Sve više građana prisiljeno je prije odlaska u svakodnevnu nabavu ili u kupnju novog TV-a ili perilice posegnuti u – čarapu. Broj onih koji su počeli otkidati od životne ušteđevine kako bi spojili kraj s krajem sve je veći, pokazalo je istraživanje potrošačke klime u Hrvatskoj Centra za istraživanje tržišta GfK. U 2011. to je bilo prisiljeno 12 posto, a već lani 16 posto naših građana. Pri tome, broj obitelji koje iz mjeseca u mjesec jedva spajaju kraj s krajem nije se promijenio i iznosi oko 46 posto. Ne čudi, stoga, što je istraživanje ukazalo i na porast broja pesimista, kako zbog vlastite financijske situacije tako i zbog cjelokupnog gospodarskog stanja u zemlji.
Zanimljivo je i da unatoč krizi jedna četvrtina naših građana odnosno svaki četvrti, još uspijeva na kraju mjeseca nešto ostaviti sa strane, za crne dane. Iako, i taj je pokazatelj relativan i zapravo svjedoči o tome da mnoge obitelji raspolažu s manje novca nego prethodnih godina. Naime, tijekom 2011. štedjeti ih je uspijevalo gotovo trideset posto.