Bat gasi TDR-ove brendove?

Umjesto Benstona Rothmans, upitan i Ronhill

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Umjesto Benstona Rothmans, upitan i Ronhill
10.02.2016.
u 16:43
Naši globalni brendovi mogu koegzistirati s lokalnim brendovima kako bismo pokrili sve cjenovne kategorije, kažu u BAT-u
Pogledaj originalni članak

Iako se obvezao zadržati proizvodnju u Kanfanaru najmanje pet godina od preuzimanja, uz jamstveni fond od 50 milijuna eura u slučaju prijevremenog zatvaranja tvornice, British American Tobacco (BAT) očito se nije obvezao zadržati i tradicionalne brendove TDR-a, koji je preuzeo lani u listopadu. Drugi proizvođač cigareta u svijetu s portfeljem od milijardu odraslih pušača već se “riješio” Benstona, kojega tek ponegdje još ima na zalihama. Umjesto njega BAT nudi Rothmans, a pokažu li se točnim tvrdnje kako isto čeka i najprodavanije brendove York i Ronhill, dok će ih se dio potpuno ugasiti, samo će se potvrditi kako je BAT akvizicijom ostvario glavni cilj – kupnju TDR-ovih tržišta na kojima su ga BAT i drugi strani duhanci niz godina prozivali za monopol.

U tri mjeseca udjel veći 4%

BAT je za TDR, podsjetimo, platio čak 505 milijuna eura ili 3,83 milijarde kuna, nakon odbitka obveza TDR-a, čime je premašena i svota koju je Ivica Todorić svojedobno nudio za kompletan Mercator, 452 milijuna eura. No da su u BAT-u imali dobru računicu, vidjelo se već po prelijevanju tržišnih udjela u prosincu lanjske godine. BAT je tad već držao 6,3, a TDR 49% hrvatskoga tržišta, dok je tri mjeseca ranije, u vrijeme preuzimanja, BAT imao samo 2,3, a TDR 51,6%.

U BAT-u tvrde da proizvodnja Benstona nije stala. Brend kojemu opada popularnost preselili su, kažu, u uspješan međunarodni brend koji se proizvodi u Kanfanaru i ima istu mješavinu duhana. Takvom logikom, tvrdi naš izvor iz duhanske industrije, York će postati Pall Mall, Ronhill – Dunhill, jedino što se više otpora očekuje s Walter Wolfom, o kojem su pušači najviše “lokalno” osviješteni, a trebao bi ga zamijeniti Lucky Strike. Kako bi prilagodba bila bezbolnija, tom je brendu u tri mjeseca cijena snižena sa 24 na 22 kune. Iz BAT-a zasad tvrde tek kako vjeruju u kombiniranje TDR-ova lokalnog znanja i baštine s BAT-ovim iskustvom i inovacijama te da potrošačima nude samo ono što žele.

– Uvjereni smo kako naši globalni brendovi mogu koegzistirati s lokalnim brendovima kako bismo pokrili sve cjenovne kategorije i preferencije potrošača – kažu.

Iz Kanfanara u Grčku

Osim toga, dodaju, u samo dva mjeseca nakon preuzimanja započeli su s izvozom vlastitog brenda iz kanfanarske tvornice u Grčku, tržište na koje TDR ranije nije izvozio svoje proizvode.

– Tri nove slim ekstenzije brenda Peter Stuyvesant odličan su primjer sinergije između BAT-ovih međunarodnih brendova i proizvodnih kapaciteta u Kanfanaru – poručuju te ističu kako su im prioriteti značajna ulaganja u tehnologiju i inovacije, ulaganja vezana uz duhanske direktive te poboljšanje tehnoloških standarda koji će im omogućiti daljnji plasman proizvoda iz Hrvatske na ostala tržišta.

>> Adris, Badel, Agrokor i Atlantic se riješili balasta 

>> Stravične slike upozorenja: Nova pakiranja pojavit će se 20. svibnja

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

Avatar Sandokan
Sandokan
08:15 11.02.2016.

Kupujmo domaće, kupujmo rezani domaći duhan i sve će biti u redu! Doduše trebali bi prestati pušiti, ali ako je tako, neka se kupuje domaći rezani.

TH
than
00:54 11.02.2016.

Otrov ili ne, ali je cinjenica da je i ovo propalo . Sada ce ovisnicima prodavali tudji otrov... Jos jedan usjpjeh ove drzave.... A lijecenje toga otrova cemo placati nepusaci, jer ce pusaci pokupiti pare zbor raznoranih bolestina koje su dokazane da su povezane sa pusenjem.

Avatar antar
antar
02:43 14.02.2016.

zato ja kupujem Makedonski paramonr.