Najveći trgovački centar u Hrvatskoj West Gate otvorit će se 12. studenoga u Zaprešiću, na sjeverozapadnom ulazu u Zagreb. Austrijski vlasnici uložili su 270 milijuna eura u centar na 226.000 četvornih metara bruto površine, od čega je 100.000 kvadrata prodajnog prostora, koji ima ambiciju za najviše pet godina postati najvećim takve vrste u Europi. O planovima smo razgovarali sa suvlasnikom Ernstom Kirchmayrom.
Po čemu se West Gate razlikuje od ostalih trgovačkih centara u Zagrebu i Hrvatskoj?
– Osim što smo najveći, u Hrvatskoj ćemo prvi put predstaviti zabavni Habi park za djecu svih uzrasta na 4000 četvornih metara. Uz 32 restorana i kafića, posebna atrakcija bit će klizalište koje će raditi tijekom cijele godine, a imamo i veliku kuglanu sa 12 staza. Želimo pružiti zabavu za cijelu obitelj. Imamo i neke brendove koji su prvi put na hrvatskom tržištu.
Po čemu je poseban dječji zabavni park?
– Riječ je o doista posebnom zabavnom parku. Unutarnje igralište pruža mladim posjetiteljima atrakcije koje promiču zdrave i motoričke funkcije djece. Imamo i poseban mini park koji je namijenjen novorođenčadi. Međunarodni sigurnosni standardi i iskusni njegovatelji jamčit će sigurnu zabavu u svim godišnjim dobima i vremenskim uvjetima.
Koje su to nove prodavaonice kojih do sada nije bilo u Hrvatskoj?
– Massimo Dutti, Stradivarius, Hoegl, Coin Casa i Crocs prvi će put doći na hrvatsko tržište. Dućani koji već postoje u Hrvatskoj kod nas će imati četiri-pet puta veću površinu. Ukupno imamo 260 trgovina, a dužina je njihovih izloga čak 3,3 km.
Po čemu je hrvatsko “šoping-tržište” specifično?
– Hrvatska ima još dosta prostora za razvoj ovoga tržišta. Prema našim analizama, ovdje ima prostora za 3-4 trgovačka centra našega tipa. U Hrvatskoj nema, osim donekle City Centera One, velikog nadregionalnog trgovačkog centra – megamalla. Sretni smo što smo prvi u tom sektoru. Nama gravitira dva milijuna ljudi koji su najviše jedan sat automobilom udaljeni od centra. Ovdje vidimo golem potencijal, osobito nakon skorog ulaska Hrvatske u EU.
Koji su to sve potencijali?
– Imamo milijun kvadrata zemljišta, što je golem resurs koji ćemo iskoristiti. U idućih 3 do 5 godina tu će niknuti lijepi saloni namještaja, trgovine za gradnju i dom, benzinska postaja, kina, diskoteke, sistemska gastronomija poput McDonaldsa, Burgerkinga, Pizza Huta. Želimo iskoristiti velike potencijale koje nam pruža autocesta i činjenicu da ležimo na važnoj turističkoj ruti. Iskoristit ćemo goleme resurse da ispunimo cilj – da za tri do pet godina postanemo najveći trgovačko-zabavni centar u Europi.
Koliko planirate uložiti da biste ispunili cilj?
– Ne znam točno koliko, ali uložit ćemo koliko god bude potrebno da ostvarimo taj cilj.
Možete li usporediti Beč i Zagreb po broju kvadrata trgovačkih centara u odnosu na broj stanovnika?
– Zagreb ima 50 posto manje prostora u šoping-centrima po stanovniku u odnosu na Beč. Zagrebu nedostaju, kako već rekoh, 3-4 megamalla, a ni ovih klasičnih šoping-centara nema previše te ne mislim da će neki od njih propasti.
Koliki je hendikep što centar otvarate u jeku recesije?
– To nam sigurno nije prednost, ali smo ponosni što smo projekt realizirali za vrijeme velike gospodarske krize. Tko opstane u ovako velikoj krizi, iz nje će izići mnogo jači i konkurentniji.
Očekujete li da će kriza napraviti promjene u svijesti potrošača koji su znatno smanjili potrošnju?
– Mi smo optimisti i nadamo se da će se potrošnja vratiti na razinu prije krize, a tomu ćemo znatno pridonijeti. S ulaskom u EU tržište u Hrvatskoj postat će još dinamičnije. I sada hrvatski građani imaju dosta veliku kupovnu moć koja će dodatno rasti.
Koliko dnevno posjetitelja očekujete u West Gateu i kojem se godišnjem prihodu nadate?
– Očekujemo dnevno u prosjeku 30.000 posjetitelja, a vikendima i kad je ružno vrijeme 50 do 60 tisuća. Dakle, godišnje očekujemo 12 do 15 milijuna posjetitelja. Računamo s 250-300 milijuna eura godišnjeg prihoda. Otvaranje West Gatea važan je znak za cijelu regiju, za sve uključene partnere i, naravno, za naše potrošače, osobito u uvjetima kakvi trenutačno vladaju tržištem.
S obzirom na velik broj posjetitelja koji očekujete, kako ste riješili prometnu infrastrukturu?
– Kupcima ćemo, uz širok izbor brendova i atraktivnost trgovina, ponuditi i izvanrednu uslugu i savršenu infrastrukturu. To uključuje vlastiti izlaz na autocestu A2, 7250 besplatnih parkirališnih mjesta, od kojih je 2500 natkriveno, autobusnu vezu do željezničke stanice i vlastiti autobusni terminal.
Koliko ste trgovina u centru već iznajmili?
– Iznajmili smo 90 posto, a 10 posto smo ostavili kao stratešku rezervu. Imamo 30-ak marki koje su potvrdile svoj dolazak čim Hrvatska uđe u EU. Među njima bih istaknuo H&M i GAP.
U Zaprešiću se otvara veliki trgovačko-zabavni centar
Hitnjaci se dirljivom porukom oprostili od kolegice Mirele: 'Mnogi danas žive zbog tebe'
Iako će biti teško nadomjestiti prazninu u srcima njezinih kolega, ostaje zahvalnost za svaki trenutak proveden s njom: "Zahvalni smo što smo bili dio tvog života, a tebi Mirela hvala što si bila dio nas!"
Vjernost im je u krvi: Ovi horoskopski znakovi nikada ne bi prevarili partnera
Dok neki lako padaju u iskušenje, drugi su potpuno predani i odani svom partneru, bez obzira na okolnosti
Splićanina (17) optužuju da je 'izdao Hrvatsku', neki mu ovaj potez nikada neće zaboraviti
Priča je prošle godine počela poprimati značajnije obrise, a sve se zakotrljalo onoga trenutka kada kao hrvatski predstavnik nije mogao nastupati na juniorskim Grand Slam turnirima iako je za to imao potreban renking
Je li ovakva ambalaža put prema čišćoj budućnosti?
U svijetu koji se suočava s rastućim izazovima klimatskih promjena, briga o okolišu postala je ne samo odgovornost nego i ključni imperativ za tvrtke.
Stakleni stropovi i ljepljivi podovi: kako nevidljive prepreke koče napredak žena
Metafore poput "staklenog stropa", "ljepljivog poda" i "potrgane prečke" već su dugo prisutne u jeziku kada se govori o rodnoj neravnopravnosti u poslovnim strukturama.