Europska komisija odlučila je platiti 4,9 milijuna eura za izradu studije izvodljivosti LNG terminala na Krku, čime je taj projekt i formalno odabran kao jedan od prioriteta važnih za energetsku sigurnost Europe. Osim projekta na Krku, EU je odlučio sufinancirati još 33 energetska projekta diljem Europe, a ukupno za sva 34 projekta izdvaja 647 milijuna eura.
– Ova odluka pomoći će nam da brzo sagradimo infrastrukturu potrebnu za osiguravanje energetske sigurnosti Europe. Zbog geopolitičke krize naglašena je potreba za boljim povezivanjem energetskih mreža. To je ključno i za integrirano energetsko tržište na kojem potrošači dobivaju najbolju vrijednost za svoj novac – rekao je potpredsjednik Europske komisije nadležan za energetiku Günther Oettinger. Od izvora upoznatih s hrvatskom prijavom za koju je odobreno 4,9 milijuna eura doznali smo da je riječ o nekoliko studija čija je izrada nužna za kasnije ishođenje građevinske dozvole za gradnju samog LNG terminala u Omišlju na otoku Krku. Trošak je izrade svih tih studija oko 10 milijuna eura, a EU je jučer odobrio 4,9 milijuna eura jer je pravilo da se iz europskog fonda CEF projekti sufinanciraju u najviše 50-postotnom udjelu.
Ostatak će tvrtka LNG Hrvatska d.o.o. morati pribaviti iz drugih izvora financiranja. Izvor s kojim smo razgovarali procjenjuje da bi cijeli projekt gradnje LNG terminala na Krku mogao stajati ukupno 630 milijuna eura, a s izgradnjom potrebnih plinovoda i do milijardu eura. No, potpora EU u iznosu 4,9 milijuna eura za izradu studija važna je jer signalizira da je LNG Terminal jedan od europskih prioriteta. Kao takav je odabran na prvom natječaju, odnosno javnom pozivu koji je organizirala Europska komisija kako bi odabrala prioritetne energetske projekte za sufinanciranje. Između 248 projekata energetske infrastrukture koji su se razmatrali, LNG terminal na Krku jedan je od 34 odabrana prioriteta. Od 34 dodijeljene potpore, 28 se odnosi na izradu studija, a 6 se odnosi na samu gradnju projekata. Najveće potpore dodijeljene su građevinskim radovima na plinovodu koji će spajati Poljsku i Litvu.
>> Štern: Idealno je vrijeme da pokrenemo LNG terminal
>> Katar će sljedećih 25 godina biti dobavljač plina za LNG terminal
to je ko za poplave hrvatska ko clanica eu iz fonda dobiva manje od srbije