Japanski automobilski div Toyota ostvario je u drugom tromjesečju neto dobiti od 5,88 milijardi dolara ili 657 milijardi jena, 7,2 posto više nego u istom lanjskom razdoblju što se ponajviše zahvaljuje rastu prodaje automobila na azijskim tržištima.
Mnogi analitičari prognozirali su kako će Toyotina zarada stagnirati, no snažna prodaja u Aziji i smanjenje troškova poslovanja potaknuli su rast zarade te kompanije.
U izvješću, objavljenom u petak, Toyota je objavila kako je u proteklom kvartalu prodala 2.236 milijuna vozila, odnosno više za 21.020 ili 1 posto, što je potaknuto rastom prodaje za 8,5 posto u Aziji.
U Sjevernoj Americi, Toyotinom najvećem regionalnom tržištu, prodaja je porasla za 3,2 posto na godišnjoj razini zbog porasta potražnje za njihovim laganim kamionima. Ipak, dobit na tom tržištu pala je za 29 posto.
U Japanu je prodaja pala za 6,3 posto, no profitabilnost je porasla za 24 posto zbog smanjenja troškova poslovanja i povećanog broja vozila proizvedenih u Japanu te potom izvezenih u inozemstvo.
Iz Toyote su rekli da je operativna dobit povećana na 682,6 milijardi jena, što je skok od 18,87 posto na godišnjoj razini.
No, objavili su i procjene kako će njihova godišnja neto dobiti iznositi oko 2,12 bilijuna jena, koliko su procjenjivali i prije, zbog nesigurnosti trgovinskog rata.
Početkom godine Toyota je priopćila kako očekuju prodati 8,95 milijuna vozila u poslovnoj godini, do ožujka 2019. U petak je, međutim, u izvješću ta brojka revidirana na 8,9 milijuna "u sklopu najnovijih svjetskih prodajnih trendova.“
Analitičari upozoravaju da će potencijalne američke carine od čak 25 posto na uvezene automobile i dijelove automobila vjerojatno ubuduće naštetiti prodaji Toyote na njezinom najvećem tržištu – u SAD-u.
No, i drugi veliki proizvođači automobila, uključujući Fiat Chrysler, upozorili su kako promjene trgovinskih politika štete izgledima te industrije.
General Motors i Ford su nedavno smanjili prognoze svoje dobiti za 2018. godinu, navodeći kao razlog veće cijene čelika i aluminija, nakon što je SAD uveo carine na uvoz tih metala.
Ovo su groblja dizelaša, 300.000 čeka svoju sudbinu