Josip Klasić

‘Naši kvalitetni proizvodi omogućili su nam rast u godini pandemije’

Foto: Deceuninck
Foto: Deceuninck
12.10.2021.
u 13:16
Pogoni Deceunincka u Dugom Selu i Strmcu Samoborskom pokraj Zagreba proizvode PVC profile iznimne kvalitete koja zadovoljava najviše standarde gradnje u zemljama EU-a.
Pogledaj originalni članak

Belgijska Deceuninck grupa, osnovana prije 84 godine, jedan je od vodećih svjetskih dizajnera i proizvođača PVC profila za prozore i vrata te za građevinska rješenja, s prodajnim lancem u više od 90 zemalja i s preko 3700 zaposlenika.

Hrvatska podružnica poduzeća Deceuninck osnovana je 2004. godine, a danas uspješno zapošljava preko 120 djelatnika. Uz 17 proizvodnih pogona diljem svijeta, među kojima su Španjolska, Francuska, Poljska, Njemačka, Velika Britanija, Turska i druge zemlje, pogoni Deceunincka u Dugom Selu i Strmcu Samoborskom pokraj Zagreba proizvode PVC profile iznimne kvalitete koja zadovoljava najviše standarde gradnje u zemljama EU-a.

PVC profili iz hrvatskih pogona završavaju na tržištima širom Europe.

S Josipom Klasićem, izvršnim direktorom i menadžerom prodaje i marketinga za Deceuninck u Hrvatskoj, razgovarali smo o važnosti održive proizvodnje, poslovanju u doba pandemije, inovativnim sustavima i profilima te osnivanju DecAdemyja.

Deceuninck često u prvi plan ističe da razvija inovativna rješenja za održive domove s niskom razinom ugljičnog otiska. Možete li reći u čemu se najviše odražava ta održivost, u proizvodnji, u materijalima koje koristite, svojstvima proizvoda ili recikliranju?

Deceuninck se čvrsto drži načela održive gradnje, što je neizmjerno važno u vremenima kada je više nego ikad bitna zaštita okoliša. S jedne strane identificiramo i smanjujemo izvore zagađenja okoliša, a s druge strane sve što proizvedemo ekološki je održivo.

U svoj poslovni model uklapamo cirkularnu ekonomiju, a ona predstavlja puno širi pojam od samog recikliranja. Osim što su naši proizvodi dizajnirani na način da se mogu 100% reciklirati, čitav proizvodni proces baziran je na savjesnom i efikasnom korištenju materijala. To rezultira konstantnim povećanjem udjela recikliranih materijala u novim proizvodima. Preko 80% otpadnog materijala stavlja se u proces recikliranja i ponovnog korištenja sirovina.

Neprestano ulažemo u alate za povećanje postotka recikliranih materijala. Na taj način Deceuninck štedi 90% energije u ponovnoj proizvodnji sirovina. Time potvrđujemo da je PVC itekako održiv i za budućnost siguran materijal za građevinsku industriju.

Koliko su ta načela održivosti primjenjiva na lokalnom tržištu?

Koliko god nam se možda čini da se na našim prostorima prednost daje cijeni nauštrb kvalitete i energetske učinkovitosti, smatram da su naši krajnji potrošači ne samo sve svjesniji važnosti kvalitete stolarije, uštede energije i održivosti, već u sve većoj mjeri ove parametre postavljaju kao uvjet. Uvijek se može naći rješenje s optimalnim omjerom uloženog novca i odlične kvalitete renomiranog brenda PVC stolarije.

Energetska učinkovitost apsolutno je obavezna kada govorimo o kvaliteti stolarije i suvremene gradnje općenito, a mi u Deceunincku smo itekako svjesni dužnosti da svojim djelovanjem konstantno senzibiliziramo klijente i krajnje kupce o prednostima kvalitetne i energetski učinkovite gradnje i da tu ljestvicu stalno podižemo.

Iza nas je jedna teška COVID godina. Kako je epidemija utjecala na poslovne rezultate i ciljeve tvrtke, globalno, ali i za podružnicu u Hrvatskoj?

U vremenima globalne pandemije i Covid krize koja je uzdrmala svjetsku ekonomiju i priskrbila brojne poteškoće u opskrbi sirovinama, izuzetno je pogođen cjelokupni građevinski sektor. Poznato je da svaka kriza jasnije iznosi na vidjelo koliko su pojedine tvrtke ne samo spremne uhvatiti se u koštac s novim izazovima, već iz njih isplivati jače i s još snažnijom vizijom budućnosti.

Deceuninck je i u ovoj krizi dokazao zašto je jedan od najvećih. Potražnja za našim kvalitetnim PVC rješenjima itekako raste usprkos krizi, a to najbolje pokazuju ostvareni rezultati – rast prodaje za 39.7% u prvoj polovici 2021. godine u odnosu na isto razdoblje lani. Na temelju objavljenih podataka Deceuninck prodaja u prvoj polovici 2021. godine iznosila je 404 milijuna eura u odnosu na 289.2 milijuna eura u prvoj polovici 2020. i 312.5 milijuna eura u prvoj polovici 2019. godine.

Glavni pokretači za ovaj snažan rast prodaje u svim regijama bile su veće količine proizvodnje zahvaljujući snažnom tržištu stambene izgradnje i povećanju cijena, kojim se nastoje ublažiti posljedice viših cijena sirovina.

Ističete da su inovacije glavni stup vašeg poslovanja. Jesu li inovacijski procesi usporeni u pandemiji ili je ona samo bila ‘dodatno gorivo’ koja ih je raspirila?

Naši kvalitetni proizvodi omogućili su nam rast u godini pandemije. Kada kažem proizvod, tu mislim na sve one elemente bez kojih je nemoguće da jedan vrhunski proizvod stigne do kupca i krajnjeg korisnika, poput predanog istraživanja i razvoja, logistike, tehničke podrške, marketinške podrške, edukacije, postprodajnog dijela…

Profil Elegant perjanica je naše ponude PVC profila, a baziran je na prvoj modularnoj platformi u svijetu iCOR. Elegant se stalno i nanovo dokazuje brojnim nagradama i priznanjima struke. Posljednje u nizu su nagrade za ‘Inovaciju’ i ‘Održivost’ za Elegant s ThermoFibra tehnologijom staklenih vlakana koje smo primili na 2. bečkom kongresu prozora u srpnju ove godine. Upravo zato s ponosom možemo reći da nudimo inovativna rješenja za prozore i vrata.

Foto: Deceuninck

Ističete da ste prozorskim profilom Elegant ‘iznova definirali budućnost prozora’. Možete li objasniti što to znači? Što donosi nova jedinstvena iCor platforma?

iCOR je prvi univerzalno primjenjivi modularni sustav pomoću kojega je moguće kombinirati profile za krila i okvire najrazličitijih stilova i tehnologija. Radi se o platformi Deceuninck koncerna jedinstvenoj u cijelom svijetu koja omogućuje novu, učinkovitiju strukturu prozorskog profila i korištenje nove tehnologije ThermoFibra.

Nagrađivani prozorski profil Elegant, nastao na jedinstvenoj modularnoj platformi iCOR, odlikuje se izuzetnim minimalističkim dizajnom i vrhunskim vrijednostima toplinske izolacije.

Ojačan tehnologijom staklenih vlakana ThermoFibra predstavlja vrhunski prozorski profil bez čelika jer se istovremeno mogu postići stabilnost, veličina prozora i toplinska izolacija na najvišoj razini. Drugim riječima, Elegant powered by iCOR u kombinaciji s tehnologijomThermoFibra iz temelja mijenja tržište PVC prozora.

Pripremate li neke nove proizvode i u kojem će smjeru oni ići?

Naš smjer je jasan: kontinuirani rad na novim proizvodima i tehnologijama koje ubrzavaju i pojednostavljuju proizvodne procese te pospješuju izolacijska i funkcionalna svojstva prozora. A sve to uz primjenu načela modernog dizajna koji je neophodan za suvremena građevinska rješenja.

Mnoga važna poslovna okupljanja prošle i ove godine nisu se održala zbog korone. No vi ste započeli s jednim izuzetno zanimljivim projektom znakovitog naziva DecAdemy. Možete li nam reći o čemu se radi?

Jedan od temelja u Deceunincku predstavlja inovacija, ali ne samo u smislu proizvoda i usluga, već puno šire, u smislu stalnog učenja i razvoja. Riječ je o Deceuninck akademiji, ekskluzivnom projektu hrvatskog Deceuninck tima, jedinstvenog u Europu među Deceuninck zemljama.

Projekt je namijenjen Deceuninck parterima regije, a bavi se temama snage brenda, njegovih inovativnih proizvoda i efikasne komunikacije u prodajnom procesu.

Uvijek naglašavam važnost povjerenja u brend i partnerske odnose s našim partnerima, jer to je baza svakog razvoja i napretka.

DecAdemy smo pokrenuli ponukani činjenicom da je partnerski odnos uzajamni proces na kojem je potrebno kontinuirano raditi. Jedino radom na njemu i neprekidnim ulaganjem u taj ‘stroj’ možemo grabiti prema naprijed. Takav pristup još više dobiva na važnosti u zahtjevnim vremenima poput ovih u kojima se danas nalazimo.

Još jedna lijepa priča dogodila se u jeku pandemije, a to je Zajednica davatelja PVC sustava za građevinsku stolariju pri HGK, čiji član i jedan od osnivača je Deceuninck. Ponosni smo što smo dio ove Zajednice koja ima za cilj boljitak i napredak tržišta PVC profila.

Koji su planovi tvrtke za budućnost, a koji su ciljevi za hrvatsko tržište?

Nit vodilja budućnosti Deceunincka je održivost– ne samo naših proizvoda već i čitavog proizvodnog procesa, a ulaganje u održivost automatski podrazumijeva ulaganje u tehnologije i inovacije. Sve je jednostavno rečeno u našem sloganu ‘gradimo održivi dom’, pri čemu riječ ‘dom’ pobuđuje puno dublje i osobnije značenje od primjerice riječi ‘građevina’.

Smatram našom dužnošću da partnere i krajnje korisnike kontinuirano educiramo o vrijednostima i prednostima PVC stolarije u smislu kvalitete i održivosti.

Put koji priznajemo i kojim kročimo je vrhunska kvaliteta proizvoda i nepobitna kvaliteta usluge. Deseci godina istraživanja i razvoja uloženi su da bismo danas bili tu gdje jesmo. Siguran sam da ćemo i u budućnosti biti oni koji postavljaju standarde na tržištu.

* Sadržaj omogućio Deceuninck

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.