DALEKOVIDAN POTEZ

Naočale Ray-Ban i leće Essilor zarađivat će skupa

Foto: Shutterstock
Naočale Ray-Ban i leće Essilor zarađivat će skupa
17.01.2017.
u 23:45
Talijanska Luxottica, najveći optičar koji drži slavne brendove naočala, udružila se s francuskim Essilorom, najvećim proizvođačem leća
Pogledaj originalni članak

Jedno od najvećih europskih prekograničnih spajanja, vrijedno čak 46 milijardi eura, režirali su talijanski i francuski optičarski divovi. Talijanska Luxottica spaja se s francuskim Essilorom, vodećim svjetskim proizvođačem leća.

Luxottica je najveći svjetski proizvođač naočala, vlasnik i poznatih brendova Ray-Ban i Oakley. O kakvom je igraču riječ dovoljno govori podatak da će nova kompanija imati ukupne prihode od 15 milijardi eura, a bruto dobit trebala bi dosegnuti 3,5 milijardi eura.

Ugovorom je određeno da osnivač Luxottice, Leonardo Del Vecchio (81), postane najveći dioničar nove kompanije i njezin izvršni direktor.

Del Vecchio će kroz svoju kompaniju Delfin, koja je najveći dioničar Luxottice, zamijeniti 68 posto dionica talijanske tvrtke za 38 posto dionica nove kompanije EssilorLuxottica, prenosi Wall Street Journal.

Essilor će potom ponuditi malim dioničarima 0,461 dionicu nove kompanije za jednu Luxottice. Nakon završetka svih tih zamjena i prodaja, Delfin će posjedovati 31 posto EssilorLuxottice kojom se više neće trgovati na milanskoj, već samo na pariškoj burzi.

Sjedište kompanije bit će u Charentonu pokraj Pariza. Nakon objave te vijesti cijena dionica obje kompanije snažno je skočila, Luxottice za 12, a Essilora za 16 posto. Oduševljenje investitora ne treba čuditi znaju li se procjene budućeg rasta optičarskog tržišta.

Prema podacima američke konzultantske kuće Grand View Research, u 2015. tržište naočala vrijedilo je u svijetu oko 100 milijardi dolara. I ubuduće ga čekaju zdrave stope rasta, smatraju u Grand Viewu, zbog veće potražnje radi starenja stanovništva, ali i veće svijesti o potrebi zaštite očiju, prenosi Reuters.

Vodeća tržišta i pokretači rasta trebale bi biti Južna Amerika i Azija. Inače, povezivanje Luxottice i Essilora nije iznenađenje. Te su tvrtke razmatrale spajanje još prije nekoliko godina, ali se tada od ideje odustalo zbog niza razloga, uključujući i pitanje korporativnog upravljanja.

>> Uskoro samoljepive carinske markice za boce?

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.