Kako je pokazalo istraživanje MasterCarda i GfK centra za istraživanje tržišta, provedeno u listopadu, put u inozemstvo za blagdane do kraja godine planira 35 posto građana, a do kraja zime ukupno 32 posto, četiri posto više nego lani. Čak je 68 posto ispitanika putovalo u inozemstvo u posljednje dvije godine, najčešće na adventska putovanja, skijanje ili proslavu Nove godine. Kada idu u strane zemlje, građani uglavnom nose stranu valutu sa sobom, a kartice koriste za kupnju odjeće, cipela i poklona te na benzinskim postajama.
Prema MasterIndexu, čak 94 posto hrvatskih potrošača koristi kartice, a većina posjeduje do tri standardne. U godinu dana sa osam na 12 posto rastao je broj koristnika premium kartica (Gold, Platinum).
Ukupno 88 posto ispitanika koristi debitne kartice, 39 posto charge kartice s odgodom plaćanja, a 27 posto kreditne kartice (revolving). Premda 93 posto korisnika nosi kartice na putovanja, njihov je udio u plaćanju tek 34 posto.
U usporedbi s 2012. godinom, kartice češće koriste i za kupnju hrane i pića u supermarketima, plaćanje smještaja, izlaske u restorane ili klubove, cestarine... Kada su na odmoru u inozemstvu, ispitanici koriste kartice za otprilike 40 posto plaćanja. Smještaj najčešće plaćaju gotovinom, a potom internet bankarstvom.
Od korisnika Mastercarda samo trećina ?! To je slab rezultat statistike. Parafrazirajte pitanje!