Promet u duty free shopu na zagrebačkom aerodromu, otkako je upravljanje njime preuzeo francuski koncesionar, pao je i do četiri puta. Bescarinska prodavaonica, koja se nalazi kod izlaza za međunarodne letove, sad je poluprazna, na mnogim policama uopće nema robe, dok je prije mjesec dana, prije nego što je upravljanje Plesom preuzela tvrtka Međunarodna zračna luka Zagreb (MZLZ), dućan bio prepun robe. To svjedoče i fotografije prodavaonice s Plesa prije i poslije dolaska Francuza, koje Večernji list ima u posjedu.
Plaćanje s počekom
Naši sugovornici kažu da je prije dolaska koncesionara u free shopu dnevni promet bio između 22.000 i 40.000 eura. Sad je pak dnevni promet oko 10.000 eura. Razlog tako drastičnom padu prometa u bescarinskoj prodavaonici upućeni vide u tome što je koncesionar raskinuo ugovor s njemačkim partnerom koji je dosad punio dućan robom, a koja mu se plaćala tek kad je prodana, i to uz 60 dana počeka.
Francuzi su pak našli nove partnere koji im ne daju robu bez plaćanja unaprijed, tvrde naši sugovornici.
U trgovini na Plesu radi 80-ak ljudi koji sad strahuju za svoja radna mjesta jer je promet drastično pao.
U MZLZ-u pak kažu da Zračnom lukom Zagreb i društvima kćerima, ZLZ Ugostiteljstvom i ZLZ Trgovinom, upravljaju samo mjesec dana pa je, navode, teško u ovom trenutku govoriti o bilo kakvim poslovnim rezultatima, no priznaju da je promet u shopu pao.
– Kad je riječ o prometu u bescarinskoj prodavaonici, nužno je uzeti u obzir da je pristupanjem u punopravno članstvo Europske unije područje Hrvatske postalo dio jedinstvenog carinskog područja Unije. To podrazumijeva da se od 1. srpnja 2013. PDV obračunava na cijeli asortiman proizvoda, a to je znatno umanjilo konkurentnost duty free shopa, a odrazilo se i na prihod – kažu u MZLZ-u.
Novi ugovori
Dodaju da su preuzimanjem upravljačkih prava započeli proceduru sklapanja novih ugovora s dijelom ključnih dobavljača.
– U međuvremenu se to odrazilo na smanjenje dijela asortimana u duty free shopu. Upotpunjavanje asortimana očekuje se u najskorije vrijeme, kao i promjena modela upravljanja te modernizacija prodavaonice, što je dio planirane ukupne investicije od 3,5 milijuna eura u postojeći terminal – tvrde u MZLZ-u.
Ako nemaju za robu kako će gradit aerodrom....smiješno!