Inicijativa

U Moskvi uoči nogometnog prvenstva Kuća hrvatskih vina

09.02.2018.
u 16:41
Domaći vinari nadaju se da će to popraviti mizeran izvoz u Rusiju.
Pogledaj originalni članak

S vinarskim se velesilama na ruskom tržištu ne možemo natjecati kvantitetom, ali svakako možemo s biranim, kvalitetnim vinima, čulo se ovih dana na sastanku ministra poljoprivrede Tomislava Tolušića s ruskim veleposlanikom u Hrvatskoj Anvarom Azimovim, kojemu su nazočili i predstavnici naših najvećih vinarija – Kutjeva, Belja i Badela 1862. Unatoč ogromnim potencijalima tamošnjeg tržišta, izvoz hrvatskih vina u Rusku Federaciju dosad je bio i više nego mizeran.

U prvih je 10 lanjskih mjeseci iznosio svega 18 hektolitara u vrijednosti 35 tisuća eura, godinu ranije 219 hl za 135,4 tisuće eura, što bi neki mogli smatrati i uspjehom u odnosu na razdoblje od prije 15-ak godina kad su upravo novinari otkrili da su se i u hrvatskom veleposlanstvu u Rusiji u to vrijeme točila regionalna, poglavito crnogorska vina, umjesto hrvatskih.

No velika ulaganja, brojne nagrade i predstavljanja na vanjskim tržištima, hrvatskim vinarima daju sve bolji imidž pa se na ruskom tržištu uoči Svjetskog prvenstva u nogometu planira otvorenje Kuće hrvatskih vina u Moskvi. Tu bi se predstavljala i prodavala naša najbolja vina. A kako se od ukupne godišnje količine na hrvatskom tržištu dvije trećine uveze i veliki je dampinški pritisak na segment vrhunskih bijelih vina, širenje na Rusiju domaćim bi proizvođačima riješilo i taj problem.

Foto: Thinkstock
opijanje
Foto: Thinkstock
vino, alkohol, (1)
Foto: Thinkstock
vino, alkohol, (1)
Foto: DPA/PIXSELL
alkohol, gin tonic, berlin, bar

Ministar Tolušić i HGK, čije su članice inicirale projekt, odgovaraju kako sve aktivnosti koje pridonose izvozu, ali i pozicioniranju hrvatskih vina na vinskoj karti svijeta imaju njihovu bezrezervnu potporu. Veleposlanik Azimov je pak još lani na Vinocomu u Esplanadi kazao kako je rusko tržište spremno za odlična vina, u koja svakako spadaju i hrvatska te da se s našom Vladom surađuje na tom planu.

– Tržište Rusije za Badel je velik i bitan iskorak. Dobili smo potpore Ministarstva poljoprivrede i HGK, ali i ruske državne politike koja vidi perspektivu u hrvatskim vinima na tamošnjem tržištu. Velike pohvale dobili smo od ruske strane upravo i za Badelova vina. Nakon ovog koraka bit će potrebno i poduzeti mjere za organizaciju izvoza, a Badelu je daljnji cilj plasirati na rusko tržište i jaka alkoholna pića, prije svega na voćnoj bazi iz naše premium ponude – kazao je Ivo Markotić, generalni direktor Badela 1862.

– Dio ruskih potrošača poznaje hrvatska vina kroz ljetovanja na jadranskoj obali i želimo im omogućiti da ta ista vina mogu kupiti i u Moskvi, odnosno Rusiji. Usto je i velik broj onih koji naša vina tek trebaju upoznati pa smo ocijenili da je najučinkovitiji način predstavljanja kroz Kuću hrvatskih vina – kazao je Krešimir Milorad, direktor Vina Belje. Put do plasmana na rusko tržište nije jednostavan. Bit će potrebno uskladiti niz poreznih i carinskih uvjeta i osigurati niz dokumenata i dozvola. No proizvođači su optimistični.

USUSRET VELIKOM KATOLIČKOM BLAGDANU

Simona Mijoković: 'Djed Božićnjak' sotonsko je djelo, a svoju djecu ne darujem na dan Božića

- Moja djeca ne vjeruju u postojanje "Djeda Božićnjaka". To je sotonsko djelo i sigurno znam da svoj život, roditeljstvo i odgoj želim graditi na stijeni Isusa. Ta stijena neće se nikada srušiti. A kada je nešto sagrađeno na pijesku, na lažima, kad tad će se srušiti. Moja djeca znaju da je "Djed Božićnjak" lažac i da ne postoji. On je čak i kradljivac, uzima sve ono što Božić uistinu jest, rođenje Isusa Krista. Uzima kroz nametnutu kupovinu, a što je lažni privid sreće - istaknula je za Večernji list Simona Mijoković.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.