Unatoč obostranoj volji

Prekinuti pregovori s Rumunjima o kupoprodaji HŽ Carga

Foto: Žarko Bašić/PIXSELL
Prekinuti pregovori s Rumunjima o kupoprodaji HŽ Carga
24.01.2014.
u 17:45
Tijekom pregovora došlo je do značajnijih odstupanja od uvjeta danih u obvezujućoj ponudi, a hrvatska strana u tim okolnostima nije u mogućnosti nastaviti pregovore, priopćeno je iz ministarstva
Pogledaj originalni članak

Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture danas je obavijestilo predstavnike S.C. GRUP FEROVIAR ROMAN S.A. iz Bukurešta o nemogućnosti nastavka pregovora o kupoprodaji HŽ Carga.

Unatoč obostranoj volji da dođe do zaključivanja kupoprodajnog ugovora o kupnji 75 posto poslovnih udjela HŽ Carga od strane kompanije Feroviar, članice rumunjske grupacije Grampet Grupe, tijekom pregovora došlo je do značajnijih odstupanja od uvjeta danih u obvezujućoj ponudi, a hrvatska strana u tim okolnostima nije u mogućnosti nastaviti pregovore, priopćeno je iz ministarstva koje je navelo i neke od razloga zbog kojih pregovori nisu nastavljeni:

- Rumunjska tvrtka nije u pregovorima osigurala relevantne dokaze da mogu pribaviti zamjenska jamstva za trenutno važeća državna (što je dodatno provjereno s bankama vjerovnicima s kojima je rumunjska tvrtka ostvarivala kontakte).

- Prijedlog Ugovora koji nam je poslan ni približno nije usklađen s uvjetima iz Natječaja, odnosno uvjetima iz obvezujuće ponude i kao takav je neprihvatljiv.

- U prijedlogu tog Ugovora navode se preduvjeti za zaključivanje transakcije za koje bi država trebala izdati dodatna odgovarajuća jamstva, a što je apsolutno neprihvatljivo.

- Također, neprihvatljivo je i traženje jamstva države da u narednom razdoblju na tržište neće ulaziti drugi operatori; da se u potpunosti riješi problematika vezana uz imovinu koja se trenutno tretira kao javno dobro; da država na sebe preuzme trošak zbrinjavanja viška zaposlenika, te traženje da država osigura produljenja i ekskluzivnost ugovora s glavnim korisnicima usluga HŽ Carga te da država preuzme financijske rizike ishoda svih postojećih sudskih sporova.

- Nije prihvatljiv ni posljednji zahtjev za provođenjem još jednog dubinskog snimanja budući su tijekom prethodna dva dubinska snimanja na uvid pruženi svi raspoloživi podaci stoga je provođenje još jednog dubinskog snimanja nepotrebno. Jedini podaci koji nisu predočeni odnose se na komercijalne uvijete iz ugovora s korisnicima usluga HŽ Carga, a koji predstavljaju poslovnu tajnu do trenutka jasnog dokazivanja da je zaključivanje transakcije izvjesno.

- Neprihvatljiv je i formalno pravno neprovediv prijedlog da se dio državnih jamstava, odnosno postojećeg duga, kompenzira s imovinom HŽ Carga nakon njihovog preuzimanja.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 8

M3
Miške 3
18:52 24.01.2014.

Dej Hojdaš, ne budali. Dali se ikada bili u toj Rumunskoj? Za vrijeme Čaušeskog ili poslije? Da jeste, nebi s njima ni pregovarali. To su bistrički bogci.

ST
stefj
18:42 24.01.2014.

Eh taj investicijski tsunami. Sve odnese, ali nikako da nešto novaca donese...

VZ
vlatko.zomerc
12:04 25.01.2014.

ozbiljna država i odgovorni ministri u njoj nesmiju ponovno iz razloga državnog deficita olako otvarati natječaje za infrastrukturne gospodarske i strateške tvrtke. evo nekih razloga za to. -perpuštamo u ruke stranca strtegiski kompaniju koja je osnova za gospodartvo države,ako se u budućnosti misli ostvariti gospodarski razvoj. sami time i konkurentnost gospodarstva i zapošljavanja u Hrvatkoj. prodajeom ubijamo mogućnost i drugim poduzećima koja su poslovno upućena na HŽ cargo (gredelj, duro dakovic,končar i sl) harmonizacijom ovih poslovnih subjekata uz pomoć gospodarke diplomacije mogu se ostvarivati izvozni rezultati . ono što treba je cjelovito restrukturirati HŽ cargo je u otpuštanju viška djelatnika, rekonstrukciju uprave u raskidanju štetnih menađerskih ugovora, upošljavanju kapaciteta i povećanju kapaciteta za prijevoz (vagona). naj jednostavnije je prepustiti ljudima koji snišnaju sve ovo realizirati, a vlasnistvo ostaje u hr državnim rukama,bez uplitanja politike.