Covid godine ostavile su dosta traga na ugostiteljskoj industriji pa tako i na nama. Neki od naših franšizera, mahom iz inozemstva, jednostavno nisu uspjeli preživjeti to razdoblje i bili su primorani trajno zatvoriti svoje objekte. No, iza nas je 13 godina rada s brendom Surf’n’Fries i trenutačno brojimo 45 franšiznih objekata u 10 zemalja, kaže Denis Polić, suvlasnik najpoznatije hrvatske franšize Surf’n’Fries, koja se ovih dana na Franchise Brand Leader Awardu 2021., u organizaciji radija PoslovniFM, Brending Akademije i Hrvatske udruge za franšizno poslovanje FIP, okrunila titulom najbolje franšize u 2021. te nagradom za najveći izvozni iskorak u 2021.
U trendu manji formati
Polić objašnjava kako je, kao i svugdje, i u S’n’F-u bilo uspona i padova koje su on i njegov partner Andrija Čolak uspješno prebrodili te nastavili raditi na jačanju brenda i širenju franšizne mreže, tako da su oduševljeni netom dobivenom nagradom.
Franšiza koja je počela s prženim krumpirićima i dva umaka po želji kroz godine se pokazala kao savršen posao s puno bogatijom ponudom koji se isprofilirao u tri različita formata - Surf’n’Fries - CART kojim ciljaju na sezonske lokacije i ljude koji žele krenuti u vlastiti biznis s manjim inicijalnim ulogom, mobilnim Food Trailerom za cjelogodišnje poslovanje na različitim lokacijama te, naravno, Store formatom, za kojega ulog uvelike ovisi o stanju i veličini samog prostora.
- Možemo slobodno reći da se zadnjih godina trendovi sve više prebacuju upravo na manje formate koji zbog svoje fleksibilnosti, mogućnosti premještanja na neku drugu lokaciju, pa samim time i zaštite svoje investicije, postaju sve zanimljiviji novim franšizerima – objašnjava Polić koji ove godine planira otvaranje minimalno dvaju novih objekata u Velikoj Britaniji, a potencijalno i širenje na Francusku. Surf’n’Fries lani je ušao i u Walmart, najveći svjetski trgovački lanac, a osim na Otoku te u Hrvatskoj, prisutan je i u Čileu, Irskoj, Njemačkoj, Sloveniji, Gruziji, Egiptu, Indiji i u Kuvajtu.
- Drago mi je da se i u Hrvatskoj sve više budi svijest o franšiznom načinu poslovanja, što je vidljivo i kroz neke nove brendove. Brojke su, naravno, još slabe, ali trendovi pokazuju da dolaze neke nove generacije koje puno bolje razumiju i prepoznaju prednosti franšiznog načina poslovanja – ističe Polić. Dodaje kako praksa pokazuje da 85% tvrtki koje rade pod nekom franšizom opstane nakon pet godina poslovanja naspram samo 25% onih koji pokrenu vlastiti posao iz nule, što najbolje govori u kojem smjeru treba ići i gdje uložiti svoj novac.
Carwiz Rent A Car najbolji u 2021.
Na Franchise Brand Leader Awardu Carwiz Rent A Car proglašen je najboljom hrvatskom izvoznom franšizom u 2021. Za najbrže rastuću novu hrvatsku franšizu proglašen je Fast Rewiew, a nagrada za najbrže rastuću hrvatsku franšizu na regionalnom tržištu pripala je Tinkerl Labsu. Najbrže rastuća inozemna franšiza na hrvatskom tržištu je Mail Boxes etc., najbolja regionalna franšiza u RH Škola brzog čitanja i mudrog učenja, a Nextbike najbolja franšiza s društvenim učinkom. Najdugovječnija i najpostojanija na našem je tržištu pak franšiza Diners Club. Surf’n’Fries i Carwiz Rent A Car predstavljat će Hrvatsku na natjecanju za europsku franšiznu nagradu The 2022 European Franchise Award, koja se održava prvi put u rujnu 2022. u Bruxellesu.