Preslagivanje

UG kupnjom Tele2 širi biznis i postaje ozbiljan konkurent HT-u i A1

Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL
UG kupnjom Tele2 širi biznis i postaje ozbiljan konkurent HT-u i A1
03.06.2019.
u 08:23
U mobilnoj telefoniji imamo tri operatora, prodajom Tele2 tako bi i trebalo ostati, a neki tvrde da su ambicije Uniteda i da uđe u fiksni dio
Pogledaj originalni članak

Tele2 Hrvatska, mobilni operator koji već 14 godina posluje u Hrvatskoj, do kraja godine promijenit će vlasnika i postati dio United Groupa. Naime, švedski Tele2 AB, konačno je prodao poslovanja u Hrvatskoj. Jer nije novost da strateški planovi Šveđana, barem oni u posljednjih pet godina, nisu više bili usmjereni na jugoistočni dio Europe. Uostalom i oni to potvrđuju u priopćenju te kažu da će im prodaja hrvatskog poslovanja pomoći da unaprijede svoju strategiju s fokusom na regiju baltičkih zemalja.

Imaju 3,89 mil. pretplatnika

Dakle, prodaja Tele2 bila je očekivani potez, a United Group za Tele2 plaća 220 milijuna eura. United Group, čije je sjedište u Amsterdamu, pružatelj je telekomunikacijskih usluga i medijskog sadržaja, tvrtka koja je za razliku od Šveđana usmjerena upravo na područje jugoistočne Europe i nastoji ojačati biznis u regiji, gdje im je još u dijelu telekomunikacija nedostajala Hrvatska.

UG ima najveću mrežnu pokrivenost u regiji i 3,82 milijuna pretplatnika, nudi domaći i međunarodni medijski sadržaj, ali i komplet usluge fiksne, mobilne telefonije i interneta. Posluju u šest zemalja i zapošljavaju oko 4400 zaposlenika, stoji u priopćenju.

United Group prepoznatljiv je u Hrvatskoj po vlasništvu Nove TV kao i regionalnih N1 televizije te Sport kluba.

Inače počeci UG grupe sežu u 2000. godinu kada su bili mali kabelski operator, a ozbiljno su počeli poslovati 2007. spajanjem Srpske kablovske mreže (SBB-a), slovenskog Telemacha i Telemachove podružnice u BiH, a 2015. a Telmach je kupio i slovenskog operatera Tušmobil. Uzgred budi rečeno, na čelu slovenskog Telemacha je hrvatski menadžer Adrian Ježina, svojedobno i prvi čovjek prvog hrvatskog kabelskog operatora DCM-a, preimenovanog u B.Net i prodanog Vipnetu (sadašnjem A1), gdje je Ježina bio i član uprave zadužen za tehnologiju.

United Group spram strategije širenja biznisa logičan je kupac Tele2 poslovanja u Hrvatskoj i u tom kontekstu trebao bi postati pravi konkurent HT-u i A1. Tako da gotovo 900.000 korisnika koji mogu očekivati promjenu imena brenda, ali na polju usluga ne bi trebali biti zakinuti, dapače, ako UG grupa nastavi s ekspanzijom biznisa, mogli bi u Hrvatskoj dobiti, uz mobilnu, i fiksni dio usluga. Na prodajnom stolu će uskoro biti Optima telekom, koja je trenutačno pod upravljanjem HT-a.

Veća kompetitivnost tržišta

Regulator tržišta – HAKOM – i zaziva takav razvoj tržišta jer, kako i nalaže ekonomska teorija te ističu regulatori, najmanje tri igrača potrebna su na tržištu ne bi li jamčili fer tržišnu utakmicu.

U fiksnom dijelu, trenutačno, vladaju dvije grupacije HT i AI, sa svojim brendovima koje je A1 tijekom vremena potpuno asimilirao, dok HT ima ISKON kao zasebnu tvrtku kćer te Optimu kojom upravlja.

U dijelu pružanja TV usluga, valja napomenuti UG grupa iznimno je usmjerena na dominaciju upravom na tom tržištu i u dijelu nakladništva, ali i distribucije, što je već bio regulatorni problem koji je već bio na stolu pri likom kupnje Nove TV kada su prodali Total TV.

U svakom slučaju, rola koju je odigrao Tele2 na hrvatskom tržištu završena je i Tele2 svakako ne želi više stanovati u Hrvatskoj.

A ono što je učinio Tele2 svojim dolaskom prije 14 godina i nije zanemarivo. Kao izazivač na tržištu drastično su smanjili cijene usluga i uveli primjerice, jedinstvenu cijenu poziva prema svim mrežama i niz usluga, te prisiljavali konkurenciju na reakciju te tako poticali promjene, jednako tako su 2016, uveli flat tarifu za mobilni internetski promet ikoji je jednako tako konkurenciju natjerao na odgovor.

UG u telekomunikacijskom dijelu dolazi na pripremljen teren koji se ogleda i u odličnim prihodima koje su ostvarili u 2018. u Tele2.

U svakom slučaju, tržište bi dodatno moglo živnuti ulaskom UG-a na teren, a bitke će se svakako voditi po pitanju ulaganja u infrastrukturu kao i o cijeni i kvaliteti korisničkih usluga.

Sada je na redu proces odobrenja pred Agencijom za zaštitu tržišnog natjecanja koji mora odobriti transakciju, a zaključenje ugovora očekuje se do kraja 2019. godine.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

Avatar Olujni
Olujni
11:57 03.06.2019.

Sjetite se samo divljih cijena prije dolaska Tele2. Spomenik im treba podignuti!

HR
Hrabraja
16:05 03.06.2019.

Svi se zale na signal, prosli tjedan presao na tmobile, ista stvar.