Ivan Čulo

Svake ćemo godine obnoviti petinu vozila

08.12.2017.
u 17:56
Najviše raste tržište dostave paketa što je usko vezano za rast internet trgovine pa treba olakšati dostavu malih paketa do dva kilograma.
Pogledaj originalni članak

Poštanske usluge ne samo da ne umiru već rastu, a Hrvatska pošta pokrenula je ciklus investicija u skladišne potencijale i u dostavne kapacitete kako bi mogla odgovoriti na zahtjeve tržišta. Iako je korespondencija putem pisama u padu, tržište dostave paketa raste više od 25 posto, a s obzirom na dvoznamenkasti rast internet kupnje očekivanja su da će taj segment tržišta i dalje ubrzano rasti. Trendovi pokazuju da će veliki udio paketnog tržišta imati takozvani mali paketi koji dolaze iz Kine upravo uslijed internet kupnje.

Velik je broj i običnih pošiljki većih dimenzija, pogotovo iz međunarodnog prometa, koje se ne mogu ubaciti u poštanski sandučić zbog premalog otvora, pa poštari ostavljaju obavijest o primitku pošiljke. Kako građani svoje male pakete ne bi morali preuzimati u poštanskim uredima, Pošta je s građevinskim i arhitektonskim udrugama pokrenula inicijativu da se pri izradi novih objekata planiraju kovčežići koji će imati veće otvore, a time biti pristupačni za uručenje takvih, običnih, pošiljaka do dva kilograma. 
– Hrvatska pošta ove je godine pokrenula svoj najveći investicijski ciklus. Prema planu gradimo novi sortirni centar ukupne vrijednosti 345 milijuna kuna, a usto smo uložili znatan novac u sortirne strojeve – ističe Ivan Čulo, predsjednik Uprave Hrvatske pošte, koji je kompaniju preuzeo u siječnju ove godine.

Ulaganja u sortirani centar financirana su vlastitim sredstvima i vrlo povoljnim kreditima domaćih banaka. HP je tijekom prošle godine otvorio i sortirnicu u Zadru, uređuje se sortirnicu u Osijeku,a u idućoj godini kreće i gradnja u Rijeci na Kukuljanovu. U idućim danima u rad će se pustiti novi strojevi za automatsko sortiranje pošte u koje je uloženo više od 62 milijuna kuna. Ti sustavi omogućuju sortiranje 230 tisuća pošiljaka u sat vremena, a omogućavaju i sortiranje pošiljaka većih dimenzija, što će povećati efikasnost poslovanja i olakšati rad Hrvatske pošte. 
U dostavna vozila uloženo je 46 milijuna kuna,a čak ni to uz postojeći vozni park koji čine gotovo 1000 dostavnih vozila i više od 1850 mopeda, nije dovoljno za izvršene svih usluga. Naime, Pošta je nedavno preuzela 27 dostavnih kamiona, a ovih dana im pristiže i 151 manje dostavno vozilo, ali i dalje će im biti nužno angažirati podizvođače za obavljanje dijela usluga. 

Cilj je da 2018., a i svake iduće godine, pojašnjava Čulo, zamijenimo 20 posto naših dostavnih vozila. Pošta od prošle godine angažira podizvođača radova za osnovnu djelatnost. Dio prijevoza pošiljaka obavlja im podizvođač. Iako u HP-u ne otkrivaju koliki je razmjer poslovne suradnje, napominjući da se radi o poslovnoj tajni, pojasnili su da se usluga nabavila kao izuzeće, a sukladno direktivi EU i mišljenju Ministarstva gospodarstva iz lipnja 2016. godine. Direktorica komunikacija Hrvatske pošte, objašnjava u odgovoru da je razlog angažiranja podizvršitelja bio zaustaviti rizik od kašnjenja i kolaps samog sustava te dodaje da je za izvršitelja odabrana najpovoljnija od četiri pristigle ponude. 
Zanimljiv pilot projekt HP-a je i Digitalni poštar. Poštarima u Varaždinu omogućeni su pametni telefoni i mobilni pisaći, a s obzirom na to da se pilot pokazao uspješnim u tijeku je javna nabava opreme za sve poštare kojima će ovaj projekt znatno pomoći pri dostavi. Na natječaj za nabavu uređaja javio se Hrvatski telekom. – Iduće će godine svi naši poštari imati digitalne uređaje koje će upotrebljavati u dostavi pošiljaka, a digitalizirat ćemo i naše interno administrativno poslovanje – kaže Ivan Čulo. 

Pogledajte i VIDEO: Top 10 najjeftinijih rabljenih automobila

'NISMO DOVOLJNO ULAGALI GODINAMA'

Trumpove izjave zabrinule su ovu europsku državu, odmah su počeli ulagati u obranu: 'Nismo na prodaju'

Na Trumpove zahtjeve za vlasništvom i kontrolom Grenlanda je Grenlandski premijer Mute Egede rekao kako "nisu na prodaju", a dodao je kako bi Grenlanđani i dalje trebali biti otvoreni za suradnju i trgovinu, posebice sa svojim susjedima. Analitičari ističu kako je o ovom planu Danska raspravljala već duže vrijeme te kako to nije direktan odgovor na Trumpove komentare.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.