igor Kralj/PIXSELL
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Nanobit
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
Nanobit
09.11.2020.
u 08:17
Alan Sumina i Zoran Vučinić nominirani su za gospodarstvenika godine
Pogledaj originalni članak

Avantura Alana Sumine i Zorana Vučinića, osnivača Nanobita, počela je prije dvanaest godina u Zagrebu, onako kako to i priliči IT startupima – bez kapitala, s tek dva računala, idejom i voljom za razvijanjem stabilnog biznisa. I uistinu su uspjeli. Izrasli su u tvrtku koja je ljetos prodana švedskom Stillfrontu za impresivan iznos od gotovo milijardu kuna. Nanobit će i dalje poslovati u Hrvatskoj, Alan i Zoran nastavit će ga voditi i vjeruju da će i dalje pridonositi razvoju gospodarstva i talenata u Hrvatskoj. Nadaju se, kažu, da će Nanobit poslužiti kao primjer odnosno dokaz da je i u ovoj zemlji moguće uspjeti.

Krenuli s 20.000 kuna

No kako je sve počelo? Alan i Zoran, dugogodišnji prijatelji, Nanobit su osnovali prije negoli se rasplamsala velika financijska kriza 2008. godine s posuđenih 20.000 kuna, koje su tada bile uvjet za registraciju tvrtke. Preciznije, učinio je to Alan, dok mu se Zoran pridružio nešto kasnije, no njegovim dolaskom Nanobit je započeo svoju uspješnu priču na tržištu mobilnih igara.

Prvi milijun, iako su se etablirali, a u konačnici i prodali kao uspješna tvrtka u industriji mobilnih igara, zaradili su na fitness aplikaciji Tap and Track za iPhone. Ipak, nakon što su ‘veliki’ igrači otkrili nišu fitness aplikacija, zaključili su da je vrijeme da prijeđu na nešto novo što će im osigurati rast i gdje će biti konkurentniji. Igre su bile to što, zaključili su, vrijedi istražiti i isprobati. Usto, riječ je o širem polju u kojem se vrednuje kreativnost, a koliko je opaka konkurencija na tom tržištu i koliko je njihov uspjeh vrijedan, govori i podatak da su im konkurenti glavne američke kompanije iz Silicijske doline, koje imaju slične proizvode.

Za Hollywood Story, primjerice, kažu Alan i Zoran, glavna im je konkurencija igra Kim Kardashian: Hollywood, iza koje stoji Glu Mobile, za My Story konkurencija je tvrtka Pixelberry Studios koja je također iz Silicijske doline, te Pocket Gems. Njihov udio u odnosu na ove ostale najmanji je, a opet velik.

Nanobitovci su doista počeli od nule i predano učili u hodu, bilo da je riječ o tome kako voditi biznis ili o odluci što i kako programirati da se svidi publici i ostvari prihode. Prošli su, kako sami kažu, nekoliko prekretnica u svom “odrastanju”, bilo je tu i promašaja, neuspješno lansiranih igara i ozbiljnih kriza.

– Bilo je to 2011., pa 2014., a najozbiljnija kriza snašla nas je 2017. kada u jednom razdoblju nismo bili sigurni kako ćemo isplatiti plaće. No vratili smo se, osmislili novi projekt, zapeli, izgurali ga i oporavili prihode. I svaki oporavak uvijek je značio ne stepenicu više, nego bar tri odjednom. Nitko nije imun na neuspjeh, svima se događa, uistinu je sve stvar percepcije, gledamo li na to kao na potpuni poraz ili tek fazu prema novom i većem uspjehu – ispričali su nam Nanobitovci.

Svoju priču gradili su punih 12 godina i narasli na 125 visokoobrazovanih zaposlenika, njihove igre ukupno su preuzete više od 145 milijuna puta, a na mjesečnoj razini igra ih više od 10 milijuna aktivnih igrača diljem svijeta.

Premda su još prije dvije-tri godine tvrdili da ne namjeravaju prodati svoj biznis, naposljetku su upravo to učinili. Bio je to prirodan put i rezultat realne procjene trenutka i konteksta vremena, a nadaju se da će se to pokazati kao prava odluka.

Iako su prodali tvrtku, zapravo se u praksi ništa bitno neće promijeniti. Nastavit će kao i do sada, radit će sigurno još dvije godine. Ne piše im to eksplicitno u ugovoru, ali kada je riječ o kreativnom poslu kao što je gejmerski biznis, vlasnicima je u interesu ostaviti sve ‘po starom’ i nastaviti ako to daje rezultate.

Rade igru za japansko tržište

Uostalom, još dvije godine imat će i svoj udio u vlasništvu jer prodali su 78 posto tvrtke, a ostatak će biti realiziran u sljedeće dvije godine, kada bi Stillfrontu trebao pripasti cijeli Nanobit. Stoga dvojac osnivača uopće ne razmišlja o opuštanju. Posao nije ni trenutka stao, kažu, a trenutačno rade na kompetitivnoj igri Fashion Nation. Ujedno stvaraju igru za japansko tržište i zapravo imaju gotove okvirne planove za sljedeće dvije godine.

Gospodarstvenik godine:

- Alan Sumina; Zoran Vučinić, Nanobit

- Silvio i Roberto Kutić, Izabel Jelenić, Infobip

- Mate Rimac, Rimac automobili

- Marin Pucar, Podravka

- Tomislav Car, Infinum

Gospodarski događaj godine:

- Državne potpore za očuvanje radnih mjesta

- Infobip - prvi hrvatski jednorog

- Prodaja tvrtke Nanobit

- Nova financijska omotnica EU

- Ulazak RH u tečajni mehanizam ERM II

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

DU
Deleted user
09:31 09.11.2020.

Bravo za ekipu. Tim više što ja ne igram igrice jer mislim da je to čisti gubitak vremena. Ali ko voli nek izvoli. Očito rade dobar posao. Svaka čast.