Predsjednik udruge američkih turoperatora (USTOA) Terry Dale u razgovoru za Večernji list otkriva zašto njegovi sugrađani vole putovati u Hrvatsku i koliki još potencijal ima to turističko tržište za našu zemlju.
Koliko je Hrvatska zanimljiva Amerikancima kao turističko odredište?
Hrvatska ima tako izuzetno snažan spoj povijesti, kulture, prirodnih resursa, gastronomije i festivala koji to mamac američkim turistima i vole je zbog te bogate ponude. Vaša zemlja je postala prestižno odredište mladima i američkim intelektualcima, a koliko ste ih uspjeli šarmirati govori i detalj da se svi koji su bili u Hrvatskoj vole hvaliti tom posjetom prijateljima u Americi. Fotografije iz Hrvatske drže u uredu ili u dnevnoj sobi i poručuju: \"Proveo sam tjedan dana u Hrvatskoj\", i to nas razlikuje od drugih koji su se odlučili otići na više tradicionalnih mediteranskih destinacija.
Da li ste povezani s ured Hrvatske turističke zajednice u New Yorku i pomažu li s informacijama?
Imamo izuzetno bliski poslovni odnos s Uredom u New Yorku. Razgovaramo na mjesečnoj razini u vezi trendova koje zapažamo na globalnoj razini, kao i unutar nacionalnog tržišta SAD-a. Kolegica Andreja Cvitković i ja stalno istražujemo načine za poboljšanje suradnje Hrvatske i članova USTOA koji imaju sposobnost angažirati veliki broj američkih posjetitelja. Amerikancima je nakon Dubrovnika sve zanimljivija i sjeverna Dalmacija, pa Zagreb i unutrašnjost Hrvatske. To je proces koji se uspješno razvija i treba nastaviti u njega ulagati a toga smo svjesni hrvatska predstavnica Cvitković i ja i stoga se borimo za svakog putnika.
Koliko su Amerikanci obaviješteni o hrvatskoj turističkoj ponudi?
Vjerujem da postoji puno toga što još treba naučiti u svezi hrvatske turističke ponude u Americi. Hrvatska ima nevjerojatnu priču za ispričati, a tu je i jednako uspješna budućnost u turizmu, ako se odlučite biti dosljedni i konkurentni na tržištu SAD-a. Ostale europske zemlje ulažu velike količine novca kako bi bile prepoznatljive i privukle goste jer Amerikanci prate što se piše i gdje se oglašava. Oni vole zanimljive destinacije a to je vaša zemlja u potpunosti samo je trebate približiti Amerikancima koji su zasuti brojnim ponudama iz cijeloga svijeta.
Bilo je mnogo članaka o Hrvatskoj u američkim medijima u posljednjih nekoliko godina.
Bez obzira na to, mislite da bi kampanja trebala biti još agresivnija? \"Apsolutno, bez oklijevanja to mislim!. Potrebna je upornost i dosljedna poruka da se stvari dugoročno pokrenu.
Amerikanci vole putovati u Europu. Što po vama, možemo učiniti da Hrvatska postane još poželjnija destinaciju za njih ?
Svi Hrvati trebaju biti ambasadori svoje zemlje. Postoji potreba da što više novinara, turističkih djelatnika, gospodarstvenika posjećuju Hrvatsku i o tome izvješćuju Amerikance. Raznolika ste zemlja, niste samo za odmor, nudite kulturu, povijest i pokažite gostoprimstvo svijetu i oni će uzvratiti na pruženu ruku.. Osim toga, jaki kooperativni marketing i partnerstva moraju biti uspostavljena s USTOA turoperator članova. Te tvrtke, turističke agencije mogu donositi visok obujam poslovanja u Hrvatskoj, ali oni to ne mogu učiniti sami. Oni trebaju poslovne partnere u Hrvatskoj i kontinuiranu suradnju s uredom Hrvatske turističke zajednice u New Yorku koji pomaže u definiranju tržišta te sve to skupa moraju razvijati istodobno.
Svi znaju za Dubrovnik ali kako možemo bolje u američkoj javnosti reklamirati druge hrvatske destinacije?
Ja sam snažan zagovornik organiziranih posjeta za američke medije, turoperatore i turističke agencije. Oni trebaju vidjeti, kušati i posjetiti sve krajeve Hrvatske. To će se isplatiti deseterostruko! Programi poput \"Bakice na Safari \"se savršeno uklapaju za podizanje turističkog profila za cijelu zemlju.
Svake godine sve više Amerikanaca posjeti Hrvatsku. Mislite li da bi izravna zračna povezanost povećala broj posjetitelja iz vaše zemlje?
Uvijek postoji korelacija između broja turista i izravnih zračnih veza. Ja vjerujem da je moguće uspostaviti direktne linije za Zagrebom, Splitom, Dubrovnikom, Zadrom. To bi imalo značajan učinak na hrvatsko gospodarstvo.
Kada dolazite na odmor u Hrvatsku?
Nadam se da ću u rujnu putovati u Hrvatsku! Prošlo je nekoliko godina od mog zadnjeg posjeta i radujem se dolasku!