PROMO

U Koprivnici gradimo distributivni centar i skladišne sustave vrijedne 1,5 milijuna eura koji će biti budućnost pirotehnike u Hrvatskoj i regiji

Foto: Promo
GRupa Orion
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
GRupa Orion
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
GRupa Orion
21.12.2018.
u 09:18
Orion kao grupa ostvaruje prihod od oko 6 milijuna eura te konstantno ulaže u sigurnost, edukaciju potrošača i inovacije
Pogledaj originalni članak

Damir Šimunic, osnivač i vlasnik koprivničke tvrtke Orion, govori o stanju i razvoju tržišta pirotehnike u Hrvatskoj i regiji, konstantnom radu na poboljšanju sigurnosno-tehničkih svojstava pirotehnike zahvaljujući kojem su razvili dva svjetski priznata patenta, planu širenja pyroshopova i disributivne mreže na zemlje regije i Euro pe te najnovijoj investiciji u Podravini kojom potvrđuju svoju lidersku poziciju u branši

Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
GRupa Orion

S Damirom Šimunicem, osnivačem i vlasnikom koprivničke tvrtke Orion, razgovarali smo o stanju i razvoju tržišta pirotehnike u Hrvatskoj i regiji, poslovnim planovima tvrtke te najnovijoj investiciji u Podravini.

U kojim je sve zemljama Orion tržišni lider?
Kao kompanija postojimo više od 20 godina i riječ lider velika je odgovornost. Ako pod time mislite gdje kao Orion grupa poslujemo to su većinom susjedne zemlje Slovenija, Bosna i Hercegovina te Srbija. Orion kao grupa ostvaruje prihod od oko 6 milijuna eura te konstantno ulaže u sigurnost, edukaciju potrošača i inovacije. U Hrvatskoj smo uspostavili jedan ozbiljan sustav poslovanja koji se temelji na profesionalnosti i inovativnom pristupu pirotehnici koja danas prije svega spade u svijet zabave. Tijekom godina postali smo vodeća specijalizirana tvrtka za proizvodnju i distribuciju zabavne pirotehnike, izvođenje vatrometa i scenskih efekata. Kao kompanija orijentirani smo prema razvoju novih proizvoda u cilju zadovoljavanja potreba sve zahtjevnijeg tržišta.

Kako ste se uspjeli probiti i na zapadnim tržištima kao što su Austrija ili Belgija?
U Hrvatskoj je sada dosta regulirano tržište što se tiče proizvodnje pirotehnike, jer smo i mi dio Europske zajednice, no na zapadnim tržištima zakoni su vrlo rigorozni i bez potrebne kvalitete ne možete biti konkurentni. Strani distributeri su prepoznali našu kvalitetu proizvoda kao i uslugu distribucije pa smo s vremenom počeli raditi s Austrijom i Belgijom. Sva naša pirotehnika ima CE certifikat, što je danas Europska norma, i preduvjet za prodaju na EU tržištu.

Zašto ste se odlučili baviti upravo pirotehnikom?
Kao i sva djeca i ja sam u djetinjstvu volio zabavnu pirotehniku i s vremenom se igra pretvorila u posao. Prijašnjih godina, posebice 90-tih, tržište pirotehnike nije bilo regulirano i kao kompanija mi smo se prvi aktivno uključili u izradu propisa, a zatim i razvoj tržišta u skladu s propisanim pravilima. Nakon toga iz male obiteljske tvrtke uspio sam stvoriti ozbiljnu kompaniju koja danas za vrijeme prodajne sezone zapošljava preko 120 zaposlenika i svake godine razvija nove proizvode koje uspješno plasira na tržište.

U zemljama regije imaju nekoliko Pyroshopova i servisiraju preko 400 prodajnih mjesta, a veliku ekspanziju očekuju za tri godine

Kada i kako ste postali tržišni lider u Hrvatskoj?
S prodajom pirotehnike počeli smo 1993. godine, prvo kao distributer za strane brendove, a nakon toga i kao samostalni uvoznici iz Kine. Naravno, prije nije postojao ozbiljan i toliko organiziran sustav prodaje, jer ni zakonska regulativa nije bila definirana, no danas naša tvrtka ima najviše prodajnih mjesta u Hrvatskoj. Prema broju prodajnih mjesta, odnosno trgovačkih lanaca, koje opskrbljujemo te prema broju vlastitih sezonskih prodajnih mjesta, popularno zvani i pyroshopovi, vodeći smo distributer od 2009. godine u Hrvatskoj. U regiji smo ozbiljnije prisutni od 2006. godine, dok smo 2012. godine preuzeli vodeću poziciju. U Hrvatskoj opskrbljujemo ukupno nešto više od 4 tisuće prodajnih mjesta.

Da li i kako utječete na razvoj lokalne sredine?
Kao i svaka odgovorna kompanija puno surađujemo s našom lokalnom zajednicom. Sponzori smo i donatori mnogih aktivnosti i manifestacija te smo uključeni u velik broj humanitarnih, kulturnih, sportskih i društvenih događanja kako po Hrvatskoj tako i u regiji. Tako, a u okviru naših mogućnosti, pomažemo lokalnim zajednicama u realizaciji njihovih projekata.

Da li je zakonska regulativa za prodaju u Hrvatskoj prestroga, kakva je u ostatku EU?
Zakon je postavio pravila koja vrijede za sve. Odredbe zakona prvenstveno štite potrošače i korisnike. Tu uvijek može biti zadovoljnih i onih manje zadovoljnih propisanim pravilima, no pravila nismo izmislili mi. Veći problem je u kontroli i samom provođenju zakona zbog kratkog perioda prodaje. Mi smo uvijek podržavali što transparentnije poslovanje, a samim time i što jasniji i konkretniji zakon jer samo tako tržište može kvalitetno i ispravno funkcionirati.

Koliko prodajnih mjesta (pyroshopova) imate u Hrvatskoj i izvan nje?
U Hrvatskoj imamo 260 vlastitih pyroshopova i oko 100 distributera. U ostalim zemljama regije imamo nekoliko vlastitih pyroshopova i servisiramo preko 350 prodajnih mjesta. No kako vrijeme prolazi i kako u naš sustav uvodimo neke moderne oblike marketinga priča se brzo širi te u nekih tri godine očekujemo širenje na regionalnom tržištu.

Kakve uvjete vaši specijalizirani dućani i dućani vaših distributera moraju ispuniti?
Specijalizirane trgovine pirotehnike moraju dobiti odobrenje MUP-a za obavljanje maloprodaje pirotehničkih proizvoda. Uvjeti za takvo odobrenje podrazumijevaju školovanje osoblja, protupožarne uvjete, sigurnosne protokole, protuprovalnu zaštitu i niz drugih uvjeta koji osiguravaju sigurno skladištenje i sigurnu prodaju zabavne pirotehnike. Pirotehnika je zabava, no da bi se mogla prodavati mi kao distributeri moramo zadovoljiti niz zakonskih i sigurnosnih pravila.

Koliki vam je godišnji prihod?
Orion kao grupa ostvaruje prihod oko 6 milijuna eura ovisno o sezoni i uvjetima na tržištu. Naravno kao kompaniji u interesu nam je rast pa svake godine ulažemo dodatna sredstva u sigurnost, edukaciju naših potrošača, ali i inovacije koje su nužno potrebne ako želimo pratiti moderne svjetske trendove.

 Kako vam ide prodaja izvan glavne prosinačke sezone?
Izvan glavne prodajne sezone, dakle od siječnja do studenog, prodaje se manji dio asortimana. Uglavnom specijalizirane namjene kao što su brodska pirotehnika i pirotehnika za spašavanje. Tu je naravno i party pirotehnika (konfete, tortne fontane, prskalice i sl.), profesionalna pirotehnika i specijalni efekti koji su uvijek traženi tijekom cijele godine posebice za neke festivale, koncerte i slično. Izvodimo i velik broj vatrometa i scenskih efekata za vrijeme turističke sezone, a sve više su traženi i svadbeni vatrometi koji su uvijek atraktivni.

Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
GRupa Orion

Koje inovacije u pirotehnici uvodite?
Konstantno radimo na razvoju i poboljšanju sigurnosno-tehničkih svojstava pirotehnike kako bi je za naše potrošače učinili što sigurnijom. Imamo dva priznata patenta. Sustav sigurnijih raketa, patent priznat na svjetskoj razini, zatim patentirani sigurnosni sistem konstrukcije petardi i inovacija pod nazivom PyroBlock. Pyroblock je najnovija tehnologija za box vatromete koju smo uveli na tržište. Sada su naši vatrometi još kvalitetniji i sigurniji tako da korisnici mogu maksimalno uživati u raskošnim efektima i našim spektakularnim vatrometima.

Koji su trendovi u prodaji, što današnji kupci najviše traže?
Kako raste informiranost i educiranost kod ljubitelja zabavne pirotehnike tako se mijenjaju trendovi i ukus potrošača. Nekad su petarde činile 80 posto prodaje, dok danas čine manje od 40 posto, a potrošači sve više koriste naše box vatromete, rakete, fontane i rimske svijeće. Petarde će naravno uvijek biti popularne, no i tu se mijenjaju trendovi, a od nas kao tržišnog lidera se uvijek očekuju neke zanimljive novine.

Kako se približavate mladoj generaciji – eventi, suradnja s youtuberima i influencerima?
Za komunikaciju s potrošačima koristimo sve dozvoljene kanale. Danas živimo u digitalnom dobu pa smo se i mi prilagodili tom trendu koji će uskoro postati naš najjači medij za komunikaciju s mladima. Trenutno su u modi društvene mreže, youtuberi i influenceri koji mladi najviše prate što se događa u ovom segmentu proizvoda. Što je in, a što nije danas ne kreiraju mediji već mlađa generacija koja snima svoje vlogove i videe na društvenim mrežama. Kroz te kanale prvenstveno želimo djelovati edukativno i afirmativno kako bi nove mlađe generacije dobile što kvalitetniju informaciju s naglaskom na sigurnost i propise. Edukacija kroz zabavu uvijek je bila učinkovita, kako prije, tako i danas. Neke stvari se nikad ne mijenjaju.

Kakvi su vam poslovni planovi za budućnost?
Lista planova je poduža, a vezana je isključivo na razvoj i proizvodnju što sigurnijih i kvalitetnijih proizvoda. Mi smo industrija zabave i naš cilj je da zabava bude sigurna i uspješno provedena. To je moguće jedino stalnim ulaganjem u infrastrukturu, tehnologiju, opremu i stručne suradnike. Iz tog razloga možemo najaviti izgradnju i proširenje regionalnog distributivnog centra u Koprivnici, a samim time stvorit ćemo i novu potrebu za radnicima. Planirana vrijednost ulaganja u distributivni centar i skladišne sustave iznosi 1,5 milijuna eura koji će biti budućnost pirotehnike u Hrvatskoj i regiji. Ovakva poslovna politika nam je i osigurala vodeću poziciju u regiji jer su potrošači prepoznali naš rad i trud koji i ulažemo u naše proizvode.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr