Izgradnja kompleksa Svilno 2 nadomak Rijeke na 77 tisuća četvornih metara u punom je zamahu. “Pharma valley” najveći je investicijski projekt riječke farmaceutske tvrtke JGL d.d. kojim žele objediniti sve svoje pogone i nastaviti osvajati svjetska tržišta zdravlja. Kompleks Svilno 2 futuristička izgleda, “težak” 361 milijun kuna nastavlja se na postojeću proizvodnju na Svilnom 1. Izgledom već sada plijeni pažnju, impresivni objekt na četiri etaže idejno je rješenje tvrtke Rožić Arhitekti iz Rijeke.
Projekt Svilno 2 u zreloj je fazi i vjerujemo da ćemo do ožujka 2015. proći sve certifikacije, kaže Ivo Usmiani, vlasnik i direktor JGL-a. Izgradnja kompleksa Svilno 2 započela je 2012., očekuje se da građevinski radovi budu gotovi tijekom prosinca 2014., a dio koji je povezan s opremom i validacijom tijekom ožjka 2015., detaljnije objašnjava Mate Poropat, izvršni direktor farmaceutsko-tehničkih operacija u JGL-u i voditelj projekta Svilno 2.
Vizija globalnog lidera
JGL bi s proizvodnjom na novoj lokaciji trebao započeti najkasnije u drugome kvartalu sljedeće godine. Četverostrukim dizanjem kapaciteta pripremaju temelje za strategiju rasta i ostvarenje poslovne vizije. Kroz ovaj investicijski ciklus ostvaruje se JGL-ova vizija globalnog lidera u idućih desetak godina . Naime, JGL je fokusiran na razvoj i proizvodnju lijekova za osjetila, a podizanjem “Pharma Valley” imaju za cilj osigurati uvjete i kapacitete u razvoju, proizvodnji i skladištenju, objediniti sve proizvodno-tehnološke lokacije na jednome mjestu. Ovim su projektom obuhvaćene obje lokacije, postojeća Svilno 1, na kojoj se nalaze proizvodni pogoni, skladište ambalaže i popratni sadržaji te Svilno 2, nova lokacija na površini od 76.750 četvornih metara. Zatvoreni prostori protežu se na 20.552 četvornih metara, od toga 7.304 “kvadrata” čini posve automatizirano skladište ambalaže, poluproizvoda i gotovih proizvoda te 5.100 četvornih metara proizvodne hale. Kapaciteti novih proizvodnih pogona mjere se u milijunima proizvodnih jedinica, ovisno o vrsti proizvoda.
Prateći trendove farmaceutske industrije JGL neprestano nastoji unaprijediti postojeće stanje, imajući pri tome u vidu okvir koji čine standardi, vrlo stroga i zahtjevna pravila dobre proizvođačke prakse, koja reguliraju farmaceutsku proizvodnju. Novitet je i prelazak sa serijske proizvodnje na kontinuiranu proizvodnju što je velik iskorak u odnosu na sadašnju praksu jer će se postići zahtijevana fleksibilnost u isporuci proizvoda s puno manje ulaganja u opremu i prostor.
- Ovi nam kapaciteti osiguravaju rast za najmanje sljedećih deset godina – napominje Poropat. Na istoj će se lokaciji, objašnjavanju u JGL-u, po potrebi i i modularno širiti, što im dugoročno osigurava preduvjete za brzu prilagodbu zahtjevima tržišta i kupaca.
- Naša je dugoročna vizija postati globalni lider u području nazalnih dekongestiva i oftalmika što traži od nas izuzetnu tehnološku i terapijsku fokusiranost. Vjerujemo kako će naš novi investicijski projekt Pharma Valley svakako tomu doprinijeti, zaključuju u JGL-u.
JGL je trenutno prisutan na 35 svjetskih tržišta, ključna je Jugoistočna Europa i CIS regija (Ukrajina, Rusija i Kazahstan), u pregovorima su za osvajanje još 20 tržišta. U 2011. godini utemeljen je JGL North America LLC u New Yorku. Potpisani su distribucijski ugovori za tržišta Italije, Velike Britanije, Indonezije, Nigerije, Gvatemale, Egipta, Ujedinjenih Arapskih Emirata, Kuvajta, Južne Afrike, trenutno su u pregovorima za registraciju proizvoda u Kini. Od ukupno 724 zaposlenika, 403 ih je u Hrvatskoj. Zanimljiva je i JGL-ova statistika, 70 posto zaposlenih je visokoobrazovano, prosječne starosti 37 godina, a 71 posto zaposlenih su žene. U 2013. je zaposleno 58 novih djelatnika.
Izvoz čini 77 posto prihoda
Govoreći o orijentiranosti na izvoz, Usmiani ističe kako su zapravo vrlo rano shvatili da je Hrvatska jedan kvart Moskve, gdje se ne može graditi konkurentnost.
- Mi smo već 1992. godine izišli na strana tržišta – veli Usmiani. Drži da je izvoz jedini zdravi dio gospodarstva i temelj rasta domaće ekonomije, ali mu se u Hrvatskoj posvećuje premalo pažnje. Čak 77 posto izvoza je u ukupnim prihodima tvtke, kaže Usmiani uvjeren da će to s godinama i rasti. Kroz pet godina svoje proizvode planiraju plasirati na 50 tržišta.
Bravo Usmiani , tako se bori za boljitak Hrvatske a ne ispraznom demagogijom , politikantstvom i prelivanjem iz šupljeg u prazno kako to čine mnogi naši političari .Čestitamo.