Tri godine nakon Ubera na hrvatsko tržište danas je ušao njegov najveći europski suparnik Taxify.
No, dok su svi usmjereni na pad cijena za putnike, glavna se tržišna utakmica zapravo vodi oko toga koja će platforma privući dovoljno samostalnih vozača i brojnih mini i malih taksi prijevozničkih tvrtki.
Imati dovoljan broj vozača kritično je važno za sve platforme, neovisno jesu li koncentrirane oko mobilnih aplikacija, poput Ubera i Taxifyja, ili telefonskog centra, kao stara garda, jer o tome ovisi koliko se brzo njihovi vozači mogu pojaviti na lokaciji putnika kao i koliko prometa platforme mogu očekivati da bi iz tih sredstava financirali prodajne akcije te pogodnosti za vozače i putnike.
Ulazak Taxifyja značajan je, jer je ljetos u taj estonski startup 175 milijuna dolara investirao Daimler, proizvođač Mercedesa, pa su Estonci sada spremni za veliku ekspanziju.
Trenutačno je Taxify već prisutan u 50-ak gradova u Europi, Africi, Aziji, Australiji i Latinskoj Americi.
O ulasku na hrvatsko tržište Poslovni dnevnik razgovarao je u Zagrebu s Davidom Mikom, direktorom Taxifyja za jugoistočnu Europu.
S koliko vozača startate u Zagrebu?
Javilo nam se nekoliko stotina vozača. Želimo da našu platformu koristi više od tisuću vozača. No, naglasio bih da za razliku od konkurencije mi ne postavljamo nikakve uvjete o ekskluzivnosti. Mogu i ne moraju koristiti samo našu platformu.
Što ćete ponuditi vozačima?
Naša je ponuda u startu 40 posto bolja od konkurencije. Ako oni uzimaju 25 posto naknade vozačima, Taxify će svoju uslugu naplaćivati 15 posto. Čak i s takvom naknadom imamo prostora nuditi dodatne bonuse i druge poticaje vozačima. Taj dio će se dinamički mijenjati pa ga zato u ovom trenutku ne mogu detaljno opisati.
Koliko će široka biti vaša ponuda?
Putnicima ćemo u prvo vrijeme ponuditi 50 posto niže cijene. Kasnije postoji prostor da nudimo dodatne usluge od mini-vana preko dječjih stolica nadalje. U Parizu smo čak počeli nuditi scootere. No, ništa od toga zasad ne planiramo u Hrvatskoj. Cilj je prvo uspješno pokrenuti osnovnu uslugu.
Hoćete li uvesti električne taksije? Hoćete li vozačima nuditi dodatne usluge poput grupne nabave goriva, posebnih uvjeta za najam vozila i slično?
U Parizu nudimo električna vozila.
U Zagrebu tu mogućnost tek trebamo ispitati. U ovom trenutku nemamo posebne poticaje za najam vozila, jer smo fokusirani na startanje osnovne usluge.
POGLEDAJTE VIDEO: Vozač taksija napao Uberovog vozača
Glavo bi bilo ugasiti Radio taxi neškolovane primitivce koji su uz to i bezobrazni i neuredni i puše u tim svojim starim kantama, fuj.