Poduzetnici u nautici

Puni PDV od 25% golem je uteg nautičarima

Foto: Grgo Jelavić/Pixsell
marina
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
13.07.2011., Zagreb - Predstavnici skupine brodograditeljskih tvrtki u novinarskom domu odrzali su konferenciju za novinare na kojoj su izrazili nezadovoljstvo Vladinom nakanom da projekt izgradnje ophodnog broda za potrebe Obalne straze dodijeli bez javn
Foto: Grgo Jelavić/Pixsell
marina
11.06.2016.
u 09:30
Zakon je gotovo donesen lani u listopadu nakon 10 godina, no raspisani su izbori i izbačen je iz procedure, kaže Roko Vuletić iz HUP-a
Pogledaj originalni članak

Problemi koji najviše muče domaće poduzetnike iz područja nautike previsoka su stopa PDV-a, ali i Zakon o pomorskom dobru, koji je trebao biti usvojen još u jesen prošle godine, doznajemo u razgovoru s Rokom Vuletićem, predsjednikom HUP-ove Udruge nautičkog sektora.

Neučinkovita država

– Zakon o pomorskom dobru donosi se već više od deset godina, a to je apsurdnost našeg sustava i dokazuje apsolutnu neučinkovitost države. Za vrijeme mandata prethodne Vlade HUP-ova Udruga nautičkog sektora aktivno je sudjelovala u pripremi novoga Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama, koji smatramo krucijalnim preduvjetom za stvaranje pravnog okvira sigurnosti budućih ulaganja na pomorskom dobru. Iznijeli smo dosta primjedbi, od kojih su neke i usvojene. Tu je dobar primjer zaštita ulaganja putem obeštećenja koncesionara za neamortizirana ulaganja nakon gubitka koncesije i ukidanja varijabilnog dijela naknade, kaže Vuletić.

Prisjeća se da je na radnim koordinacijskim tijelima postignut visok stupanj suglasnosti između socijalnih partnera, ali i vlasti i tadašnje opozicije, današnje vlasti.

Samo kozmetika

– Zakon o pomorskom dobru upućen je u saborsku proceduru i trebao je biti usvojen u listopadu lani, ali su raspisani parlamentarni izbori pa je usvajanje izostalo. Najlogičnije rješenje bilo bi da je zakon koji je prethodno usuglašen, s obzirom na njegovo značenje za poslovnu zajednicu, bio među prvim točkama novog saziva Sabora. Međutim, dogodio se apsurd i taj je zakon sada povučen iz procedure, a sada se donose samo kozmetičke izmjene, upozorava Vuletić, prelazeći na problem PDV-a.

– U ovom su trenutku svi segmenti nautičkog turizma opterećeni punom stopom PDV-a od 25 posto. Izuzetak je samo čarter koji plaća sniženu, turističku stopu od 13 posto, no i ona je najviša među konkurentskim mediteranskim zemljama... Ne vidim nijedan razlog zbog čega se vezovi u marinama ne bi oporezivali sniženom stopom, jer se tu radi o posebnim oblicima smještaja. Osim toga, visoki porezi odbijaju ulagače jer su krajnji korisnici turističkih usluga u najvećoj mjeri privatne osobe koje ne mogu koristiti PDV kao pretporez. Oni gledaju samo finalnu cijenu smještaja u hotelu, najma jedrilice ili veza u marini, što znači da je taj porez u konačnici trošak poslovanja pružatelju usluga.

– Treba imati na umu da je stopa povrata na ulaganja u turizmu generalno niska. Kad je stopa povećavana s 10 na 13 posto, nakon samo jedne godine primjene, Vlada je argumentirala da se radi o povećanju od samo tri posto, dok moje skromno znanje matematike kaže da se ipak radi o povećanju poreza za nezanemarivih 30 posto – precizno će Vuletić.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

Avatar pozor
pozor
12:14 11.06.2016.

Ma za sve je uteg 25% a ne samo za vas.Vec kad imate za brodove onda imate i za porez.A sta bi trebao reci prosjecni stanovnik hr koji placa sve po 25%

HR
Hrabraja
13:17 11.06.2016.

A nama ostalima to nije uteg, tako su kukali i ugostitelji pa kad su smanjili porez, oni ostavili iste cijene.