Prošli tjedan svjedočili smo jednoj od najvećih investicija u povijesti hrvatske ICT industrije – zagrebački gaming studio Nanobit objavio je da za gotovo milijardu kuna postaje dijelom švedske Stillfront Grupe, jedne od vodećih svjetskih gaming kompanija u free-to-play segmentu.
Nanobit su prije 12 godina Alan Sumina i Zoran Vučinić osnovali doslovce iz ničeg, a danas njihove igre na mjesečno razini igra više od deset milijuna aktivnih igrača iz više od 150 zemalja.
- U globalu tražimo profitabilne i dobro vođene gaming studije s vjernom bazom igrača i dokazanim iskustvom u razvoju i skaliranju uspješnih igara. Također, tražimo snažne menadžerske timove koji su motivirani za suradnju i koji donose novu stručnost na našu platformu. Važno je i da vidimo kako postoji visoka kulturološka usklađenost s temeljnim vrijednostima Stillfronta – odgovornost, kompetentnost, povjerenje i poniznost – kao i povezanost s našim decentraliziranim poslovnim modelom. Sve ove stvari odnose se na Nanobit koji s divljenjem pratimo već godinama i rado ih pozdravljamo u svoju obitelj. Razgovori o potencijalnoj akviziciji započeli su u ožujku ove godine. Uvijek tražimo takav tip dobro vođenih studija, neovisno o tome gdje se nalaze. Uz sve to, Nanobit se nalazi u atraktivnoj regiji gdje imamo pristup mladim i obrazovanim talentima, rekao je Jörgen Larsson, predsjednik Uprave Stillfront Grupe za Poslovni dnevnik.
Dodao je kako tijekom svake akvizicije vode duge strateške razgovore s osnivačima koji se pridružuju njihovoj obitelji, kako bi bili sigurni da su usklađeni s planom rasta gaming studija i kako biznali koji su njihovi prvi koraci u razvoju kao dio Stillfront Grupe.
Larsson je dodao kako Nanobit nastavlja raditi kao i prije, s dobro uspostavljenim i iskusnim timom. Alan i Zoran ostat će na svojim pozicijama, a pridruživanjem Stillfront Grupi Nanobit dobiva dodatni zamah koji će im omogućiti rast i razvoj te nove ambiciozne planove i projekte.
Trenutno Stillfront ima 15 gaming studija s uredima diljem svijeta. U drugom tromjesečju imali su 23 milijuna aktivnih korisnika mjesečno. Ukupno je Stillfrontove igre preuzelo više od dvije milijarde igrača.
- U Stillfrontu gradimo platformu za najbolje talente u gaming industriji s jedinstvenim operativnim modelom koji koristi snagu i stručnost svakog gaming studija koji se pridruži našoj obitelji, rekao je.
- Naša je ambicija izgraditi free to play ‘arenu’ gaming studija, a mi ćemo i dalje tražiti one koji mogu donijeti nove igre i stručnost na našu rastuću platformu. Zbog pandemije su brojne tvrtke i škole svoje aktivnosti i posao preselili u svoje domove, što je utjecalo i na češće korištenje pametnih mobitela, osobnih računala, laptopa…
Dodao je i kako su radnje poduzete kako bi se spriječilo širenje Covid-19, poput rada od kuće i socijalnog distanciranja, pozitivno utjecale na aktivnosti na globalnom tržištu digitalne zabave, uključujući Stillfront.
- Primijetili smo kroz portfelj naših igara brzi rast aktivnosti, od velikog priljeva novih korisnika i pojačane aktivnosti kod postojeće baze korisnika, posebno tijekom ožujka, travnja i svibnja. Također smo primijetili i visok povrat uloženih sredstava u našu marketinšku kampanju i strategiju. Pandemija Covid-19 i dalje će imati pozitivan utjecaj na uspjeh Stillfront Grupe zahvaljujući snažnom priljevu korisnika u drugom tromjesečju, kao i povećana aktivnosti kod postojećih korisnika, premda očekujemo da se taj uzorak normalizira u drugom dijelu godine. Vidimo da free-to-play potiče i bilježi rast u gaming industriji. Dugo je to bio dominantni model u mobilnim igrama, a postaje sve popularniji i na igraćim konzolama i osobnim računalima. Za nas je F2P superiorni model za igrače, zaključio je.