Iako su prve najave iz Ine govorile da bi sisačka Rafinerija, nakon katastrofalnog požara 20. lipnja, mogla ponovno početi proizvoditi za mjesec dana, to se još nije dogodilo. Prema najgorim procjenama, rafinerija bi mogla proraditi tek oko 1. studenog, što znači više od četiri mjeseca zastoja u radu. Sisak su uznemirile informacije i da se nafta iz domaćih polja u Rušćici planira prevoziti u MOL-ovu Rafineriju u Szazhalombattu kod Budimpešte te da je Ina ponude za takav prijevoz zatražila od hrvatskih riječnih brodara. Naime, u Sisku se posljednjih godina prerađuje cjelokupna domaća nafta, što čini do 90 posto ukupne prerade, koja godišnje iznosi oko 1,7 milijuna tona. Ovakav scenarij mogao bi značiti da Sisak ostaje bez nafte za preradu, a time i posla, no u Ini to poriču.
– Ne smanjujemo kapacitet prerade u Sisku, ali je zbog požara prerada nafte zaustavljena do sanacije štete i obnove, što bi moglo potrajati nekoliko mjeseci. S druge strane, proizvodnja domaće nafte nije stala te ju je potrebno skladištiti.
Kako su se Inini skladišni kapaciteti popunili, razmatrale su se moguće opcije skladištenja do ponovnog puštanja u rad sisačke Rafinerije.
Pri tome je, kao samo jedna od nekoliko mogućnosti, razmatrana i ona o prijevozu nafte u Mađarsku, i to ne kao najizglednija – stoji u odgovoru koji je na naš upit stigao iz Inina Sektora korporativnih komunikacija.
Kako nam je rečeno, najizglednija je opcija bila skladištenje nafte u Janafove spremnike u Crncu, tik do sisačke Rafinerije, no Janaf nije imao potrebne dozvole. Iz Janafa su potvrdili da su poslali Ini ponudu s uvjetima za skladištenje nafte iz Rušćice, ali da spremnički prostori koji su ponuđeni na terminalu Sisak posjeduju dozvole za skladištenje nafte. Strahuje se da bi, krene li nafta prema Mađarskoj, to značilo loše vijesti za sisačku Rafineriju.
Sisak su uznemirile informacije da bi nafta mogla biti skladištena u Mađarskoj
sad će malo manje zagađivati Sisak, slijedi poboljšanje kvalitete zraka. ne može se sve imati nešto moramo izgubiti ili zdravlje ili rafineriju. nego bolje da mi tu naftu zamjenimo za benzin??